3 Ağustos 2017

Sosyete Mantısı



Merhaba sevgili dostlarım, nasılsınız? Ben doğrusunu isterseniz tatilin süresi azaldıkça üzülüyorum.
Evvelki yıl ve geçen yıl Eylül seminerlerinden sonra yine tatil yapmıştık. Bu yıl ekstra tatil yok, hüzünleniyorum. Misi'nin bundan haberi olsa eminim o da üzülür. Balkondan içeri girdiği mi var?Benim evimde de balkon var  üstelik Misi'nin emrinde ama bence Misi bu balkonları özellikle de ön balkonu daha çok seviyor.
Eylül ayına girince 10 aylık maraton biz öğretmenleri bekliyor olacak. İnşallah 2018 yazına girerken benim iradem dışında gelişen radikal bir değişiklik olmazsa il içi tayin için başvuracağım. Şimdiden onun coşkusu sardı yüreğimi. İki yıl önce ilk kez il dışı tayin istemiştim. Olumlu sonuçlanmıştı. Daha sonra da ilk kez il içi atama isteyeceğim, bakalım ne olacak? İl dışında 41tercihin hepsini yapmak zorundasın. İl içi tayinde ise 1 tercihte de bulunabilirsin 10 tercihte de. Sana kalmış.
Evet gevezelik yaptığımın farkındayım. Bugün siz dostlarımla sosyete mantısının tarifini vereceğim. Mutlaka deneyin, çok lezzetli oluyor. Tarife geçiyorum.
Malzemeler
200 gr kıyma
1  büyük boy soğan
tuz, karabiber
2 yufka
sarımsak
yoğurt
pul biber, sıvı yağ
et suyu
Yapılışı: Kuru soğan rendelenir, kıyma ve baharatlar konur. Yufkaya hazırlanan kıyma eklenir. Yufka rulo yapılır, yumurta fırçası ile sıvı yağ sürülür. Ve rulo mantı bıçakla 2-3 cm kadar kalınlıkta kesilir. Tepsi ile fırına atılır, pişirilir. Kızarınca üstüne daha önce hazırlanan et suyu dökülür. 10 dk kadar pişirilir. Fırından çıkarılır, tabaklara alınır. Üstüne sarımsaklı yoğurt konur. Pul biberli yağ üstüne dökülür, afiyetle yenir. Çok pratik bir tarif değil mi?
Yeniden görüşünceye dek hoşçakalın!





Hiç yorum yok: