29 Haziran 2008

YE #35 ÇİKOLATA

Biricik arkadaşım
  • Sevda
  • 'm, yine enfes bir etkinlik düzenlemiş. Katılmamak olmaz! Hepimizin kalbini fethedecek muhteşem bir etkinlik! Ne kadar güzel tarifler öğreneceğiz, ne kadar güzel sunumlarla karşılaşacağız, neler neler öğreneceğiz sayende! Canım arkadaşım, ellerine, yüreğine sağlık!
    Ben, daha önce yayımladığım bir tarifle katılacağım! Çünkü çikolataya yenik düşmek istemiyorum. Sonrasında krize girip her gün yiyorum. Yiyemediğimde baş ağrıları çekiyorum.
    Şimdi çikolata ile aramızda bir mesafe var, arada sırada canım çok çekince azıcık yemeye çalışıyorum. Yaparsam da yiyeceğim, karşı konulamaz bir lezzeti var çünkü!

    Gelelim
  • pastaci
  • Burcu'nun tarifi Truff tarifine! Gerçi benimkiler boyut olarak çikolataya benzedi ama hiç te fena görünmüyor değil mi?

    Truff Tarifi
    (Burcu, pasta yapımında kullanmış truffları)

    Malzemeler:

    200 ml süt kreması (1 küçük kutu)

    500 gr Bitter kuvertür

    Bir de üzeri için kakao ya da toz çikolata

    Yapılışı:


    Süt kremasını ocağa koyun, kaynama noktasına gelince ocaktan alıp içine doğranmış bitter çikolatayı ekleyip karıştırarak eritin ve katılaşana dek buzdolabında bekletin.

    Katılaşınca dolaptan çıkarın. Küçük parçalar koparıp avuç içinde yuvarlayın ve top top yapıp kakaoya bulayın.

    Benim notum: Serin bir yerde muhafaza edin, buzdolabında çok sertleşiyor.

    Yeniden buluşuncaya dek sevgiyle kalın! İyi Pazarlar hepinize!

    Hiç yorum yok: