4 Eylül 2017

Herkes Beğendi


Merhaba sevgili dostlarım nasılsınız? Misi ile ben Cumartesi gecesi Bigadiç'e hiç  istemeden döndük.
Misi ve ben strese girdik. Dün ve bugün Misi saatlerdir annemin yatağında. Acaba benim dönmek istemediğimi anladığı için mi o da gitmek istemedi? Olabilir.
Bu tarifi çok uzun zaman önce Can Etili'den almıştık. Aslında ıspanak ile pişiriliyor. Annem börek yapmak için ot kavurunca bu yemeği de yapmasını istedim. Kırmadı, yaptı. Tarif çok basit.
1 demet sirken otu ile 1 demet kızılbacak soğan ile kavrulur. Pul biber, tuz, karabiber konur.  Borcama konur. Kötte içi hazırlanır. Simit şekli verilerek kavrulmuş otun üzerine yerleştirilir. Fırında pişirilir. Köfte pişmek üzere iken
ortasına 1'er yumurta kırılır.  Kaç tane simit köfte varsa o kadar yumurta kırılır. Yumurta pişince yermek fırından çıkarılır, afiyetle yenir.
Yeniden görüşünceye dek sevgiyle kalın dostlarım!

* Fotoğrafları iphone ile çekiyorum, paylaşıyorum. Bilgisayara aktarırken düz duruyor. Ama bloğumda paylaştığımda yan çıkıyor. Düzeltemiyorum.

Hiç yorum yok: