24 Aralık 2016

Bonibonlu Kurabiye


Merhaba dostlarım, nasılsınız? Ben ve Misi için dingin bir hafta sonu. Sabah kalktım, kahvaltı ettim. Kahvaltıdan sonra temizlik yaptım. Kahve, çay derken bu saat oldu. Yemek te yaptım. Haşlama yaptım. Bir de Perşembe günü pazardan aldığım pancarları annemin tarif ettiği gibi hazırladım. Haşladım. Kabuklarını soydum. Dilimledim. Veee sarımsaklı yoğurt koydum. Tuz ekledim. Tadı çok güzel oldu. Bir de bonibonlu kurabiye yaptım. Tarif yemekbiz grubundan. Ne zamandır aklımdaydı. Tadı çok güzel oldu, özellikle kahvenin yanına çok güzel gidiyor. Tarifi veriyorum.

Malzemeler

125 gr tereyağ

2 yumurta

1 su bardağı toz şeker (ben 2 parmak daha az koyuyorum çikolatada şekerli diye)

160 gr sütlü çıkolata yani 2 paket

1 tutam tuz

1 tatlı kaşığı karbonat

4 yemek kaşığı kakao 3 de olabilir isteğe bağlı

1 paket vanilya 

aldığı kadar un

5 paket bonibon 

Yapılışı:  Yumurta ve tozşeker iyice mikserle çırpılır. İçine benmari usulü eritilmiş tereyağ ve çikolata karışımı eklenir ve çırpılır. Tuz karbonat kakao aldığı kadar un ilave edilerek tahta kaşıkla karıştırarak kek kıvamından sert bir hamur yapılır. Dondurma kaşığı ile tepsiye mümkün olduğunca 5 cm aralarla konur üzerlerine bonibonlar konur önceden ısıtılmış 165 derece fırında 15 dk pişirilir 15 dk fazla tutmayın, bonibonlar erir. Bana 3 kutu bonibon yeterli geldi.  Yeniden görüşünceye dek dostça kalın!                                                                                                                                                                    




2 yorum:

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık tam cocuklara göre harika olmus sevgiler

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Özgen hanım çok teşekkürler, yarın öğrencilerime de götüreceğim.