20 Nisan 2007

Ispanaklı-Tavuk Kıymalı Rulo Köfte

Merhaba Arkadaşlar, uzunca bir süredir yemek tarifi yayınlamadım blogta! Ama işte yine bir yemek etkinliğinde daha sizlerle birlikteyim! Bu etkinlikler insanın hem coşkuya kapılmasına neden oluyor hem de acaba ne olacak şimdi, yaptıklarımı, yaptıklarımız beğenilecek mi kaygısı da uyandırıyor! Sevgili Emel'e 21. Tavuk ye etkinliğini düzenlediği için teşekkür ediyorum!

Bu etkinliğin tarifi de uygulaması da annişimden! Ben çok değişik tarif arayışına girdiğimde ısrarla tavuk kıymasıyla rulo köfteyi yapmayı önerdi! Ve benim canım annem ben okuldan dönene kadar işlerini halletmiş, etkinlik yemeği rulo köfteyi yapmış! Çok sağol, iyi ki varsın anneciğim! Ben de çay içip bir şeyler yedikten sonra esmer pirinçli salatamı hazırladım, fotoğraflarını çektim ve işte etkinliğe katılmaya hazırız!

Tarife geçelim mi artık?


Köfte malzemesi:

500 gr tavuk kıyması,

1 baş kuru soğan,

1 çay kaşığı karabiber,

1 tatlı kaşığı deniz tuzu,

1 çorba kaşığı sızma zeytinyağı,

2 dilim bayat ekmek

Rulo Köfte’nin içine konulan Malzemeler:

1 adet haşlanmış havuç,

1 adet haşlanmış yumurta,

250 gr soğanla kavrulmuş ıspanak,

1 baş kuru soğan.

Yapılışı:

1-Ekmekler ve kuru soğan robottan geçirilir. Derin bir kaba konulan kıymanın üzerine eklenir. Tuz, karabiber, sızma zeytinyağı konulur, yoğrulur.

2- Köfte harcı, düz bir zemine yayılır, üstüne daha önceden soğanla kavrulmuş olan ıspanak konulur.

3- Haşlanmış, uzunlamasına dörde bölünmüş havuç ve ince ince kesilmiş yumurta yerleştirilir. Rulo haline getirilir. Bocama yerleştirilir. Kendi fırınınızın ısısına göre yaklaşık 30-35 dk. pişirilir.

Afiyetle Yenir!


Gelelim nefis, hafif ve sağlıklı köftemizin eşlikçisi leziz, hafif ve sağlıklı Esmer Pirinç Salatası’nın tarifine!!

Esmer Pirinç Salatası

1 su bardağı haşlanmış esmer pirinç,

1 orta boy domates,

1 adet sivri biber,

7-8 tane siyah ya da yeşil zeytin,

1 çorba kaşığı nar ekşisi,

1 çorba kaşığı sızma zeytinyağı,

5-6 tane kornişon turşu,

1 çay kaşığı deniz tuzu.

Yapılışı:

1- Önceden haşlanmış esmer pirinç derin bir kaba konur.

2- Domates küçük küçük kesilir, bir sivri biber ince ince doğranır. Pirincin üzerine eklenir.

3- Diğer malzemeler de karışıma eklenir, hafifçe karıştırılır.

4- Salata servis tabağına alınır.

Afiyetle yenir!

Arkadaşlar, bu günlük bu kadar diyorum, iyi hafta sonları diliyorum! Güzel, değişik tarifleri ve sunumları görmek için sabırsızlanıyorum!

Sevgiyle Kalın!

7 yorum:

serinmavi dedi ki...

Eline saglik anneciginin canim,Selam ve hurmetler benden...

Adsız dedi ki...

Merhaba Burçakcım tavuk rulo köfte harika görünüyor ellerine sağlık bende tavuk sarma hazırladım etkinliğe görüşmek dileğiyle iyi pazarlar sevgiler.

sevdamavisi dedi ki...

Burçakcığım,
ellerine sağlık çok güzel olmuş yemeğin. Hem renkli hem lezzetli görünüyor. Fotoğraflar da çok netleşti artık. Makinanı değiştirdin sanırım . öptüm canım.

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Oyacığım, çok çok teşekkür ederim! Anneme temennilerini ilettim bile! Sevgiyle Kal! Bu arada bize komşu olmakla çok çok iyi etmişsin, hayırlı olsun!
Sevgili Pastacı Kız, çok çok teşekkürler! Senin tavuk sarmandan bir dilim isterim haberin olsun!Çok güzel bir lezzeti olduğuna eminim! Ellerine sağlık! Sevgiyle Kal!
Veeee, Sevdacığım, çok teşekkür ederim! Hakikaten de fotoğraf makinemi değiştirdim artık!Ben de sonuçtan çok memnunum!Senden aldığım yorum da beni çok mutlu etti, demek ki yanlış bir düşünceye kapılmamışım! Sevgiyle kal canım, her şey gönlünce olsun!

Adsız dedi ki...

Canım Burçakcığım, şahane bir tarif olmuş. Anneciğinin ellerine sağlık.. Detoksta kolaaaay gelsin :)

sımmsıcak sevgiler.

Adsız dedi ki...

canımcım
bu ne muhteşen bir görüntü
bende tavuk kıymasıyla rulo köfte yaparım ama patatesli
ıspanaklı nefis görünüyor
tadını çok merak ettim
yapmazsam çatlarım
:):):)
kedişini gördüm aşağıda çok güzel uyuyor
benim 4 tane yavrum oldu
bir kaç resmini koydum sayfaya
bak sana yazarken geldi aklıma kaç gündür ilgilenmiyorum gariplerle
annişinin ellerine sağlık canım
sevgiler
pirinç salatasını söylemeden geçmeyeyim
kesin onuda deneyeceğim
öptüm

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Zerrinciğim, güzel mi güzel yorumun ve sımsıcak mesajın için çok çok teşekkürler! Sevgiyle Kal, çok öptüm seni!
Esracığım, senin dört yavrunu da yerim ben, gördüm ben onları, çok çok şeker şeyler! Hepinizi çok öpüyorum,sağlıklı ve keyif dolu günler diliyorum!