26 Temmuz 2016

Muhteşem Karnıyarık


Sevgili dostlarım merhaba nasılsınız? Dilerim çok iyisinizdir. Biz iyiyiz. Annem, seminerlerimiz devam ederken İstanbul'a gitmişti. Doktor MR istemiş. Çıkan sonuca göre annemin omzunda iki yırtık varmış. Uzun zamandır omzu ağrıyordu. Daha sonra seminerler bitti. Ben Akçay'a geldim, bir süre sonra annem yeniden İstanbul'a gitti. Doktor ameliyat olması gerektiğini söylemiş. Annem ameliyat oldu, doktora kontrole gitti. Doktor çok iyi bulmuş. Sonra annecim geldi.
Ben uzun süredir sizlerle paylaşımda bulunmamışım, en son bayram tebriği yayımlamışım. Çok şaşırdım. Bugün sizlerle ilk kez yaptığım karnıyarık tarifini paylaşacağım. Biz bir öğünlük yaptık.
4 patlıcanın kabuklarını alacalı olarak soyuyoruz. Ortalarını çok derin olmayacak biçimde kesiyoruz.
Ortalarını da çok iyi olmak üzere her tarafını yağlayıp fırın tepsisine diziyoruz. Fırına atıyoruz. Üst kısmı kızardıktan sonra çevirip her tarafı eşit olacak biçimde pişiriyoruz.
Bir yanda 2 soğanı ve 3-4 iri diş sarımsağı kavuruyoruz. 200 gr kıymayı ekliyoruz. Kavuruyoruz. 3 domates kesip kıymaya ekliyoruz. Tuz, karabiber ekleyip pişiriyoruz. Daha sonra biraz da maydanoz kıyıp kıyma harcının içine koyuyoruz. Patlıcanların kesik kısmını açıp kıyma harcını koyuyoruz. 1 dilim domates ve 1 sivri biber ekleyip fırına sürüyoruz. Yaklaşık yarım saat pişiriyoruz. Yağda kızartmadığımız için hem çok sağlıklı hem de çok hafif oluyor.
Afiyetle yiyoruz. Ben karnıyarığın yanına cacığı yakıştırdım, yaptım.
Ben hep karnıyarığın yapımını öğrenmek istiyordum. Öğrendim. Annemin yemek, temizlik, ütü yapması, kolunu uzatması, çamaşır asması yasak. Bu sene evde de, mutfakta da oldukça etkinim.
Ben varken zaten ütü, süpürme benim işimdi. Şimdi bir sürü yemek yapıp öğreniyorum da. Cesaret kazanıyorum. Bu yüzden çok mutluyum. Bundan sonra her tatilde mutfak benim işim olacak. ;))
Yeniden görüşünceye dek sevgiyle, dostça kalın!



Hiç yorum yok: