21 Mart 2009

Çikolatalı Soslu Brownie


Merhaba, bu aralar yapmayı sevdiğim şeylerden tad alamaz hale geldim, neden bilemiyorum! Baharın etkisi mi acaba? Galiba biraz da bu yüzden mutfağa girmek istemiyorum!
Bu tarifi daha önce de vermiştim, bir hatırlatma yapmak istedim!


Çikolata Soslu Brownie

Malzemeler:


100 gr ceviz (ben,bu kez ceviz kullanmadım)

3 adet yumurta

100 gr un

150 gr toz şeker (isteğe göre biraz daha az koyabilirsiniz)

30 gr kakao

120 gr tereyağı ya da margarin(ben Becel zeytinyağlı kullandım)

100 gr bitter çikolata

100 ml krema

1 paket vanilya

1 paket kabartma tozu

Yapılışı:

1- Fırınınızı 200 C'de ısıtın (her zaman belitttiğim gibi ısı ayarını siz kendi fırınınıza göre yapacaksınız).

2- Karıştırma kabına yumurta ve toz şekeri koyun.Beyazlaşana dek çırpın.

3- Ardından 100 gr yağı eritin, ve un, kakao, şekerli vanilin ve kabartma tozu ile yumurtlara ekleyip karıştırarak yumuşak kıvamlı bir hamur elde edin.

4- Kalan yağ ile kek kalıbınızı yağlayın, karışımı boşaltın, 40-45 dk. pişirin.

5- Çikolatayı benmaride eritin, kremayı ilave edin (ben, yine daha hafif olması için Dr. Oetker Çikolata Sosu kullandım ama bir daha ki sefere bu tarife sadık kalacağım).

6- Ilınan brownie'nin üzerine dökün, cevizle süsleyip servis yapın.

Not: Brownie'mize vanilyalı dondurma- krema ya da krem şanti eşlik edebilir. Ben, %40 light Krem şanti kullandım (elimin altında hazır ve nazır bekliyordu, onu değerlendirdim), yanına yakıştı.

Afiyet Olsun!

Yeniden görüşünceye dek sevgiyle kalın! Keyifli bir haftasonu tatili dileğiyle!

8 yorum:

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Ellerine sağlık canım brownilerin güzel olmuş.Aman dikkat et bahar psikosuna girme bol yürüyüş yap açılırsın.Öptüm.Sevgiler...

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Canım arkadaşım, bu yalnızca mutfak için geçerli, spor, egzersiz yapılıyor, emin ol!
Kocaman sevgiler!

sevdamavisi dedi ki...

Burçakcığım,
ne zamandır bloğuna girememiştim. çok özlemişim seni ve sayfanı. silkelenip ziyaretine geldim nihayet. browni de çok güzel canım. sevgilerimi yolluyorum.

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Canım, Sevda'm, çok çok teşekkür ederim! Aramıza hoşgeldin!
Ben de seni ve siteni çok özledim!
Sıcacık sevgiler sana!

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Sevgili elma şekeri, sıcacık yazınız için çok çok teşekkür ederim!
Size de sımsıcacık sevgiler!

Esradan dedi ki...

size afiyet olsun arkadaşım.gönlünüzce geçireceğiniz bir gün dilerim,sevgiler

Mutfak Havlusu dedi ki...

olsun ya bazen alıştıklarımız soğukluk alır araya ama sonra düzelir:)

bence harika görünüyorlar kocaman kocaman:)

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Sevgili Esradan, çok çok teşekkür ederim!Size de keyifli ve güzel günler dileğiyle!

Merhaba Zeynepçiğim, çok haklısın!
Kocaman sevgiler!