24 Haziran 2006

Mutfak Terapisi- Un Kurabiyesi


Merhaba Arkadaşlar, blogumu geliştirmek için zamana gereksinim duyuyorum, sınavlar hiç bitmiyor ki neyse önümüzdeki Cumartesi KPSS'ye giriyorum bir süre rahat edeceğim kesin!
Ben, daha önce benimblog'tan alan almıştım, sevgili arkadaşım Sibel (Sibel'in Kahvesi) bana buradan alan almamı önerdi. Ben de ilk olarak oraya yazdığım yazıyı koyuyorum hemen ardından da yaptığım un kurabiyesinin tarifini yazacağım, resimsiz çünkü henüz dijital fotoğraf makinem yok, sponsorum da yok, ne zaman kameralı birini görürsem ondan yaptıklarımı çekmesini rica edeceğim!
Evett, öncelikle Portakal Ağacı'ndan Hatice Hanım'ın zeytinli ve kekikli ekmek tarifini alıp iki tane yaptım, (biri ev için yapılmış oldu, o kadar güzel oldu ki, dayanamadım, üşenmeden yeniden yaptım) ablam gibi sevdiğim Sevincime giderken yanımda götürdüm,kardeşim gibi sevdiğim kızı Ceylan'dan ekmeğimin resmini çekmesini istedim, kırmadı beni sağolsun! Ekmeğimi ve beni ayrı, ekmeğimi ayrı çekti ,kendimi hiç fotojenik bulmadığım için blogumda yer vermiyorum!
Yapmış olduğum zeytinli ve kekikli ekmeği yapmak isterseniz Hatice'den tarifini alabilirsiniz. Keyifli ve sağlıklı hafta sonu dileğiyle!
Yeniden görüşmek üzere! Ekmeğimin biraz ucundan koparılmış değil mi,kim yapmış acaba?

Şimdi de tarifini yarı ablamın Ukraynalı komşusundan yarı Gönül Candaş'ın başka bir tarifinden aldığım ve yaptığım un kurabiyesine gelelim, kim yediyse kesinlikle ağızda eridiğini söylüyor, bunu önceden belirtmekte yarar var! Mutlaka, siz komşularım, çok daha güzel yapıyorsunuzdur! Sağlıklı oluşu çok ilgimi çekti. Ablamın komşusu Oxana, yarı yarıya kepekli un kullanmış, ben yalnızca bir bardak beyaz un kullanıyorum!

Un Kurabiyesi Tarifi: 1 paket margarin (ben 100 gr margarin, 150 gr sıvı yağ kullandım)

3,5 tatlı kaşığı pudra şekeri (isteğe göre değişebilir)

3,4 damla sirke,

1/2 çay kaşığı kabartma tozu,

3,5 su bardağı un (ben 1,5 bardak beyaz, 2 bardak tam buğday unu ya da kepekli un kullanıyorum)

üzerine serpmek için tarçın, pudra şekeri (dilediğiniz miktarda)

Ben, tarçın ile pudra şekerini karıştırıp serpiyorum, hoş bir görünümü oluyor! Umarım bir daha yaptığımda fotoğrafına yer verebilirim! Birer hafta arayla 2 kez yaptım!

Geçen hafta Sibel'in nohut mayalı ekmeğini yaptım, nohutlarım çok çok küçüktü, son aşamada hamurum kabardı, pişirdim, biraz tuzsuz oldu, fazlaca un kullandım, bize göre çok çok fazla, şimdi ölçüleri azaltıp yeniden yapacağım! Biraz tok oldu gibi geldi ,lezzeti çok güzel, bir daha denemeye değer, Sibelciğimin belirttiği gibi çok doyurucu gerçekten! Biz, peynirli ekmek yaparken kulalnıyoruz, bir daha ki sefere daha iyi bir sonuç elde edeceğime eminim. İnşallah, fotoğrafını çektirebilirim bu kez!
Biricik arkadaşım Emoş'umun annesi Güldane Teyze'min memleketinden getirttiği, bana da verdiği Göreme nohutundan yapacağım!

Bugün tarifini yine Sibel'den aldığım Çaylı Kek'ten yaptım, lezzeti çok çok güzel! Ben, iki kişiye göre malzemeleri yarı yarıya azalttım da unu biraz daha fazla koymalıymışım, iki buçuk bardak ile yapabilirmişim, kalabalık olanlar ya da misafiri gelecekler için tarif gerçek ölçüleri ile sibelinkahvesi/blogspot.com'da. Bu arada Sibel'in blogunu google' da tarif ararken buldum, tarifler bizim ağız tadımıza uygundu, Ege mutfağına ağırlık veriyordu, sık sık alanını ziyeret eder oldum, bir gün samimiyetine, içtenliğine çok güvendim, kendisine ileti gönderdim, hakikaten çok tatlı, çok sıcak, samimi, yardım sever olduğunu gördüm, iyi bir dostluk oluştuğuna inanıyorum aramızda! Zaman zaman yazışıyoruz. Dünya tatlısı bir arkadaş! Karşılıklı oturup konuşma olanağı buluruz umarım!

Geçen hafta Pazar günü ablam gibi sevdiğim eski komşumuz Sevincime gittim, Etiler'de oturuyor, Bebek'te buluştuk, annem de oradaydı, saatlerce yürüyüş yaptık, oturduk, çok keyif aldım!
Ertesi günü yeni açılan alışveriş merkezi Kanyon'u görmek istiyordum ama her şey çok çok pahalıymış, bir anda anlamsız geldi ,ilk fırsatta giderim belki, daha açılmadan bir yıl önce tanıtımı yapılıyordu, ilk açık alışveriş merkezi diye, ama bir mimari harikasıymış.
Ceylanım öyle diyor (Sevinç'in kardeşim, yeğenim gibi sevdiğim kızı).
Neyse dışarıya çıkmaktan vazgeçtik ya, ne yapalım, ne yapalım diye düşünürken Sevincim, kendimize bir çay ziyafeti çekmemizi önerdi.
O, harika bir mahlepli kek yaptı, ben de tarifini Portakal ağacından aldığım kabaklı ve fesleğenli muffinleri birazcık değişik bir uygulamayla yaptım, ikisi de çok nefis oldu!
Ceylanım, eserlerimizi kameraya çekti, bana ne zaman gönderebilirse onları da o zaman yazayım olur mu?
Seviç, lisede yemek, hamur işi bölümünü okumuş. Çok lezzeti tarifleri var, ona da blog oluşturmasını söyledim ama uğraşmak istemiyor, neyse zaman zaman kendi uyguladığımn tarifleri zaman zaman da onun uyguladıklarını aktarırım. Bu arada annem de bir harikadır, Seviç gibi, sizler gibi, çok güzel yemek yaapr, zeytinyağlıları müthiştir. Geçenlerde patlıcanlı paça özlediğimi söyledim, yaptı, rahmetli Tuğrul Şavkay'ın tarifi. Bir gün onu da yeniden yaptığında resmini çektireceğim! Tam bir sanat eseri!
Beyaz unsuz, şekersiz hamur işleri kitabını aldım, tariflere göz gezdirdim de çok güzel tarifler var gerçekten de, öneriler de çok güzel! İlk fırsatta ballı simit ile arkadaşım Sibel'in önerdiği fıstıklı, portakallı kurabiyeleri yapmayı düşünüyorum.
Haftaya bütün gün sınavda olacağım için öğle arasında yine Sibel'in Kahvesi'nden çiçek ekmek, sandviç ekmeği ya da semmel ekmeklerinden birini yapmayı düşünüyorum, güzel peynirli, domatesli bir sandviç yaparım, sağlıklı olur değil mi? Bir de atıştırmalık olarak un kurabiyesi yapsam mı acaba? Kaptırır da fazla yer miyim diye düşünüyorum! Belki yapar biraz götürürüm yanıma, arkadaşalrımı görürsem onlar için de yanıma alacağımı önlerine koyarım, ay bilmiyorum artık, sağlıklı, hafif atıştırma olsun, çikolata olmasın, kalorili olmasın?
Ama çaktırmadan da fazla yenmesi, yanıma her zaman ki atıştırmalığım limon lifli Form alırsam da o gün ekstra stres var diye mutsuz olur muyum acaba bilmiyorum ki?
Var mı bir önerisi olan?
Arkadaşlar, zeytinli-kekikli ekmeğimin resmini koyacağım bakalım, acemiyim, uygun yerde olacak mı? Uyarılarınızı bekliyorum!
Hepinize iyi tatiller ve keyifli günler diliyorum!

Not: 2006-2007 Eğitim-Öğretim Yılı'nda görev aldığım zaman bir eğitim blogu oluşturmayı düşünüyorum, msn yoluyla tanıştığım arkadaşım, Hocam, büyüğüm İbrahim Baysan çok güzel bir eğitim alanı almış, kendisi 25 yıllık eğitimci, Mudanya'da görev yapıyor!
efex_45.msn.com. www.dersimizforum.com

1 yorum:

Sibel dedi ki...

Burçakcığım ilk yorumun benden:) Blogun hayırlı olsun, sen mutluluğun formülünü bulduğuna ve bizlerle paylaşacağına göre biz de seni izleyeceğiz bundan sonra! Güzel fotoğrafların da siteyi şenlendirdiğinde daha da güzelleşecek bu sayfa, eminim. Sözlerin de beni utandırdı vallahi, ne diyeceğimi şaşırdım:) Herşey gönlünce olsun canım!