29 Ocak 2007

Anaokulu'nda Kurabiye Etkinliği ve Yeniden Kahvaltı Saati


Selam Arkadaşlar, keyifler nasıl, umarım iyidir!
Eveeeeet, ne zamandır anaokulunda kurabiye etkinliğimize yer vermeye niyetlenmiştim,
zamanı gelmiştir!
Hamuru yoğurmak tabii ki de bana düştü ama öncesinde hazırladığımız malzemeleri sırası geldikçe, istedikçe öğrencilerim verdi. Aferin onlara! Hepsi sırayla birer tane kurabiyeyi şekillendirdi, istekli olanlar bir kaç tane daha! Tahmin edersiniz ki gerisini şekillendirmek bana kaldı!



Türkan Abla, birinci kurabiye tepsisini fırına koymuş olduğu ve biz sınıftayken çıkarıp tabaklara koyup getirdiği için resmini çekemedim! Ancak ikinci tepsiyi mutfağa götürür götürmez fırına sokmadan çekmeye fırsatım oldu!
Çocuklar, kurabiyeler tabaklarda sınıfa getirilince çok sevindiler, tezahürat ettiler, öykümüz bitince de afiyetle yediler!
Fındıklı Kurabiye'nin tarifi Ya-Pa Yayınları'nın Okul Öncesi Eğitimi Kurumları'nda eğitim gören çocuklar için hazırlanmış olan "Yapıyorum Eğleniyorum Gelişiyorum" dizisinin ikinci kitabında yer alıyor.

Fındıklı Kurabiye

Malzemeler:

1 yumurta,

1 paket margarin (en iyisi 100 gr margarin-150 gr sıvıyağ kullanmak bana göre),

1 su bardağı şeker,

1 portakal rendesi,

1 tatlı kaşığı karbonat (biz 1 paket kabartma tozo kullandık),

4 kase un (Biz 3,5 bardak su bardağı un kullandık sonra biraz daha un ilave ettik, 4 kase ölçüsü fazla geldi bana),

3 kaşık fındık (biz 1 su bardağı fındık kullandık, büyük kısmını hamurun içine kattık).

Yapılışı:

1- Fındık haricinde tüm malzemeler karıştırılır (dilerseniz hamura da dövülmüş fındık
ekleyebilirsiniz, lezzeti bir başka güzel oluyor).

2- Küçük toplar yapılır.

3- Üzerlerine fındık konulur (biz dövülmüş fındığı kurabiyelerin üzerlerine serpiştirdik), tepsiye yerleştirilir. Fırında pişirilir (biz ısı ayarı belirtilmediği için kendimiz belirledik, siz kendi fırınınızın ayarına göre pişireceksiniz).



Çocuklarla birlikte mutfağa girilip yapılabilecek nefis, pratik bir tarif olduğunu belirtmeliyim! Şimdi de minik afacanlar evdeler zaten!
Büyük yeğenim 1,5 yaşındayken onunla mutfağa girmiştik, kakaolu puding pişirmiştik, puding pişerken karıştırma işine yardım etmişti benim gözetimimde tabii ki de, bir de bisküvileri yerleştirmede yardım etmişti böylece teyze-yeğen basit, pratik bir pasta ortaya çıkarmıştık, hatırlıyor cadı ne yaptığını, şimdi mi kaç yaşında, 19'una girdi Kasım ayında!
Sıra geldi Türkan Abla'nın yaptığı nefis Havuçlu ve Cevizli Kek tarifine.
Ocak ayının yemek listesini onunla birlikte planladık, ne yapsa çok lezzetli olur zaten, kurabiyeleri (fındıklı kurabiyesi ile hindistan cevizli kurabiyesi adeta parmak ısırtıyor vallahi), açmaları, poğaçaları nefis oluyor ama cevizli ve havuçlu keki bir başka oluyor, ben de ilk fırsatta yapacağım ama öncelikle onun yaptığını görün diyeyim, tarifini vereyim! Çocukların da severek yediğini belirteyim!

Cevizli ve Havuçlu Kek

Malzemeler:

1 su bardağı sıvıyağ,

2 yumurta,

1,5 su bardağı toz şeker (siz kendinize göre şeker miktarını ayarlayabilirsiniz),

1 su bardağı süt,

2 tane rendelenmiş havuç,

1 paket kabartma tozu,

1 paket vanilya,

1/2 su bardağı ceviz,

3 su bardağı un.

Aslında bu tarif 4 yumurtadan oluşuyormuş ama Türkan Abla 2 yumurta ile sınırlandırmış, süt kullanmış, iyi de etmiş, eline sağlık! Sağlıklı bir tarif olmuş, değil mi ama?

Yapılışı:

1- Yumurta ve vanilya mikser ile iyice çırpılır,toz şeker, süt, sıvıyağ eklenir, yeniden karıştırılır.

2- Karışıma rendelenmiş havuç ve ceviz ilave edilir, karıştırılır.

3- Kabartma tozu ve un da eklenir, karıştırmaya devam edilir, iyice karıştırıldıktan sonra ısı ayarını sizin belirleyeceğiniz sıcaklıktaki (orta ısıda olmalı) fırında 40-45 dk. pişirilir.

Afiyetle yenir!



Biliyor musunuz, anasınıfı öğretmenliğinin kötü bir yanı var, çocuklara bağlanıyorsunuz ve bir daha ki yıl onları göremeyeceğinizi bilmek koyuyor size!
Onları üç yaşından altı yaşına kadar görüp te doymuyorsunuz, 1.2.3. sınıftaki hallerini göremiyorsunuz, okutamıyorsunuz, gözünüz birazcık arkada kalıyor keşke ilköğretimin ilk basamağında da birlikte olsaydık diyorsunuz! Sınıf öğretmeni arkadaşlar alınmasınlar benimki biraz annece bir duygusallık herhalde!

Sibelcim (http//www.sibelinkahvesi.blogspot.com), beni davet ettiğini anlatmış, ellerine sağlık, ben, yaptığı nefis tariflerin resimlerini hemen yükleyemedim, bir daha ki yazımda arkadaşımla geçirdiğim güzel günü ve paylaştığımız güzellikleri anlatacağım!

Geçtiğimiz Cumartesi günü Vatan Gazetesi'nin vermiş olduğu Johns Hopkins'in hazırlamış olduğu Yemek Kitapları Kütüphanesi kitaplarını almaya gittim, çok güzel tarifler var, bir daha ki sefere kitaplarımı da sizlerle paylaşacağım, tariflerine de zaman zaman yer vereceğim, hakikaten insan korkmadan, sevdiklerinden mahrum kalmadan yemek yiyebilir, strese girmeden de yediklerine dikkat edebilir!
Kahvemizi, çayımızı Orhan Veli Kanık'tan "İstanbul İçin" şiiri eşliğinde keyifle yudumlayalım, bir daha ki buluşmamıza dek sevgiyle, sağlıkla, hoşça kalalım!

İstanbul İçin

Nisan

İmkansız şey
Şiir yazmak,
Aşıksan eğer;
Ve yazmamak,
Aylardan nisansa.


Davet
Bekliyorum,
Öyle bir havada gel ki,
Vazgeçmek mümkün olmasın.

Orhan Veli Kanık

4 yorum:

sevdamavisi dedi ki...

Burçakcığım,
Ne harika bir görüntü. Bir tarafta dünya güzeli çocuklar, bir tarafta güzel kurabiyeler..

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Çok çok teşekkür ederim Sevdacığım!
Dilerim bir gün seninle ve şirin kızınla da paylaşırız kurabiyelerimi!
Sevgiyle Kal!

derya beyaz dedi ki...

Anaokuluna giden yavruşumun beslenmesi için kurabiye tarifi ararken tarifinizi buldum ve yaptım. Az önce pişti, tadı muhteşem, hayatımda pişirdiğim en nefis kurabiye oldu. Paylaşımınız için çok teşekkürler...

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Derya hanım, beğenmenize çok çok sevindim! Sevgiler!