22 Ağustos 2008

Depodan Meyveli Hafif Bir Yaz Pastası Lütfen


Selam arkadaşlar, yazdıklarımla artık blogumun adının anlamından uzaklaştığımı fark ettim! Aslında tariflere yer vermek istiyordum. En sonunda bugün içim sıkıldı, patladım ve paylaşmaya karar verdim!
Aslında bu tarif "Yazlık Lezzetler" etkinliği için düşünülmüştü ama o günlerde evde olmadığım için planlar suya düştü! Canım çok istemedikçe ya da misafir gelmedikçe de tatlıdan uzak durmaya çalışıyorum! Bir ara her akşam kahvemin eşlikçisi bir tatlı olurdu şimdi biraz soğuk duruyorum,canım da çok çekmiyor doğrusu! "O kadar kitap ne için alındı Burçak" diyorsunuz değil mi? Güzel tarifler uygulamak için elbette ama ölçüyü kaçırmadan,sapıtmadan!


Tarifine gelince cheseecake tariflerinden hemen hiçbir fark yok, süzme yoğurt ve krema yerine 750 gr normal yoğurt kullanıldı ama bana sorarsanız süzme yoğurt ve krema ikilisi daha çok yakışıyor! Bu çok çok hafif,lezzetli bir yaz pastası oldu! Yoğurt tadı baskın oldu!

Meyveli Hafif Bir Yaz Pastası

Malzemeler:

2 paket Eti burçak

100 gr Becel margarin

500 gr süzme yoğurt

2 yumurta

1 paket vanilya

100 gr krema

1 paket labne peynir

1 paket tart jölesi

Yapılışı:

Bisküviler, rondoya konur, toz haline getirilir. Margarin eritilir, toz haline getirilmiş bisküvilere yedirilir. Bisküviler, 18-20 cm çapında bir kelepçeli kalıbın tabanına sıkıca yayılır. 30 dk. boyunca buzdolabında tutulur.
Labne peyniri mikserle çırpılır daha sonra çırpılmış olan krema eklenir. Yumurtalar eklenir, karıştırmaya devam edilir. Dilerseniz bu aşamada vanilya da ekleyebilirsiniz. Süzme yoğurdu kattım. Karıştırdım.Fırında yaklaşık bir saat kadar pişirdim.
Piştikten ve soğuduktan sonra meyve dilimlerinipastanın üzerine dizdim.
Hazırlamış olduğum tart jölesiyle de (tart jölesi bir buçuk çay bardağı su karıştırılarak pişirilir. Kabarmaya başlayınca ocaktan alınır, bir buçuk çay bardağı soğuk su eklenir. Karıştırılır. Soğumaya bırakılır) üzerini kapladım.
Soğuyunca buzdolabına koydum, bir gün boyunca dinlenmiş oldu.

3 yorum:

elif dedi ki...

slm burçakçığım
uzunca bir aradan sonra merhaba
bebişimiz geldi dünyalar tatlısı oğluşuma kavuştum
sevgilerle
hoşçakal

GANNE dedi ki...

Ay ay ben de bir dilim istiyorum lütfen. :)
Ellerine sağlık Burçakcığım. Sevgiler...

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Elifçiğim, evet çok uzun zamandır görüşemiyoruz! Çok çok sevindim, gözünüz aydın tatlım! Allah analı babalı büyütsün inşallah!
Kocaman sevgiler!

Fadimeciğim, canım benim, çok çok teşekkür ederim! Ben, sana daha güzelini yapıp ikram ederim tatlım!
Öptüm!