18 Temmuz 2024

Aile Dizimi

 

    Sevgili dostlarım, merhabalar, nasılsınız? Dilerim çok iyisinizdir. Biz de iyiyiz. Neler yapıyorsunuz, yazı nasıl geçiriyorsunuz? Ben, Haziran ayında izin almıştım, Kurban Bayramı ile birleşince 15 gün tatil yapmış oldum. Bunun sonucu olarak çalışmaya başlayınca iki haftada haşadım çıktı. Şimdi hayırlısıyla Ağustos ayında yine izin alacağım. 

     Geçen hafta Cumartesi günü Aile Dizimi randevum vardı. Çok güzel geçti. Gül ile hemen kaynaştık, eft de uyguladı. Hafiflemiş olarak eve döndüm. Cumartesi günü ikinci kez gideceğim hayırlısıyla. Aile diziminden biraz söz etmek gerekirse: 

   Aile dizimi, psikoterapi, geleneksel danışmanlık ve koçluk seanslarını tamamlar nitelikte bir yöntemdir. Bu terapiye göre bireylerin psikolojik durumları, doğdukları aile tarafından belirlenir. Alman psikoterapist Hellinger'e göre ailede doğru tek düzen vardır.

Bu da hiyerarşik sıralamadır. Hiyerarşik sıralama, aile üyelerinde huzur ve istikrarı sağlar. Aile üyelerinden birinin sıradanlıktan ayrılması sorunlara yol açabilir. Bu sorunlar nesiller boyu sürebilir. Yani aile dizimindeki bir bozulma psikolojik bozukluklara yol açabilir. Bir sonraki kuşaklar da bunlardan etkilenebilir. Bilimsel mi değil mi, psikologlar, psikiyatristler tarafından da sorgulanıyor, eleştiriliyor. Ama sonuçta bu yöntemi geliştiren de bir psikolog. Bu nedenle ben, aile diziminin yararlı olduğuna inanıyorum. Bizzat yaşadım. Öyle sarı çizmeli Mehmet ağa da değil. Ortak bir tanıdık aracılığıyla tanıştık. Kursiyerimiz vesile oldu. Karşı  çıkanlarınız, onaylamayanlarınız varsa ısrar etmiyorum. Yalnızca yararlı olabileceğini ifade etmek istiyorum. Bilgi edinmek isterseniz, https://www.tunatuner.com/   ziyaret edebilirsiniz. 

    Yeniden görüşünceye dek sevgiyle kalın. 






Hiç yorum yok: