18 Ağustos 2017

Mercimekli Köfte


Merhaba sevgili dostlarım nasılsınız? Dilerim çok iyisinizdir. Biz mi? Biz de iyiyiz. Bigadiç'e dönmemize 15 gün kaldı. Bu nedenle biraz buruğum. Misi henüz hiçbir şey bilmiyor. O da gitmeyi istemeyecek. Ama şimdilik yapabilecek hiçbir şey yok. Kaç gündür canım mercimekli köfte istiyordu. Annem kırmadı yaptı. Ben de yoğurdum, şekillendirdim. Ve çayın yanında afiyetle yedik. 
Mercimekli köfte tarifini veriyorum, ben annemin yanında durdum, yapılışını öğrendim. 
Malzemeler
1 kupa kırmızı mercimek
2 kupa çiğ köftelik bulgur
 1 demet maydanoz
2 dal  taze soğan
Özel istek üzerine biraz reyhan, roka
1/2 çay kaşığı kimyon
Karabiber
tuz
pul biber
2 çorba kaşığı salça
1 çay bardağından biraz fazla sıvıyağ
3 orta boy kuru soğan
Biraz sızma yağ
Yapılışı: Mercimek ayıklanır, koyu boza kıvamına gelene dek haşlanır. Bulgur ıslatılır. İkisi karıştırılır. Soğan kavrulur, salça ve baharatlar eklenir. Ocak kapatıldığında karışımın içine biraz sızma yağ eklenir. Yeşillikler doğranır. Bütün malzemeler karıştırılır, yoğrulur. Şekil verilir. 
Afiyetle yenir. Sevgili dostlarım yeniden görüşünceye dek sevgiyle kalın!









Hiç yorum yok: