14 Kasım 2006

Sibelim, Ailem ve Minnoşumla Hafta Sonu Keyfi ve Lezzetleri

Selam arkadaşlar, keyifli bir hafta sonu geçirmiş olmanızı diliyorum! Ben kendi adıma biraz burukluk yaşamış olsam da kimi zaman genelde keyifli bir hafta sonu geçirdim!
Cumartesi biricik arkadaşım Sibelim bize geldi, çok keyifli saatler geçirdik, konuştuk, dertleştik!
Bu nefis sofra resimlerini Sibelim çekti yine! Benim fotoğraf makinem var ama şu anda kullanamıyorum arkadaşlar, Sibelim'e sordum, pili bitmiş, bir kaç gün sonra şarj makineli pil alacağım, maaşımı almayı bekliyorum!
Diğer fotoğrafları da cep telefonumla ben çektim! Ama Sibelimin yakaladığı detaylar çok çok güzel değil mi, katkısı büyük! Sağolsun benim canım arkadaşım!
Cuma günü msn’de yazışırken Sibelime takıldım, bana ne yapacağını sordum, Sibelim de ne istediğimi sordu zaten bir şey yapıp getirecekmiş. Arkadaşım bana resmini arkada gördüğünüz kepekli-pekmezli-sağlıklı kendi elleriyle yaptığı nefis kurabiyelerden getirdi, çok beğendik annişimle!
Tarifini bugün verdi, Sibelim, hemen yazıyorum!

Pekmezli Kepekli Kurabiye

Malzemeler:
150 g tereyağı (eritilmiş),

1 Türk kahvesi fincanı dolusu pekmez (sanırım bütün pekmez çeşitleri kullanılabilir),

1 Türk kahvesi fincanı esmer şeker (beyaz da kullanabilirsin),

1 yumurta

1 Türk kahvesi fincanı dövülmüş ceviz,

1 paket kabartma tozu,

a çay kaşığı dolusu tarçın,

7-8 kahve fincanı un (ben 5 fincan kepekli, kalanında beyaz un kullandım).

Yapılışı:

1-Tüm malzemeyi karıştırıp avucunda yuvarlak yapıyorsun.

2- Hafifçe bastırıp yağlanmış fırın tepsisine (yağlı kağıdın üstüne de olabilir) oradan da 180 C ısıtlımış fırına yerleştiriyorsun.

3- 10 dk kadar pişiyor turbo fırında . Elektrikli olursa sanırım 20 dk gerekir. Fırından çıkardığımız ilik dakikalarda çok yumuşak oluyor, hemen dokunmamakta fayda var. Soğuuyunca sertleşiyor tabii:)
Afiyet Olsun!
Bu yazıyı yazarken de nefis kurabiyelerden yedim!
Sibelim de annemin yaptığı Sarımsaklı Köfte’ye bayıldı, onun tarifini vereceğim!
Tiramisu tarifini de Sibelimin sitesinde bulabilirsiniz!

Tiramisu'nun kalan son dilimi!
Benim üzüldüğüm şu oldu, arkadaşıma çok severek yaptığım Bitez Salatası’ndan yediremedim, ertesi günü ablamlar yemeğe gelecekleri için onu yapmayı Pazar gününe bıraktım. Ama söz verdim, her ne kadar kendisi tarfi alıp yaparsa da ben arkadaşımla görüştüğümde ona kendi ellerimle Bitez Salatası yapacağım çünkü onunu yiyebileceği Vejetaryen bir lezzet!
Şimdi önce Sarımsaklı Köfte’nin tarifini paylaşalım, bu tarif te aslında Meralcim’den, Selanik Gevreği tarifini aldığım manevi ablamdan!

Sarımsaklı Köfte

Malzemeler:

500 gr çiğ köftelik esmer köy bulguru,

2 küçük çay bardağı irmik,

½ çay bardağı un,

1 çay bardağı sıvıyağ,

1 demet maydanoz,

1 çorba kaşığı salça,

4-5 diş sarımsak,

1 tatlı kaşığı tuz,

1 tatlı kaşığı pulbiber,

1 çay kaşığı karabiber,
Yapılışı:

1- Bulgur sıcak suyla yıkanır (esmer köy bulguru olduğu için sıcak suda bekletmeye gerek yok, yalnızca ılık su ile yıkanır).

2- Bulgura tuz, karabiber, irmik ve un eklenir.

3- Eller sık sık ıslatılarak minik minik köfteler yapılır (ekşili köfte boyutlarında).

4- Köfteler kaynayan suyun içine atılır. Köfteler yüzeye çıktığı an haşlanmış demektir, delikli kepçe ile servis tabağına alınır.

5- Diğer taraftan başka bir kapta, rendelenen sarımsak sıvıyağ ile hafifçe karıştırılır, üzerine salça ilave edilir. 1 Tutam tuz, ve 1 tatlı kaşığı pulbiber
konulur, karıştırılır.

6- Hazırlanan sos köftelerin üzerine dökülür, karıştırılarak yedirilir.

7- Son olarak ince ince kıyılmış maydanozlar köftelerin üzerine serpiştirilir.
Servis edilir.
Afiyetle Yenir!

Bitez Salatası (Tarif yıllar önce aldığım Ziyafet Dergisi'nden)

Malzemeler:

200 gr buğday,

Yarım demet tere ( tere yerine roka kullandım),

Yarım demet dereotu (ben dereotu ve kuru nane yerine taze nane kullandım, dereotunu bu salatada bağdaştıramadım doğrusu, ikidir bu şekilde yapıyorum),

4-5 tane ceviz,

8-10 tane siyah üzüm,

1 kahve fincanı tulum peyniri,

1 elma (yeşil ve ekşi olanı tercih etmenizi öneririm),

½ çay bardağı zeytinyağı,

Tuz, nane, karabiber, kırmızı biber, sumak (sumak yerine bir miktar nar ekşisi de kullanılabilir)

Yapılışı:

1- Buğdayı akşamdan ıslatılır ve haşlanır.

2- Elmayı soyulur ve rendelenir.

3- Tere ya da roka iri iri, dereotu ya da taze nane ince ince kıyılır.

4- Cevizler orta büyüklükte parçalanır ya da kırılır.

5- Tulum peyniri çatalla ezilir.

6- Malzemelerin hepsi buğday ile karıştırılır.

7- Hazırlanan karışıma zeytinyağını eklenir.

8- Tuz, karabiber, kırmızı biber ve sumak serpip servis yapılır.

Afiyetle Yenir!
Salatama yakından bir bakış!
Arkadaşlar, daha önce Arzu ve Ülfet Aygen’in Beyaz Unsuz ve Şekersiz Hamur İşleri Tarifi Kitabı’ndan tarifini aldığım Esmer Ramazan Pidesi’nin tarifini sizlerle paylaşmıştım ama hatırlamanız için yeniden yer veriyorum, Sibelim de annem de Güldalım da çok beğendiler! Ben de beğendim çünkü fırından aldığımız Ramazan Pidesi tadında oldu. Ben tamamen beyaz un kullanarak yaptım. Geçen sefer ben 1 paket maya kullanmıştım, bu kez ½ paket kullandım,
Bütün olarak resini çekmeye fırsat bulamadım!

Esmer Ramazan Pidesi4 su bardağı tam buğday unu,2 su bardağı ılık süt,1 yemek kaşığı zeytinyağı,1 yemek kaşığı bal,bir çay kaşığı deniz tuzu,Yarım paket (21 gr) yaş ya da yarım yemek kaşığı kuru maya,1 tatlı kaşığı yoğurt,1’er yemek kaşığı susam ve çörekotu,Yapılışı:1-Unu geniş bir kabın içine koyup ortasını havuz biçiminde açın. Diğer malzemeleri havuz biçiminde açın. Diğer malzemeleri havuza koyup yavaş yavaş parmak uçlarınızla (ya da mikserin karıştırma ucuyla) karıştırmaya başlayın. Tüm malzeme karıştıktan sonra 6-7 dk. kadar kuvvetlice yoğurun.Ilık bir yerde iki katı kabarana kadar 1 saat dinlendirin.2- 35 cm çapında geniş bir tepsiye bolca buğday kepeği veya mısır unu (ben buğday unu kullanıyorum) serpiştirin. Fırınınızı 230 (turbo 210) derecede ısıtın.3- Hamuru, tepsiye yerleştirip ıslak ellerinizle tepsi büyüklüğü boyunca yayın. Yoğurdu 1 yemek kaşığı su ile sulandırıp üzerine sürün. Susam ve çörekotunu serpiştirin. Ilık bir yerde 15 dk. dinlendirdikten sonra sıcak fırının orta rafında 20-30 dk. fırınlayın. Üzeri hafifçe renk almış olacak.
Afiyet Olsun!
Resmini gördüğünüz İrmikli Ekmek tarifi Binnur'un Ekmek Kokusu'ndan alındı, nefis bir tarif, ekmek güzel kabardı, yalnızca biraz kuru ve sert oldu, suyu biraz az geldi bana! Doğa'nın Mate ve Nar Sherbet'i nefis bir lezzete sahip, alışkanlık yapıyor mu bilmiyorum ama, hep içmek istedim, içecek olma düşüncesi bile keyfimi yerine getirdi! Minnoşum iyi keyif yapıyor, değil mi?
Artist kız, eee bebekliğinde resmi çok çekilince böyle poz verir tabii ki de!
Arkadaşlar, ben Piraye kitabını çok çok beğenerek okuyorum, sizlerin de beğeninizi benimle paylaşmanız çok hoşuma gitti! Kitap önerilerinizi de beklerim!
Şimdiye dek elinize yorgunluk ya da keyif kahvenizi, çayınızı almadıysanız hazırlayın ve şiir keyfimizi yapalım, ne dersiniz! Bugün sizinle Ahmet Muhip Dranas’ın nefis iki şiirini paylaşalım, Balad ve Serenat!

BALAD…

Yağmurlar dindiği zaman
Geleceksin
Ki karanlık ölümdür.
Işığım söndüğü zaman
Güleceksin
Ki karanlık ölümdür.

Karanlığımda dişlerin
Parıldar ki
Yine görüneceksin
Kuraklığımda düşlerin
Işıldar ki
Yine arınacaksın.

Bekleyeceğim elbette
Gelişini
Yaşamak başka nedir;
İsterse ta kıyamete
İlle seni
Ki bu aşk başka nedir.

Bütün ömrümüz onunla
Böyle geçti;

Toprakla gök arası,
Varla yok arası öyle;
Derken uçtu.
Dranas yalvarası:
Tanrım merhamet et kula.
SERENAD…
Yeşil pencerenden bir gül at bana
Işıklarla dolsun kalbimin içi.
Geldim işte mevsim gibi kapına,
Gözlerimde bulut, saçlarımda çiğ.

Açılan bir gülsün sen yaprak yaprak
Ben aşkımla bahar getirdim sana.
Tozlu yollardan geçtiğim uzak
iklimden şarkılar getirdim sana.

Şeffaf damlalarla titreyen ağır
Goncanın altında bükülmüş her sak;
Seninçin dallardan süzülen ıtır,
Seninçin yasemin, karanfil, zambak...

Bir kuş sesi gelir dudaklarından
Gözlerin gönlümde açar nergisler,
Düşen bin öpüştür yanaklarından
Mor akasyalarla ürperen seher.

Pencerenden bir gül attığın zaman
Işıklarla dolacak kalbimin içi..
Geçiyorum mevsim gibi kapından,
Gözlerimde bulut, saçlarımda çiğ.

Ahmet Muhip Dranas








8 yorum:

Sibel dedi ki...

Burçakcığım, beni konuk ettiğin ve tarifleri paylaştığın için çok teşekkür ederim, sizlerle olmak her zaman çok keyifli! En kısa zamanda ben sizi bekliyorum artık:)
Öpüyorum tatlım!

Adsız dedi ki...

ben yerim o minnoşu :) çok da tombulmuş annesi :))

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Sibelciğim, çok tatlısın, yazdıkların için çok çok teşekkür ederim!
Yeni cicilerini güle güle kullan!

Ay, çok sağol Şule ablası, minnoş Cimcime 10 yaşında, hep ligt mama yiyor ama tombiş benim kızım!
Sevgiyle Kal Şulecim, Cimcimeme de senin sevgi dolu ifadeni ilettim!

sevdamavisi dedi ki...

Burçakcığım,
çok güzel bir sofra. Haftasonu keyfi geröçekten harika oluyor. Ben bu tarz sofralara ara verdiğim için çok imrendim sana. Minnoş da çok güzel bu arada...

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Sağol Sevdacığım, ne kadar güzel yazmışsın yine, ben en çok kızımı
beğenmene sevindim, annelik duygum ona karşı çok gelişmiş durumda!

Adsız dedi ki...

ellrrinize sağlık çok güzel bir sofra. Ben sizden özellikle soslu karnabahar ın tarifini rica ediyorum. görüntüsü harika.
canan

Adsız dedi ki...

Kedi gördüm mü dayanamam :))
Maşallah Minnoşa bayıldım,benim de iki pisim var,Allah uzun ömür versin.
Sayfanız çok güzel,bundan sonra takipçinizim,sevgiler...

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Merhaba, Sevgili Canan, yazını yeni gördüm, karnabahar haşlanır, fırına konup ızgara yapılabilir ya da una bulayıp yağda kızartlabilir ki annişim kızarttı.
Sosu ise süzme yoğurt, sarımsak, nane, sumak ve tuzdan oluşuyor, bu
malzemeleri kendi isteğinize göre ayarlayabilirsiniz, Sevgiler!

Sevgili Sihirlibahçe yazdıkların çok oçk güzeldi, teşekkür ederim, senin siten de çok çok güzel, şimdi komşu mutfaklar başlıklı link listeme siteni ekleyeceğim ve siteni takip edeceğim, senin kedişleri de çok merak ettim, umarım resimlerini görebilirim!Sevgilerimle!