20 Nisan 2015

Elmalı Tart


Sevgili dostlarım merhaba, nasılsınız? Ben üzgünüm çünkü annem bu sabah yola çıktı, yuvaya döndü bile. Ama olsun annişimle çok güzel bir hafta geçirdim. Mayıs ayında da anneme ben gideceğim!
Elma almıştım, bir tane yiyebildim ben de Cumartesi günü elmalı tart yaptım, kendim yaptım diye değil gerçekten de güzel oldu. Annem tadına baktı ve beğendi. Hemen tarife geçiyorum.

Malzemeler
3 tane elma
2 yemek kaşığı toz şeker
2 çay kaşığı tarçın

Hamuru için
125 gr oda ısısında margarin
1 tane yumurta
1/2 su bard. toz şeker
1/2 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un (3 su bard. un ideal, kulak memesi kıvamında olacak)

Üstü için
pudra şekeri

Yapılışı:
Elmalar rendelenir, toz şekerle suyunu çekene dek pişirilir. Tarçın eklenir, biraz çevrilip ocaktan alınıp soğumaya bırakılır. Hamur için olan malzemeler genişçe bir  kaba alınıp yoğrulur. Kulak memesi kıvamında olacağı için unu azar azar ilave ediyoruz. Yoğrulan hamur 15 dk. buzdolabında dinlendirilir. Dinlenen hamurdan portakal büyüklüğünde bir hamur ayrılır. Kalan hamur yağlı kalıba açıp yayılır. Üzerine elmalı harç yayılır. Ayırdığımız hamurdan şeritler kesiyoruz, kafes şekli vererek fırına  yerleştiririyoruz. 200 C'de üstleri kızarana dek pişiriyoruz. Soğuduktan sonra üstüne pudra şekeri serpiyoruz. Afiyetle yiyoruz. Ilıkken tadına doyum olmuyor.
Sevgili dostlarım yeniden görüşünceye dek sevgiyle kalın!


Hiç yorum yok: