23 Ocak 2015

Yoğurt Yapımı


Merhaba dostlarım nasılsınız? Dilerim iyisinizdir. Ben de iyiyim. Bugün okullar tatile girdi, 15 gün evdeyiz. Annemle Misi yarın sabah yola çıkıyorlar, Akçay'a gidiyorlar. Ben de Pazar günü İstanbul'a gidiyorum, doktor kontrollerim var. Sonra Salı gecesi yola çıkıyorum, Akçay'a gidiyorum.
Yoğurt yapımını mutlaka çok iyi biliyorsunuzdur. Ama aramızda denemeyenler de olabilir.
Ben markette probiyotik yoğurt mayası buldum, aldım. Annemle yoğurt yaptık. Malzemeleri veriyorum.
2 kilo süt
2 paket probiyotik yoğurt mayası
Yapımı
Süt 15-20 dk. kaynatılır. Ilınınca 1 çay bardağından 1 parmak eksik ılık sütle maya karıştırılır. Sütün içine eklenir. Süt tenceresi battaniye ya da havlu ile iyice sarılır, 12 saat kadar bekletilir. Sonra buzdolabına konur, 24 saat bekletilir. Sonra da afiyetle yenir.

Not: 1 paket maya ile 1-3 litre arası süt mayalanabilirmiş ama anneme az göründü, 2 paket maya kullandı. yoğurt çok ta lezzetli oldu. Çok severek yedim, bitirdim. Şimdi annem mayaları Akçay'a götürüyor, orada da yapacağız. İlkini hazır sütten yaptık. İkincisini köylülerden alacağımız sütle yapacağız.

Sevgili dostlarım benden şimdilik bu kadar yeniden görüşünceye dek sevgiyle kalın!










2 yorum:

Özgen dedi ki...

Ben yoğurdumu yıllardır ev.mde yapıyorum hazır yiyemiyoruz harika oluyor sevgiler

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Özgen hanım merhaba! Biz küçükten annem uzun yıllar yoğurdu kendisi yaptı ama sonra ara verdi. Blogumu ziyaret ettiğiniz için teşekkürler, sevgiyle kalın!