15 Ocak 2007

İYİ Kİ HAFTA SONU KEYİFLERİMİZ VAR!

Merhaba Arkadaşlar, buluşmamız gecikti yine, aslında dün güncellemek istiyordum
sitemi ama çok üzücü bir haberle sarsıldık!
Altı yaşındaki küçücük öğrencimin annesinin beyin kanaması geçirdiğini öğrendik, daha geçen hafta gördüm, doktorlarla haşır neşir olduğunu söylemişti, migren teşhisi konmuştu ama demek ki tam bir tanı konulamamış! Şimdi de bitkisel hayatta!
O kadar idealist, uyumlu, mükemmel bir insan, yardım etmeye hazır bir kişilik!
Kızı, birinci sınıfı bitirmeden ikinci bir çocuk düşünmedi, sen her şeyi dört dörtlük düşün, hazırlığını yap ama hayat bütün planlarını, her şeyi alt üst etsin, olacak şey değil! Hayat değil de hastalık diyelim, hayata karşı acımasız olmayalım!
Peki, korktuğumuz başımıza gelirse o yaşta çocuğa ne anlatabileceğiz? Öğretmen olarak anlatmak için bir yol bulabilirsin olmadı psikologtan da yardım isteyebilirsin ama bu çok sevdiği annesiyse, her hangi biri değilse bir insan olarak nasıl anlatabilirsin? Yani genel olarak ölümü anlatmak başka çok sevdiği, biricik anneciğinin iölümün anlatmak bambaşka, öyle değil mi ama?
Allahım, sen biricik öğrencimin annesini evladına bağışla, bir mucize gerçekleştir ne olursun! Öğrencim, annesi bayıldığında yanındaymış, bir şeylerin farkında, gülüşü değişti, ışıldayan gözler, mutlu yüz ifadesi gitti gözlerinin içine bir acı yerleşti! İlgileniyorsun, kafasını dağıtmak için elinden geleni yapıyorsun. Bu çabanın da farkında sanki seni rahatlatmak için gülüyor, hiç bir şey yokmuş, her şey yolundaymış gibi konuşuyor! Annesinin, başı ağrıdığı için hastaneye götürüldüğünü söylemişler, o da bunu söylüyor ama inandırıcı bulmadığı gözlerinden belli, derin düşünceli bir hali var Ezgimin! Allah, yüzüne gülsün inşallah!
Hep ben Ezginin mutlulukla ışıldayan gözlerine, huzurlu haline bakıp dua etmişimdir, annesinden ayrılmasın diye,nasıl bir duygu bu bilmiyorum?

Çikolatalı Muffinlerim

Hafta sonu pastacikız'ın sitesini ziyaret ettiğimde bu tarifle karşılaştım, hemen yaptım, çok pratik ve çok çok güzel, denemenizi öneririm, pişman olmazsınız! Hatta bu tarifi Sibelime de yapmaya karar verdim! Pekii ,tarifi nereden alıyoruz, tabii ki de http://www.pastacikiz.com'dan. Pastacikız, muffinlerini nefis bir sunumla damla çikolatalı olarak paylaşmış bizlerle! Ellerine sağlık, tarifini bizlerle paylaştığın için çok çok teşekkürler pastacikız!



Anniş te, hafta sonu nefis dolmalarından yaptı, içinin hazırlanışı, pişme süresi daha önceki dolma tarifleriyle aynı, tek fark kuru patlıcanların kaynar suda 15-20 dk. haşlanıyor, kuru biberler için bu süre 5 dk.

Cumartesi günü meralim geldi, iki gündür de canım feci biçimde simit çekiyordu, aklıma Selin'in sitesinde gördüğüm simit tarifi geldi, denedim, annem, Meralim, Güldalım (zorlu gurmeler) çok beğendiler, ben de tabii ki!
Ben, üç bardağı un kullanmak durumunda kaldım, bir de sokak simidi olması için uyarısını dikkate alıp süt kullanmadım! Lezzeti hakikaten çok güzel, ne yediğini bilmek isteyenlere hararetli bir biçimde önerilir! Tarifi Selin'den bulabilirsiniz! Yaparsanız da asla pişman olmazsınız!



Pazar günü, üst kat komşumuz Servet geldi, memleketten (Hatay'dan) ebegümeci gelmiş, bize de verdi, anniş onun pişirme önerisine uyarak kavurmasını yaptı, değişik ve güzel bir yemek oldu!

İlgilenenler için Ebegümeci Kavurması

Malzemeler:

1 kg kadar ebegümeci,

2 orta boy soğan,

1/2 çay bardağı sıvıyağ,

1 kahve fincanı ince bulgur,

1-2 tutam tuz,

1/2 yemek kaşığı biber salçası.

Yapılışı:

1- Ebegümeci güzelce ayıklanır, yıkanır, suyu süzülene kadar bir kenarda bekletilir, ıspanak gibi ince ince kesilir.

2- İki baş kuru soğan, 1/2 çay bard. sıvı yağ ile kavrulur, ebegümeci ilave edilir,
tencerenin kapağı kapatlır, beş dk. bekletilir.

3- Bir kahve fincanı ince bulgur, biber salçası ve tuz ilave edilir. Karıştırılır, tencerenin kapağı kapatılır, arada bir karıştırılır, 15-20 dk. piştikten sonra altı kapatılır.
Daha sonra afiyetle yenir!

Not: Ebegümeci, su bıraktığı için hiç su ilave edilmez!

BENİM GÜZEL KEKİM

Eveeet arkadaşlar, yemek tariflerimiz bitti, sıra geldi kitap paylaşımımıza, hafta sonu Boyut Yayınları'nı aradım, Murdoch Book serisinden Pratik Yemekler kitabını sipariş ettim, bir bir buçuk saat önce elime ulaştı,göz attım, çok güzel tarifler var ki bunlar sizlerle paylaşılacak ama yemek kitabı almakta kararlı olanlara öneririm!



Arkadaşlar, bu günlük benden bu kadar, beni bağışlamanız dileğiyle!

6 yorum:

Adsız dedi ki...

canım herşey bi harika görünüyor
ellerine sağlık
sevgiler...
www.denizesintisi.com

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Sevgili arkadaşım, çok çok teşekkür ederim güzel yorumun için! Sevgiyle Kal!

Adsız dedi ki...

merhaba
öğrencinizin annesinin durumuna çok üzüldüm. çocuk ve etrafındakiler için çok zor bir durum umarım en kısa sürede iyileşir.

keyifli bir kahvaltı sofrası olmuş elinize sağlık.

hesna
www.mordeniz.blogspot.com

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Sevgili Denizesintisi ve Hesna güzel yorumlarınız için çok çok teşekkürler, ikinizin de ellerine sağlık!
Hesnacığım, güzel dileklerini çin çok çok teşekkür ederim, umarım Allah, annesini öğrencime bağışlar,tek yapabileceğimiz dua etmek! Sevgiyle Kal!

Adsız dedi ki...

ANlatması en zor durum :( Umarım en kısa zamanda annesi zoru başarır ve kendine gelir ...

Çok üzüldüm gerçekten yazınızı okurken ...

sevgilerimle

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Sevgili Zerrin, çok çok teşekkür ederim güzel temennilerinize, gecikmiş bir geri dönüş olduğu için de çok çok özür dilerim!
İlginiz için çok çok teşekkürler!
Sevgileimle!