18 Şubat 2008

MARMELATLI KURABİYELERİM!

Merhaba arkadaşlar, dün sizlerle kar manzaramızı ve kitaplarımı kahve ve kurabiye keyfi eşliğinde paylaşmıştım. Kurabiyelerin tarifini de en kısa zamanda vereceğimi belirtmiştim.
Tarif, Lezzet dergisi'nin verdiği ilk Güzel Şeyler Kitabı'ndan. Bütün tarifler ve resimleri ayrı güzel gerçekten de!


Marmelatlı Kurabiye (8 kişilik)

Malzemeler:

250 gr tereyağı (Ben Becel Margarin kullandım, kalbe dost, sağlıklı, hafif)

1/2 çay bardağı ayçiçek yağı

4 su bardağı un

1 su bardağı pudra şekeri

2 çorba kaşığı rendelenmiş hindistancevizi

4-5 çorba kaşığı marmelat (ben biraz Tamek'in Kış Reçeli'nden biraz da Böğürtlen Reçeli'nden kullandım).

Yapılışı:

Eğer ben tereyağdan şaşmam diyorsanız o zaman çok kısık ateşte eritip ılındırın. Ayçiçek yağı, un, pudra şekeri ve rendelenmiş hindistancevizini ekleyip yoğurun. Hamurdan yumurta iriliğinde parçalar koparıp elinizde yuvarlayın. Ben ceviz büyüklüğünde hamur alıp daha küçük kurabiyeler elde ettim.
Tchibo'dan aldığım güzel kurabiye kalıplarını değerlendirdim. Hafifçe bastırıp yassılaştırdıktan sonra ortalarını parmağınızın ucuyla çukurlaştırın. Önceden ısıtılmış 170 dereceye ayarlı fırında üzerileri beyaz kalacak şekilde pişirin. Kurabiyeleri fırından alıp çukur kısımlarına marmelat doldurun.
Arzu ederseniz üzerine pudra şekeri de serpiştirebilirsiniz!
Servis yapın ve de afiyetle yiyin!

Burçiş, bugün de boş kalmadı, kendini mutfağa attı, aynı kalıpları kullanarak kendi uyarlaması, bizler tarafından daha çok beğenilen kurabiyesini ve aynı kitapçıktan kendisinde de olmasına rağmen Yeşim'de görüp beğendiği poğaçayı yaptı!
Annesiyle çayda afiyetle yedi. Resimlerini de sizlerle paylaşmak için çekti tabii ki de!
Yeni bir kahve-kurabiye ve kitap keyfinde buluşmak üzere sizlerden izin istiyorum en kısa zamanda buluşma sözü veriyorum! Bu kez kahve ve kurabiye aynı karede yer alacak! Bu kısa zaman Perşembe ya da Cuma günü olabilir gibi geliyor bana!
Sırada sizlerle paylaşmak üzere bekleyen yemek kitaplarım var! Ben, kitapları, tarifleri kendine saklayan insanlardan hiç haz etmem! Aman aynı kitap filan kişide olmasın da niyetlendiğim tarifi uygulamasın. Ne kadar çirkin şeyler bunlar, öyle değil mi? Oysa ki herkesin tarife kattığı farklı özellikler vardır. En azından sunumu farklıdır! Neyseki çoğumuz paylaşımı seviyoruz!
Bu arada sizlerle paylaşılacak tarifler de o kadar birikti ki! Zaman buldukça paylaşacağım! Yeni yapılan eskiyi biraz daha erteliyor!
Yeniden buluşuncaya dek hoşçakalın!










12 yorum:

Yaren dedi ki...

Harika olmus bu kurabiyeler,görüntü süper.Mutlaka yapmak isterim bu güzel lezzetten,ellerine saglik canim.Iyi bir hafta gecirmeni diliyorum.

Adsız dedi ki...

Ben bir tane alıyorum çünkü çok güzeller ellerine sağlık.Sevgiler

ceyt dedi ki...

Burçakcığım, kurabiyeler nefis olmuş.ye beni diyor.ellerine sağlık canım.
öptüm
sevgiler

GANNE dedi ki...

Burçakcığım kurabiyeler nefis görünüyor. Aldım bir tane böğürtlenlisinden. Elleirne sağlık. :)

Tijen dedi ki...

Burçak'cığım,
Ne güzel bunlar böyle. Hoş gelmişsin sefalar getirmişsin. İlk, son ne farkeder, gönüller bir olsun.

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyorlar,ellerine saglik.Iyi hafta sonlari.

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Yarenciğim, çok çok teşekkür ederim tatlım! Dene, gerçekten çok güzel, öpüyorum!

Sevgili Ayşe, hoşgeldin! Güzel yorumun için çok çok teşekkür ederim!
Senin siten ne kadar güzel, çok iç açıcı olmuş! Ellerine sağlık! En kısa zamanda linklerime ekleyeceğim! Sevgiler!

Sevgili Ceyt, çok çok teşekkür ederim tatlım! Ben de öptüm seni!

Fadimeciğim, çok teşekkür ederim! Al tatlım afiyet olsun! Ama ben sana ilk fırsatta kendi elimle ikram etmek isterim!
Öpüyorum!

Tijenciğim, canım! Çok çok teşekkür ederim! Sen, ne yazarsan yüreğimi hafifletiyorsun! Sıcacık sevgiler sana!

Kızılcıkşurubum, çok çok teşekkür ederim!
Sana da mutlu hafta sonları!

Adsız dedi ki...

canım benim kurbişlere bak sen ne kadar da güzel kokusu geldi buraya hele o böğürtlen reçeli yok mu bitirdi beni
poğaçalarda bir harika biliyorum
ellerine sağlık
kocaman sevgiler
özledim seniii

elif dedi ki...

slm canım
kurabiyelrin harika gözüküyor
ellerine sağlık
sevgilerle
hoşçakal

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Kurabiyeleri yedim, bitti! Yeni mamalar ve yazılar istiyorum:)) Umarım iyisindir Burçakcım! Öptüm kocaman:)

Serpil dedi ki...

Canım çok lezzetli görünüyorlar. ellerine sağlık. Sevgiler....

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Yeşimciğim, çok çok teşekkür ederim tatlım! Gel, hemen ikram edeyim sana!
Seni kocaman öpüyorum! Döndüm nihayet:))

Elifçiğim, çok teşekkür ederim!Beğenmene çok sevindim!Sevgiyle kal!

Seblam, canım benim! İyiyim tatlım, çok çok teşekkür ederim! Bir daha uzamaması dileğiyle! Seni çok öpüyorum!

Serpilciğim, beğendiğin için çok teşekkür ederim tatlım!
Kucak dolusu sevgiler sana da!