20 Ekim 2015

Erik Reçeli


Merhaba dostlarım, nasılsınız? Dilerim çok iyisinizdir. Ben de iyiyim. Pazar akşamı Akçay'dan  Bigadiç'e döndüm. Okula gidip geliyorum.  Bugün öğrenciler için seçtiğim kitaplar geldi, onları yerleştirdim, zamanımı aldı tabii ki. Bende durum bu. Bugün sizlere annemin daha önce de  yaptığı erik reçeli tarifini vereceğim. Tarifini daha önce burada paylaşmıştım ama üzerinden epey bir zaman geçti. Tarife geçiyorum.
Malzemeler
1 kg mürdüm eriği
700 gr toz şeker
1 kabuk tarçın ya da 1 çay kaşığı toz tarçın
2 adet karanfil
1 tatlı kaşığı limon suyu
Yapılışı: Erikler suyu biraz azalana3-5 dk. dek pişirilir. Toz şeker eklenir. Sonra kabuk tarçın ve karanfil eklenir. Yaklaşık 45 dk. pişirilir, İndirmeden önce  limon suyu eklenir. Koyulaşınca ocağın altı kapatılır. Afiyetle yenir.
Yeniden görüşünceye dek sevgiyle, dostça kalın!

Hiç yorum yok: