14 Şubat 2008

AŞIK EDEN TARİFLER!


İnsanoğlu mutluluğu hep hor kullanıyormuş... Hep şikayetçi, hep bıkkınmış...

Bir gün melekler, mutluluğu saklamaya karar vermişler.

"Saklayalım , zor bulsunlar. Zor buldukları için belki kıymetini bilirler."

diyerek başlamışlar tartışmaya. Sorun büyükmüş. Mutluluğu saklamak kolay değilmiş çünkü.

Kimisi "Everest' in tepesine saklayalım", kimisi "Atlas okyanusu' nun dibine" demiş.

Tac mahal' in kubbesi, Mekke sokakları, İtalyan sofrası, hastanenin yeni doğan odası,

dondurma külahı, sigara paketi, lale bahçesi...

Pek çok yer düşünmüşler ama hiçbiri yeterince zor gelmemiş..

Derken, meleklerden biri "İçlerine saklayalım." demiş.

"Kimsenin aklına gelmez içine bakmak..."

İşte o gün bugündür mutluluk insanın kendi içinde saklıymış...

Hiçbir mutluluk kolay gelmiyor. Kolay kolay gülmüyor insanın yüzü...

Emekte ve insanın içinde saklı mutluluk. Ne başkasının ekmeğinde,

ne başkasının evinde, ne de başka bir şeyde...

Bu yüzden gözünüz hep içeride olsun.

Siz dışını boşverin, içine bakın...

Mustafa Bey'e bu güzel yazıyı bizlerle paylaştığı için bir kez daha teşekkür ediyorum!

Merhaba Arkadaşlar, bugün çok güzel bir gün!

  • Kuş'un Mutfağı
  • da günün anlam ve önemine yaraşır çok çok güzel bir etkinlik düşünmüş, düzenlemiş! Ellerine sağlık, çok ta iyi etmiş! Ben de ne yapsam ne etsem, etkinlik mi düzenlesem, bugün için özel bir şey mi yapsam diye düşünürken bir de baktım ki Sevgili Kuş, "Aşık Eden Tarifler" etkinliği düzenlemiş! Adı, banner'i insanı tam anlamıyla fethediyor! Sıcacık, güzel, zarif! Banner'i o kadar çok beğendim ki etkinlik yazımda kullanmadan edemedim!


    Ben de en çok sevdiğim pastayı, Cheseecake'yi yapmaya karar verdim, dün akşam kolları sıvadım, mutfağa girdim. Dr. Oetker'in Chessecake harcını kullandım!
    Nasıl mı yaptım? Tarifi burada!

    Malzemeler:

    1 paket Dr. Oetker un karışımı

    100 gr margarin
    Kreması İçin:

    1 paket krem peynir (siz, labne peynirden şaşmayın derim)

    750 gr süzme yoğurt (ben, krema koymadım, siz, 200 gr krema koyun ve de yoğurdu 500 gr olarak ekleyin)

    3 yumurta

    1 paket Dr. oetker krema karışımı

    Jöle İçin:

    1 paket Dr. Oetker tart jölesi

    1+ 1/2 çay bardağı Dimes kırmızı meyve suyu

    1/2 çay bardağı su

    Yapılışı:

    Un karışımı ile margarin önce mikser ile düşük devirde karıştırılır sonra da elle yoğrulur.
    Hamur, çember kalıba yayılır.
    Krema karışımı, yumurtalarla birlikte mikserle karıştırılır. Krem peynir eklenir, karıştırma işlemine devam edilir. Daha sonra süzme yoğurt eklenir.
    Siz, krem koyacak olursanız, labne peynirden sonra kremayı ekleyin en son süzme yoğurdu katıp karıştırın.
    Düşük ısıdaki fırında yaklaşık iki saat pişirin (kalıbın üzerini alümünyum folyo ile kaplayın).
    Chessecakemizi fırından çıkarıp soğumaya bırakıyoruz.
    Jölemizi hazırlamaya girişiyoruz.
    1+1/2 çay bardağı Dimes kırmızı meyve suyu (siz dilediğiniz meyve suyunu kullanabilirsiniz tabii) ile 1 paket tart jölesini karıştıra karıştıra pişiriyoruz, kaynayınca occağı kapatıp 1/2 çay bardağı su katıp jölemizi karıştırmayı sürdürüyoruz.
    Jölemiz ılınınca cheseecakemizin üzerini kaplıyoruz!

    Ben, biraz fazla pişirdim, yanlarının görünümün beğenmedim, küçük çember kalıplar ile soğumaya yüz tutunca cheseecakemi kestim, daha sonra da jöleyle üstünü kapladım.


    Cheseecake'mi günün anlam ve önemine uygun olarak okula götürdüm, Türkan abla beğendi, yedi. Diğer arkadaşlar biraz yoğun buldular.
    Ama annemle ben severek yedik, o yoğunluğu sevdik!
    Size afiyet olsun!
    Sevgililer Günü'nüz kutlu olsun, tüm sevdiklerinizle neşe, mutluluk içinde yaşayın diyorum!
    Gününüz dünden güzel olsun!
    Yeniden buluşuncaya dek hoşçakalın!














    7 yorum:

    sevdamavisi dedi ki...

    Burçakcığım,
    ne güzel bir giriş yapmışsın yüreğine sağlık. o kadar da haklısın ki insanlar mutlu olmayı unutmuş ya da tamamen dış faktörlere bağlamış ki hiç mutlu olmasınlar. Canım mis gibi bir de tarifle katılmışsın etkinliğe ellerine sağlık. ben de cheesecake le katılıyorum. kalp kalbe karşıdır derler. öpüyorum canım.

    Mutlu Kum Taneleri dedi ki...

    Enfes görünüyor. Blogumun adını değiştirdim. Eski mutlukadin yeni mutlu kum taneleri.

    Adsız dedi ki...

    çok geçmiş olsun canım bi birleşmedi gitti yollarımız
    bu keki yiyip de aşık olmayacak göremiyorum
    ellerine sağlık
    kocaman sevgilerr

    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

    Sevdacığım, canım benim! Yazımı, girişi beğendiğine ne kadar sevindim bilemezsin! Sana tamamen katılıyorum!
    Bu arada gerçekten de kalp kalbe karşıymış! Senin de ellerine sağlık!
    Nefis olduğuna eminim!Çünkü aştın kendini iyice! Kocaman öptüm seni benim tatlı arkadaşım!

    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

    Canaycığım, çok teşekküre derim tatlım! Blogunun yeni adı da çok çok güzel! Hayırlı olsun! Öpüyorum canım!

    Yeşimciğim, teşekkür ederim tatlım. Ne yapalım buluşmamız başka baharlara kaldı artık!
    Canım, çok sağol da görünümü çooook çok içime sinmedi açıkçası ama yaptığımı harcamaya da kıyamadım! Teşekkür ederim!Kucak dolusu sevgiler sana!

    GANNE dedi ki...

    Burçakcığım ellerine sağlık. Mini cheesecake'ler süper. Aldım birtane. :)

    mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

    Fadimeciğim, canımcım çok teşekkür ederim tatlım! Sana da afiyet olsun keşke görüşebilsek te sana daha güzellerini ikram edebilsem!
    Öpüyorum!