31 Temmuz 2024

Yaban Mersinli Parfe


Merhaba sevgili dostlarım. Çok kısa bir sürede yeniden buluştuk, daim olsun!
Pazar günü ablamlar gelecekler diye Cumartesi gününden Yaba Mersinli Parfe yaptım. Çok pratik ve çok lezzetli. Yemeden önce bütün olarak fotoğrafını çekemedim. Çok beğenildi, bu kadarcık kaldı. Şimdi tarife geçiyorum. 

Malzemeler

2 poşet krem şanti tozu

1 avuç yaban mersini 

   1 limon kabuğu rendesi 

1 su bard. bardağı kırılmış ceviz

2 su bard. soğuk süt

1 paket iri kırılmış petit beurre bisküvi 

1 avuç parça çikolata (ben 1 poşet damla çikolata kullandım)

Yapılışı: 
Krem şanti tozunu düşük devirde 2 dakika çırpalım. Yüksek devire getirip 2 dakika daha çırpalım. 
Limon rendesi ekleyip bir tur daha çırpalım. 
 Yuvarlak borcamın tabanına streç film serelim.
Yaban mersinlerinin yarısını zemine eşit olarak yayalım. 
yarısını kalıba dökelim ve üzerini düzeltelim. Bisküvileri ufalayıp kalıba yerleştirelim.
Kalan kremaya yaban mersinlerini ve çikolataları koyalım. Hepsini karıştırıp pembe bir krema yapalım. Kalıptaki beyaz kremanın üzerine dökelim. Üzerini düzleyip streç filmle kaplayalım.
Derin dondurucuda 1 gece bekletelim. Tüketmeden 10 dakika önce çıkarıp ters çevirelim.
 Servis kasesine alıp dilimleyelim. Yaban mersinli parfe servise hazır.

Afiyet olsun.

Sevgili dostlarım, bu hafta sonu da Kahveli Parfe yapacağım, tarifi paylaşırım. Yeniden görüşünceye dek sevgiyle kalın. 





Hiç yorum yok: