6 Mart 2010

Enfesss İncir Reçeli'nin Tarifi



Merhaba, nihayet okulumuzun da bilgisayar işleriyle ilgilenen, güvenilir, dürüst, beyefendi Hüseyin'in dünyalar tatlısı annesi Saliha teyze'den enfess incir reçelinin tarifini alıp yayımlayabildim. Biraz fazlaca gecikme oldu çünkü görüşemedik. Ben, İstanbul'a geldim.İşlerimizin yoğunluğu derken tarifi alıp yayımlamaya ancak fırsat bulabildim.
Bu seneki yoğunluğu başka hiçbir çalıştığım okulda görmedim ben! Yoğun bir tempoda çalışıyoruz! Zevkli, eğlenceli, müdürümüz de çok destekleyici!
Siz sevgili dostlarımın sitelerini, bloglarını ziysret edemiyorum son aylarda! Çok istiyorum ama benim çok kıskanç bir kedim var! Gösterilen ilgiyle yetinmeyi bilemiyor ne yazık ki! Ben de bilgisayar başında daha uzun zaman geçirmeyi ondan açılnmış zaman oalrak düşünüp suçluluk duyuyorum açıkçası!
Reçel tarifimize gelelim mi? İncirler, kendi bahçelerinden! Tarifi buna göre verdi!



İnir Reçeli Tarifi

100 tane incir(incirler küçükse 120 tane)kopartılır, yıkanır, süzülür.

Tencereye bütün olarak konur. 5 kilo şeker kullanılır.

1 limon küçük küçük doğranır. Reçel kaynatılır. Kaşığa alınıp kontrol edilir.

Kaynamaya başlayınca kısılır. Reçel istenilen koyuluğa ulaşınca altı kapatılır.

Afiyet olsun!

Sevgili dostlarım, ilk fırsatta yeniden buluşmak üzere dostça kalın! Keyfli bir hatasonu geçirmeniz dileğiyle!

2 yorum:

Hanife dedi ki...

Harika bir tarif bu. Incire bayilirim ben. Bu receli de cok severim, bir de su yesil haldeyken yapilani varya, onu da cok severim, ayy simdi olsa da yesem:)
Ellerine saglik arkadasim

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Hanifeciğim, merhaba! ben de incirin her türlü halinin reçeline bayılırım.
Ama bu başka birşey! Kestane şekerini andırıyor! Vazgeçilmez bir tadı var. Seviyorsan tabii!
En kısa zamanda yiyebilmen dileğiyle!
Sana kocamannn sevgiler canım arkadaşım!