30 Ekim 2013

Alman Pastası


 Sevgili dostlarım merhaba! Geçen sefer Güldal ablamın yaptığı Alman pastasını tarifiyle yayımlamıştım. Şimdi de benim yaptığım pastayı sizlerle paylaşıyorum. Tarif aynı, hatırlatma yapmak amacıyla yeniden yer verdim.
Benim Alman pastam, kalıbı büyük olduğu için ince oldu, ortasından kesince kırıldı. Çok  üzüldüm, bir dilimin resmini paylaşmaya karar verdim! Bir daha ki sefere küçük kalpli kalıplarımı kullanacağım! Onlar da kelepçeli! Tarifi hatırlayalım mı?

Malzemeler:
Pandispanya İçin: 
2 yumurta (önceden ısıtılmış)
3/4 çay bard.erimiş margarin (standart bardak)
3 çay bard. un
1,5 çay bard. toz şeker
1/2 paket kabartma tozu
1 çay bard. yoğurt
1 çay kaşığı mahlep
Ve üzerine serpmek için pudra şekeri

Kreması: 
2 su bard. süt (standart bardak)
50 gr margarin
1 yumurta sarısı
3 çorba kaşığı tepeleme un
1/2 çay bard. şeker
1 paket vanilya

Pandispanyanın Yapılışı:
Yumurta ve toz şeker açık sarı renk olana dek iyice çırpılır. Margarin ve yoğurt eklenir, karıştırmaya devam edilir. Un ile kabartma tozu ve 1 çay kaşığı mahlep konur. 
170 C fırında 40 dk. pişirilir.

Kremanın Yapılışı:
Toz şeker ile un karıştırılır, üzerine yumurtayla çırpılmış süt eklenir, çırpılır. Margarin eklenir. İnmeye yakın vanilya eklenir.

Püf Noktası:
Önce pandispanya pişirilir, soğutulur. Sonra krema pişirilir. Pandispanya  soğuyunca  ortadan ayrılır. Krema konur. Pasta ılınınca da üzerine pudra şekeri serpilir.
İstenirse arasına muz ya da çilek konulabilir (ben muz koydum, çok yakıştı, yazın da çilek ya da frambuaz yakışır)

Yeniden görüşmek üzere dostça kalın!

Hiç yorum yok: