21 Şubat 2018

Bonibonlu Kurabiye


Merhaba sevgili dostlarım, nasılsınız? Misi ve ben çok iyiyiz. Annem de çok iyi. Sömestr tatilinde anneme gidince siz dostlarımla yeni tarifler paylaşırım diye düşünmüştüm. Ama yanıldım. Annem baileys yaptı, ölçüyle yaptı. Ama içimi sert olunca değişiklikler yaptı. Kendi tarifini kaybettiği için böyle oldu. Lezzetli oldu ama sizlerle paylaşabileceğim bir tarif ortada yok ne yazık ki. Tatilin 1. haftasının sonunda ablamla yeğenim geldi. Annemle ablam bumbar dolması yaptılar. Ablam alman pastası yaptı. pizza yaptı. Ama ne yazık ki tariflerini veremedim çünkü yeme konusunda sabırsızlık gösterdik. Umutlarımı yaz tatiline saklıyorum. Bu arada boş durmuyorum, busuu'ya premium üye oldum, İngilizce çalışıyorum. Daha sonra Almanca da çalışacağım. Annem Almanca çalışıyor, Aytül ablam Portekizce çalışıyor. Güldal ablam da üye oldu, inşallah o da çalışmaya başlayacak, İtalyanca öğrenmek istiyor. Yani biz aile boyu busuu üyesi olduk, çalışıyoruz. Aytül ablam Portekiz'e gidecek oldukları için yoğun ders çalışıyordu. Annem de sıkı çalışıyor. Ben daha az çalışıyorum.
Not tutuyorum. Notları gözden geçirip tekrar yapıyorum, bilgisayarda ders çalışıyorum. Kendimi sıkmıyorum ama boş ta durmuyorum. Örgü de örüyorum, kitap ta okuyorum. Bizde durum bu. Sizler neler yapıyorsunuz? Dostlarım sizlerle bu buluşmamızda daha önce paylaşmış olduğum  bonibonlu kurabiyenin tarifine yer veriyorum. Enfess olmuştu. Bu arada ben diyete başladım. Geçen sefer diyete başladığım kilodan çok daha fazlasını alınca aman daha fazla  kilo almayayım dedim. Ve okulların yeniden açılmasıyla eş zamanlı olarak diyete başladım. İnşallah yazın geçen yaz giyemediğim giysilerimin içine girebilirim. Tarife geçiyorum.

Malzemeler
125 gr tereyağ
2 yumurta

1 su bardağı toz şeker (ben 2 parmak daha az koyuyorum çikolatada şekerli diye)

160 gr sütlü çıkolata yani 2 paket

1 tutam tuz

1 tatlı kaşığı karbonat

4 yemek kaşığı kakao 3 de olabilir isteğe bağlı

1 paket vanilya 

aldığı kadar un

5 paket bonibon 

Yapılışı:  Yumurta ve tozşeker iyice mikserle çırpılır. İçine benmari usulü eritilmiş tereyağ ve çikolata karışımı eklenir ve çırpılır. Tuz karbonat kakao aldığı kadar un ilave edilerek tahta kaşıkla karıştırarak kek kıvamından sert bir hamur yapılır. Dondurma kaşığı ile tepsiye mümkün olduğunca 5 cm aralarla konur üzerlerine bonibonlar konur önceden ısıtılmış 165 derece fırında 15 dk pişirilir 15 dk fazla tutmayın, bonibonlar erir. Bana 3 kutu bonibon yeterli geldi.
 Yeniden görüşünceye dek dostça kalın!

Hiç yorum yok: