8 Ocak 2007

ŞIMARTAN TATLAR - HAFTA SONU LEZZETLERİMİZ

(Sibelimin benim için yaptığı insanı şımartan enfes lorlu kurabiyesi)



Geçtiğimiz Perşembe akşamı saat 18.00- 18.30 sıralarında çok güzel bir şey oldu, telefonum çaldı, açtım, karşımda kendisini tanıtan çok tatlı sesli bir bayan, Serap Hanım, Doluca şaraplarından arıyormuş, ben bir süre önce sitede yer alan anketi yanıtlamıştım. Hediye olarak ta şaraplarından armağan ediyorlardı, ben bunu unuttum.
Serap Hanım, Yeni yıl dolayısıyla şarap ödülü kazandığımı belirtti, 1 şişe Boğazkere! Tasadüf bu ya, Serap Hanım'da Esenkent'te oturuyormuş, ertesi güne ulaştırmaya çalışacaklarını belirtti, teşekkürler eşliğinde vedalaştık, Burçiş uçtu tabii ki de!
Geçtiğimiz Cuma günü Sevgili Arkadaşım Sibelim ile haberleştik, onunla konuşurken şarabım geldi, sevincimi paylaştı benimle, hatırımı kırmadı ve ben onun evini ziyaret etmeden önce son kez gelme kararı aldı, bir kaç kez ben ziyarete gideceğim ki yeniden bize gelsin!
Anlaştığımız gibi Cumartesi günü geldi, arkadaşımla sarıldık, kucaklaştık, özlem giderdik çünkü uzun bir süredir görüşemiyorduk!
Sibelim, canım çekti diye enfes lezzetteki meşhurrkurabiyesinden yaptı, Cuma günü lor peyniri bulacak diye de çok zorlanmış canım benim! Kurabiyenin ağızda eriyen müthiş bir kıvamı var, damla sakızını biz sevmeyiz,kurabiyeye az miktarda koymuş (Pazar akşamı kurabiyeleri bitmişti). Çok keyifli bir kaç saat geçirdik. Boğazkere keyfini de birlikte yaptık, hepimiz tadını çok çok beğendik! Serap Hanım'ın şarap ile ilgili bir önerisi oldu, Boğazkere içimi biraz sert bir şarap olduğu için içmeden yarım saat önce mantarını açmalısınız ki o yoğunluk gitsin dedi!



Bu arada Sibelim gelmişken bir de bana link eklemeyi öğretti, arşiv sayfası oluşturmayı öğretti, fırsat bulunca yazılarımı arşive yollayacağım! Allah, arkadaşımdan razı olsun! Arkadaşım, çay masasına oturmadan önce yine yapılanların resimlerini çekti,Pazartesi günü yolladı da ancak biri kendisi için yaptığım çiçek ekmek dışındaki tüm resimleri nihayet şimdi yükleyebildim.



Şimdi, annemin bizim için (Sibelim ve benim için) yaptığı nefis mamaların tariflerine gelelim mi?



Domates Soslu ve Fesleğenli Gnocchi (Tarifi Boyut Yayınları’nın hazırladığı Dünya Mutfakları’ndan sağlıklı Tarifler serisinden Pilavlar, Makarnalar ve Hamur İşleri adlı kitapçıktan alındı).

Malzemeler:

Domates Sosu için:

2x425 gr domates püresi (anniş domates rendesi kullandı),

1 yemek kaşığı sıvıyağ,

1 adet orta boy kuru soğan,

1 kereviz sapı,

2 havuç,

½ çay fincanı taze fesleğen (annem kuru 1 tatlı kaşığı reyhan kullanmış, sonradan anımsadı),

1 çay kaşığı toz şeker,

½ çay kaşığı karabiber,

Tuz.

Gnocchi İçin:

1 kg patates,

2 çorba kaşığı tereyağ,

1 çay bardağı un,

2 yumurta,

3 çorba kaşığı rendelenmiş parmesan peyniri (biz taze kaşar peyniri kullandık),

Domates Sosunun Yapılışı:

1- Sıvıyağı kızdırarak küp halinde doğradığınız soğanı, kereviz saplarını, havuçları 5 dk. pişirin.

2- Domates, pürelerini, şeker, tuz ve biberi ilave edin.

3- 20 dk. kaynattıktan sonra fesleğeni de ilave ederek ocaktan indirin.

Gnocchi’nin hazırlanışı:

1- Patatesleri soyup iri parçalar halinde doğradıktan sonra büyük bir tencerede kaynattığınız suya atın. 15 dk. kadar ya da iyice yumuşayıncaya kadar haşlayın.

2-Suyunu süzün ve akıcı kıvamlı bir püre haline gelene kadar ezin. Tahta bir kaşık kullanarak tereyağı, unu ve yumurtayı püreye katın. Soğumaya bırakın.

3-Karışımı un döktüğünüz bir yüzeye alın ve ikiye bölün. Bu parçaları kalınlığı iki parmak olan uzun bir rulo haline getirin.

4- 3-4 cm kalınlığında parçalar halinde kesin ve bir çatalla üzerlerine bastırın. Bu parçaları kaynar suda 3 dk. kadar haşlayın ve bir kevgirle süzerek çıkartın.
Geniş bir servis tabağına alın, üzerine domates sosu ilave edin.

5-Gnocchi’nin üzerine taze rendelenmiş parmesan peyniri (ya da taze kaşar peyniri rendesi) serpiştirerek servis edin.
Afiyet Olsun!

Not: Annem, harcına ½ su bardağı un daha eklemek zorunda kaldı.



Yeşil Mercimek Köftesi (10-12 kişilik)

Malzemeler:

Köfte için:

2 su bardağı yeşil mercimek,

6 çay bardağı ince bulgur,

2 adet orta boy soğan,

1 su bardağı sıvıyağ,

2 çorba kaşığı biber salçası,

1 tatlı kaşığı kimyon, tuz,

1 demet taze soğan,

1 demet kıyılmış maydanoz,

Salatası için (Piyazı da diyebiliriz):

3 adet orta boy kuru soğan,

1 tatlı kaşığı sumak,

1 tatlı kaşığı kimyon,

½ demet maydanoz, tuz,

Yapılışı:
1- Mercimeği yıkayıp 10 dk. kadar haşlayın (biz iyice yumuşayıncaya kadar haşlamak durumunda kaldık), hafif sulu haldeyken ocaktan alın.

2- Mercimeğin üzerine yıkanıp süzülmüş bulguru ekleyip kapağı kapalı olarak şişinceye dek bekletin.

3- Diğer taraftan ince kıydığınız soğanı sıvıyağda pembeleşene dek kavurun. Üzerine salça, ince kıyılmış taze soğan, maydanoz, tuz ve kimyon ekleyin. Birkaç dakika kadar birlikte soteleyip ocaktan alarak mercimekli bulgurun üzerine ekleyin.

4- Hazırladığınız harçtan köfteler kopararak köfteler hazırlayın ve servis tabağına alın.

Salatası için:

Soğanları piyazlık doğrayıp tuzla ovun. Yıkayıp süzdükten sonra üzerine kıyılmış maydanoz, sumak, kimyon ve tuz ilave edip köftelerle birlikte servis yapın.
Afiyet Olsun!



Bugün, sizlerle çok beğenerek okuduğum iclal Aydın kitaplarından ilkini paylaşmak istiyorum, "Hayat Güzeldir" Tv programı olarak ta kitap olarak ta çok çok güzel bir çalışma! İclal Aydın'ın diğer kitapları da mutlaka çok güzel ama özellikle o kitap beni zaman zaman içine çekiyor, çağırıyor, beni oku Burçak diyor, oradaki o şiirsel anlatımı özlüyorum! Çok güzel bir çalışmaydı. Keşke İclal Aydın, brt'de yaptığı bağımsız programı yine bağımsız bir kanalda sürdürse, çok güzel, insanı geliştiren bir programdı, programda ele aldığı konuları, konuklarıyla yaptığı söyleşileri kitap haline getirdi. Hala alıp okumamış olan varsa mutlaka alsın okusun derim ben!



Arkadaşlar, daha önceki yazımda yer vermek isterdim, Haşmet Babaoğlu yeni yılda yazdığı ilk yazısında organ bağışına değinmiş. Tv8'de yayınlanan Yaşamdan Dakikalar
adlı programlarında Ege Organ Nakli Derneği2nin çalışmalarına yer vermişler, ertesi günü hamaen bir organ bağışı yapılmış, beş kişinin hayatı kurtulmuş! Haşmet Babaoğlu ne kadar duygulandığını, sevindiğini belirtiyor.
Arkadaşlar, hepimizin bu dünyada sorumlulukları var, ben bir gün ölürsem oprganlarımın bağışlanmasını isterim, bağışlanabilecek sağalm bir organım olmazsa bu benim üzüntüm olur ama sevdiklerimin adına bu dorumluluğu üstlenemem gibi geliyor bana, herkesin isteklerine saygı duymak gerekir, insan ancak kendi iradesiyle organlarını bağışlayabiliyorsa anlamlı olur!
Şimdi, Haşmet Babaoğlu'nun yazısında beni çok çok etkileyen bu şiire yer vermek istiyorum okumamış olanlar için! Bu şiir Ege Organ Nakli Derneği'nin broşüründe yer alıyormuş.

“Beni hatırlamak için...

Gözlerimi;

Gün ışığını, bir bebeğin yüzünü, bir kadının gözlerindeki sevgiyi görmemiş bir adama verin.

Kalbimi;

Kendi kalbi ona acı vermekten başka bir şeye yaramayan birine verin.

Böbreklerimi;

Haftadan haftaya yaşaması makineye bağlı birine verin.

Kemiklerimi;

Alın ve sakat bir çocuğun yürümesinin yolunu bulun.

Eğer bir şeyleri gömmeniz gerekiyorsa,

Hatalarımı, kusurlarımı;

İnsanlara karşı önyargılarımı gömün.

Günahlarımı şeytana, ruhumu Tanrı’ya verin.

Yeri gelip de beni hatırlamak isterseniz,

Bunu ihtiyacı olan birine yardım ederek gerçekleştirin.”

Arkadaşlar, izninizle bugünlük sizden ayrılıyorum, bir daha ki buluşmamıza dek hoşçakalın, sevgiyle kalın!

8 yorum:

Sibel dedi ki...

Burçakcığım, son kez deme öyle, şimdilik (sen gelene kadar) son kez:)) Yoksa sizin eve kamp kurmak istediğimi biliyorsun! :)) Afiyet olsun canım, İkbal teyzenin yaptıklarının yanında lafı olmaz. Sevgilerimle..

sevdamavisi dedi ki...

Burçakcığım,
Sofra ve yemekler çok güzel. Sibel'in kurabiyesi de öyle. Hem fotoğraflar da çok güzel olmuş bu kez. Ellerinize sağlık ikinizin de..
sevgiler

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Sibelciğim, bizim eve kamp kurma gibi hayallerin olduğunu bilmiyordum tatlım :))
Canım arkadaşım benim her şey için, güzel düşüncelerin ve yazıların için çok çok sağol!
Seni çok öptüm!
Sevdacığım, Sibelin kurabiyelerinden senin için de yemiş olduğumu varsay, hakikaten çok güzeldi! Güzel düşüncelerin ve yorumun için çok çok sağol, kızını ve seni çok öptüm!

Adsız dedi ki...

Merhaba Burçak siten ve tariflerin çok güzel lorlu kurabiyelerinde nefis görünüyor paylaşımına teşekkürler bende beklerim seni canım bu arada seni linklerime ekliyorum sende eklersen çok memnun olurum :)
www.pastacikiz.com
www.blogcu.com/susam

Adsız dedi ki...

Anneciğinin ellerine sağlık canım sofra iştah açıcı görünüyor güzel bir hafta sonu diliyorum sevgilerimle

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Sevgili Pastaci kız ve kiraz dali yazdığınız yorumlar ve güzel düşünceleriniz için çok çok teşekkürler!
Annişimin yaptığı mamalar hakikaten müthişti ama Sibelimin yazışırken canımın çektiğini öğrendiği için büyük zorluklarla lor peyniri buluşu, enfes kurabiyesini yapıp ta getirişi daha da bir muhteşemdi.
Ben çok çok şanslıyım harika bir annem harika bir arkadaşım var.
Sevgiyle kalın! Pastaci kız bu arada senin iki siteni de linklerime ekledim, kiraz dali zaten var!

Adsız dedi ki...

merhaba,

sitenize rastlantı karşılaştım...
gnoccheye bayıldım... Çok leziz görünüyor. fesleğen, domates, sarımsak birleşimi benim için yeterlidir zaten :)

Sitenizi pek beğendim. Takipçinizim.

sevgilerimle.

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Zerrin Hanım güzel yorumlarınız için çok çok teşekkürler, beğenmenize çok çok sevindim. Sevgiyle kalın!