15 Mart 2021

Fırında Kaşarlı Pırasa


 Merhaba sevgili dostlarım nasılsınız? Dilerim çok  iyisinizdir. Biz de iyiyiz. Keyifli bir hafta sonu geçirdik.  Ben okula gidip geliyorum. İnşallah okul saatleri sene sonuna kadar böyle olur. 2 Temmuz'a kadar okullar açık kalacak. Sonrasında yaz okuluna isteyen öğrenciler gidecek. Biz öğretmenlerin seminerleri bakalım ne olacak? Yazın gönüllü öğretmenler görev yapacaklar.. Ben evde kalmayı tercih ediyorum. Çünkü evde olmayı çok seviyorum şimdiden emekliliği iple  çekiyorum. Henüz sekiz yılım var. Evet bu kadar sohbet yeter. Şimdi annemin internetten bulup yaptığı yemeğin tarifini veriyorum. Sizler yapınca sevecek misiniz, merak ediyorum. 

Malzemeler

1 kg pırasa

1 yemek  kaşığı tereyağ

3 yemek kaşığı zeytinyağ

2 adet orta boy soğan

1 küçük kase kıyma

Karabiber, pul biber, kimyon, tuz, kırmızı toz biber

1 diş sarımsak

2 adet yumurta

1 kase kaşar rendesi

Yapılışı: Pırasalar ince ince doğranıp 15 dk. kadar haşlanır. Suyu süzülüp soğumaya bırakılır.  Soğanlar piyazlık doğranıp  erimiş tereyağ ve  zeytinyağında sotelenir. 

Kıyma eklenip pişene dek kavrulur. Baharatlar ve bir diş ezilmiş sarımsak da eklenip iki üç tur çevrilip kapatılır. 

Soğuyunca pırasa ve kıyma karıştırma kabına alınır,  2 adet yumurta kırılır  biraz daha tuz eklenip güzelce harmanlanır. 

Borcamın dibi tereyağ ile yağlanıp hafif un serpilir ve karışım dökülüp düzgünce yayılır. 

Üstüne kaşar rendesi serpiştirilip kaşarlar kızarana dek 200 C fırında pişirilir. 

Afiyetle yenir. 

Güzel bir yemek oldu ama ben, küp küp doğranmış patatesle daha çok seveceğime inanıyorum. 

 Dostlarım yeniden görüşünceye dek sevgiyle kalın.




















6 yorum:

Adsız dedi ki...

çok nefis olmuş. ellerinize sağlık..

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Çok teşekkür ederiz

Adsız dedi ki...

günaydın hanımefendi, bloğunuza ABONE OL kısmını da eklerseniz çok sevinirim. takip etmek isterim sizi.

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

E-postanızı ekledim, oradan takip ediliyor, öyle değil mi? Blogumda değişiklikler yaptırıcam ilk fırsatta. İyi günler!

Adsız dedi ki...

teşekkürler

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Ben teşekkür ederim