16 Nisan 2016

Yulaflı-Elmalı Kurabiye


Merhaba dostlarım, nasılsınız? Dilerim iyisinizdir. Annem, ben ve Misi üçümüz iyiyiz.
Oturduğum evin sahibi her şeye karışan bir adam. Çok ta paragöz, Rab bana hep bana. Hiç sevmeyiz öyle insanları. Karısı da çok mızmız. -" Nasılsın Fatma abla " diyorsun. Aldığın yanıt -"boynum ağriy." Hep böyle, mutsuz, problemli bir kadın. Uzun süredir ev bakıyorduk, bugün aradığımız evi bulduk. Sabah annem komşumuzla çıkıp ev aradı, buldu. Ben evde temizlikle uğraşıyordum. Annem geldi, evi çok seveceğimi söyledi. Öğleden sonra birlikte çıktık, eve baktık.  Özellikle Misi için balkonlu ev bakıyorduk. O da oldu. Evin manzarası da güzel, çarşıya da çok yakın. Ev sahibi babacan bir insan.
Karısının da aklı başında. Ay başında taşınacağız, Kontratı yaptık, kirayı ödedik. Oh nihayet bu evden kurtuluyorum, balkonsuz ev ne olacak! Ablamlar da benim adıma çok sevindiler.
 Bugün ev bakmaya, tutmaya çıktık. Ev sahibim Yılmaz amcanın oğlunun ayakkabı dükkanı var, bir ayakkabı beğenip içeri girip baktım. Annem bana yaz mevsimi için giyebileceğim siyah bir ayakkabı gösterdi, denedim, çok beğendim, aldık.  Hiç hesapta yoktu. Aslında vardı, sandalet alacaktık. Neyse yine alacağız kısmetse. Bugün çok mutluyum, gevezeliğimi hoş görün! ;))
Güldal ablamın tarifini verdiği kurabiyeyi nihayet yaptım. Annem ve ben tadını çok beğendik. Siz dostlarım sizin de denemenizi öneririm. Tarifini veriyorum.
Elmalı-Yulaflı Kurabiye
3 tane elma
1 yumurta
6-7 çorba kaşığı yulaf ezmesi
3-4 tane minik doğranmış kuru kayısı
yarım avuç yaban mersini (ben bir avuç kullandım)
1 çay kaşığı tepeleme tarçın

Elmalar rendelenir, diğer malzemeler eklenir.  Elma suluysa biraz daha yulaf ezmesi eklenir.
Yuvarlak şekil verilir (şekillendirirken biraz zorlandım doğrusu)
Önceden ısıtılmış 180 C fırında 25 dk. pişirilir.
Afiyetle yenir.












Hiç yorum yok: