1 Şubat 2009

Yankı Yazgan ile, Psikiyatri ile Kendi İçimize Yolculuk


Eveeeet, uzunca bir aradan sonra kitap keyfini sizlerle paylaşmak üzere yeniden buradayım. Bazen, insan böyle güzel keyifleri paylaşmak için sabırsızlanır ama ertelemek durumunda kalır ya. Ne tatlı eziyettir bu! Bir fırsat yaratıp bu keyfi daha fazla geciktirmeyeceğini bilmenin verdiği bir rahatlık ta vardır. Paylaşmak için harekete geçtiğin an ise eşsizdir! Hiç bir engel kalmamıştır önünde!


Yankı Hoca'nın kitaplarını eline alınca bırakmak pek te mümkün görünmüyor. Kitapların kapağında da yazdığı gibi "Herkes için beyin ve psikiyatri bilgisi".
"Kalp Çarpar Beyin Böler" kitabı 2006 yılında yayımlanmış. Bizim gibi konuya yabancı bireyler için bir başlangıç, bir hazırlık kitabı diyebilirim. Tabii ki kafanızı bütünüyle verip psikiyatri ve beyinle ilgili bilimsel anlatımları bir iki kez okumak gerekebiliyor.Hepimizin anlayabileceği bir dille yazılmış. Zorlanabileceğimiz noktalarda da Yankı Hoca, imdadımıza yetişiyor.
Hazırlık sınıfını başarıyla geçtik mi, sıra geldi ikinci kitaba!;))
Şaka bir yana ben, iki kitabı da aynı anda okuyorum. Kitaplar, her yerde, başucumda, yolda, kısacası benim olduğum her yerde!


"Kalbinle Düşün Aklınla Hisset" kitabı ise "Kalp Çarpar Beyin Böler" kitabını bitirip başarıyla mezun olabilenlerin okuyabileceği bir kitap. Kitap mezuniyeti de mi olurmuş demeyin. Deneyin, göreceksiniz. Öncelikle temek bilgiler yalın bir dille anlatılıyor. Sonra da bu bilgiler ileri seviyede veriliyor.Yaa işte öyle! Yani, bir an'da, ikinci kitabı anlayabilmek için birinci kitaba dönmek durumunda kalabiliyorsunuz. Ben,son kitaptan başlamak istedim de, anlayabildiklerim bir yere kadardı. Temelsiz bilgi olmuyor!
Ama her şey ileri seviyede bilgiden ibaret değil elbette, anlaşılır, güncel konular var, Yankı Hoca'nın düşünceleri, izlenimleri, yaşantısından kesitler var.
Ülkemizin değişmeyen gerçekleri var. Okumanız şiddetle önerilir efendim. Otuz yıldır değişmeyen durumları okuyalım, hep birlikte öğrenelim.
Bir de Yankı Hoca'nın daha önce hiç bilmediğim bir özelliğini öğrendim kitaplarını okurken. Kitapta yer alan karikatürleri bizzat kendisi çiziyormuş. Eskiden karikatüristmiş. Çok güzel bir yetenek,çok büyük bir ayrıcalık. Kongrelerde, mesleki toplantılarda sunum yaparken, konuşma yaparken o an'da da çizme gücüne sahipsin. Muhteşem bir yetenek!
Kongreye katılanların sahip olduğu ayrıcalığa bir baksanıza, her şey daha iyi yerleşmez mi belleğe, mizahi bir bakış açısıyla, yaşayarak! Çok kıskandım!:((
Bir gün, ben de dinleyicisi olma şansına erişebilirim dilerim!
Bazen, kitaptaki karikatürlere bakıyorum, okuyorum da gülmekten kırılmamak elde değil! Bir karikatür bütün bir yazıyı çok güzel özetliyor!
Bu arada, biliyorsunuzdur, aslında Yankı Hoca, çocuk ve ergen psikiyatrisi konusunda uzman! Yani bu alanda yazmış olduğu kitapları da almak, okumak gerekli!


Ben, bana ait olan kitapları okurken önemli bulduğum yerlerin altını mutlaka çiziyorum. Eğer, çizmezsem bir şeyler eksik kalıyor sanki.
Çizersem, kitaba kendimi bütünüyle vermiş hissediyorum. Tamamlanmışlık duygusu olsa gerek!
Eğer Yankı Hoca, imza günü düzenlenir de kitaplarını imzalarsa o zaman eksik hiç bir şey kalmayacak işte!
Yeniden görüşünceye dek sevgiyle kalın!

2 yorum:

Cafe Gusto dedi ki...

Bende okurken altını çizerim.Güzel kitaplarmış tavsiyen dikkate alınıp okunacak..sevgiler..

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Serpilciğim, "Büyü Dükkanı'nın yazarı, Yeşim Hanım, kitapları çizmenin onları yaşattığını belirtiyor! Katılmamak mümkün değil!
Kitapları beğenip okuma kararı almana çook sevindim canım!
Beğeneceğine eminim. Şimdiden iyi okumalar!
Sıcacık sevgiler!