18 Haziran 2016

Esmer Ramazan Pidesi



Merhaba sevgili dostlarım nasılsınız? Dilerim çok iyisinizdir. Biz de iyiyiz. Beyaz un ile yapılan Ramazan Pidesi'ni yiyemiyorum. Bir bulasşsam bir daha bırakamam diye korkuyorum. bu nedenle ben de Beyaz Unsuz Şekersiz Hamur İşleri kitabından esmer ramazan pidesi tarifini denemeye karar verdim. Kitap yeni çıktığında almıştım, bir heves birkaç tarif uygulamıştım. Bundan sonra kitabıma daha sık bakmaya karar verdim. Tarife geçiyorum.





















4 su bard tam buğday unu
2 su bard. ılık süt
1 yemek kaşığı zeytinyağ
1 yemek kaşığı bal
1 çay kaşığı deniz tuzu
1/2 yemek kaşığı kuru maya ya da 1/2 paket yaş maya
1 tatlı kaşığı yoğurt
1'er yemek kaşığı susam ve çörekotu

Yapılışı: Yoğurt dışındaki tüm malzemeyi karıştırın, yoğurun. 1 saat kadar dinlendirin.
Hamuru tepsiye yerleştirip yayın. Yoğurdu 1 yemek kaşığı su ile sulandırıp üzerine sürün. Susam ve çörekotunu serpiştirin (ben yalnızca çörekotu serpiştirdim).
Ilık bir yerde 15 dk. dinlendirdikten sonra sıcak fırının orta rafında 20-30 dk. pişirin.
Üzeri hafifçe renk almış olacak.

* Pide hamuru cıvık oluyor, sakın un eklemeye kalkmayın. Tarif doğru olarak verilmiştir.
Afiyetle yiyin!









Hiç yorum yok: