28 Ocak 2015

Brokoli Çorbası


Yeniden merhaba dostlarım! Çok güzel bir saatte Akçay'da oldum, sabah 06.00'da geldim, anneme ve kızıma kavuştum. Misicik çok mutlu oldu, koltukların tepelerine çıktı, ordan oraya koştu yavrum benim. 
Annemle kahvaltımızı erkenden yaptık, kahvemizi içtiğimizde saat henüz sekizdi. Daha sonra dışarı çıktık, deniz kenarında yürüyüş yaptık, alışverişimizi ettik, eve döndük. Çayımızı içtik, Hande ablam geldi, çok güzel sohbet ettik. 
Annem akşam yemeği olarak benim çok sevdiğimi bildiği brokoli çorbası, köfte ve Ali Nazik yaptı. 
Ali Nazik'in tarifini çok daha önce vermiştim. Bugün brokoli çorbasının tarifini vereceğim sizlere!
Tarife geçiyorum.
½  kg brokoli
1 paket krema
1 bardak süt
3 bardak su
Karabiber, pulbiber, tuz
2 çorba kaşığı becel
1 çorba kaşığı un

Yapılışı
 Brokolilerin çiçekleri ayrılır, sirkeli suda bekletilir. Daha sonra yarım bardak suyla kısık ateşte haşlanır. Blendırdan geçirilir. Un ,yağ ile kavrulur. Üstüne süt, su, tuz, karabiber ve pul biber eklenir. Krema koyulur. Brokoliler de üzerine eklenip kaynamaya bırakılır.
Afiyetle yenir. 
Dostlarım yeniden görüşünceye dek sevgiyle kalın!

Hiç yorum yok: