29 Mayıs 2019

Enfess Güllaç


Merhaba sevgili dostlarım, nasılsınız? Dilerim çok iyisinizdir. Biz de çok iyiyiz. Ben 9 günlük bayram tatilini sonra da yaz tatilini iple çekiyorum. İnşallah yaz tatili yapabilirim. Çünkü daha önce hiç okula gitmeyen çocuklara yaz tatilinde eğitim verilecekmiş. MEB'in sayfasında okumuştum. Diğer öğretmen arkadaşlar tatil yaparken biz çalışmayız umarım. Yoksa bize çok büyük haksızlık olur. Biz ne ara dinleneceğiz? Bir ay tatil de bana yetmez. Bakalım ne olacak? Buna takmış durumdayım, daralıyorum.
Annem, ben çok özleyince hatırımı kırmadı ve güllaç yaptı. Servis yaparken çilekle süsledi. Enfess görünüyor.
Tarife geçiyorum
300 gr güllaç
4 su bard. toz şeker
2 litre süt
1 çorba kaşığı gül suyu
200 gr ceviz
Çilek

Yapılışı: Süt kaynatıılır, ılıtılır. Güllacın her katına süt dökülür. Ortasına ceviz konur. Sonra yine her kata süt dökülür. Soğumaya bırakılır. Buzdolabına konur. Servisten önce çilekle süslenir. Afiyet olsun.





Hiç yorum yok: