27 Ağustos 2009

Meyveli Yaz Pastası

Merhaba, her zamanki gibi yazı yayımlamaya niyetleniyorum ama bambaşka yerlere dalıyorum!
Şimdi yine o daldığım denizlerden çıktım, tarif yayımlayabilir kıvama geldim!
Yapımı çok çok kolay! Acil durum pastası da diyebiliriz buna, uğraşmak istemediğimizde ya da canımız tatlı birşeyler çektiğinde tarifin kolaylığına sığınabiliriz!
Aslında ben, geçen hafta pandispanya yaptım, yumurtası gayet güzel kabardı gelgelelim fırının ısısı düşük geldi, içi pişmedi. Çöpe gitti. Hazır kek aldım. Bu hafta da kakaolusunu yaptım. Yok, kendi pandispanyamı kendim yaptım, başarılı oldu. Ama pandispanyada gösterdiğim başarıyı süslemede çok fazla gösteremedim bu kez. İçime sinmedi, resmini çekmedim bile!



Tarife geçelim mi?

Meyveli Yaz Pastası

Malzemeler:

1 hazır kek tabanı (tercihinize göre sade ya da kakaolu, ben sade olanını aldım)

2 paket krem şanti (Dr. Oetker, çok hafif ve lezzetli)

1 su bard. süt (krem şanti için)

1 nescafe fincanı süt (Keki ıslatmak için)

Süslemek için dilediğinizi mevsim meyveleri

Yapılışı:

1- Kekin iki parçası da sütle ıslatılır.

2- 2 paket krem şanti 1 bard. süt ile çırpılarak hazırlanır.

3- Pastanın arasına krem şanti sürülür, yayılır, üzerine dilimlenmiş mevsim meyveleri konur. İkinci kat kekin alta gelen kısmı ıslatılmış olarak kremanın üzerine konur. Yeniden krem şanti sürülür, yayılır! Pastanın her tarafı krema ile kaplanır.

4- Pastanın üzerine yine mevsim meyveleri konur, servis edilinceye dek buzdolabında bekletilir.

Bu kadar kolay ve lezzetli yaz pastası, gönül rahatlığıyla misafirlerimize, dostlarımıza ikram edilir, çayımızın ya da kahvemizin eşlikçisi olarak afiyetle yenir!


Yeniden pandispanya denemesi yaptığımda, pandispanyanın yapımını da paylaşacağım, söz!
Yeniden çay ya da kahve eşlikçisi lezzetlerle buluşmak üzere dostça kalın!

2 yorum:

sevdamavisi dedi ki...

canım,
ellerine sağlık güzel ve pratik bir tarif. ne zamandır siteni de ziyaret edemiyordum. özlemişim. öpüyorum canım.

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Canım arkadaşım benim, çok çok teşekkür ederim! Ben de seni çok özledim! Kocaman öpüyorum!