28 Ağustos 2013

LAZANYA




Sevgili dostlarım yeniden merhaba! Nasılsınız, umarım iyisinizdir! Ben Uzunköprü’ye bir heyecanla döndüm bu yüzden  hem seviniyorum hem de üzülüyorum! Bayram tatiline kadar annem dışında tüm sevdiklerimi İstanbul’da bırakıp gideceğim! Hele Aytül ablam bayram tatilinde de burada olmayacak, eşiyle tatile çıkacaklar! Ve onu belki de sömestr tatiline dek göremeyeceğim! Öbür yandan evimi de, okulumu da çok özledim!
Annemden rica ettim, beni kırmadı ve lazanya yaptı! Sağolasın anneciğim!  Bana da tarifini yazıp sizlerle paylaşmak düştü!Artık  lazanya tarifine geçelim mi?
LAZANYA (4 kişilik)
MALZEMELER:
½  kg. kıyma
1 paket lazanya
2 orta boy kuru soğan
1 çay kaşığı karabiber
2 yemek kaşığı salça
1 çay bard. sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tuz
3  çorba kaşığı un
200 gr taze kaşar ya da dil peyniri
1 büyük boy domates
2 sivri biber
1 su bardağı süt
½  su bardağı su
Yapılışı:
1-1 paket lazanya üç partide olmak üzere bir miktar tuzlu ve 1 kaşık sıvıyağ eklenmiş suda  haşlanır.
2-Soğuk suyun içine konulur  (yapışmaması için)
3- Kıyma harcı için: Soğanlar kavrulur, kıyma eklenir. Birlikte kavrulur. Daha sonra domates ve sivri biber eklenir. En son salça, karabiber, tuz konur. İyice kavrulunca bir kenarda bekletilir.
4-Beşamel sos için:  Bir tencereye un, sıvıyağ konur, un kavrulunca süt ve su eklenir, tuz karabiber de konur, sürekli karıştırılır. Kaynamaya başlayınca rendelenmiş kaşar peynirinin yarısı beşamel sosa eklenir. Kaşar peyniri eriyince ocak kapatılır!
5-Yağlanmış dikdörtgen bir seramik kaba ya da borcama lazanyalar dizilir, ilk kat bitince fırça ile beşamel sos sürülür,ikinci kata yine aynı işlem uygulanır. Üç kat bir miktar kıyma harcı konur. Sonra tekrar lazanyalar dizilir, beşamel sos sürülür,son  üçüncü  kat kıyma harcı yeniden konur. Kalan lazanyalar her kata beşamel sos sürülecek biçimde yerleştirilir. En üst kata yine beşamel sos sürülür. Ardından kalan rendelenmiş kaşar peynir konur.  Borcam ya da seramik kap fırına sürülür. Orta ısılı fırında yaklaşık 40 dk. pişirilir.

Not: Lazanyanızın kalın olmasını istemiyorsanız kutunun 2/3'ünü kullanabilirsiniz!

Ve  afiyetle yenir! Dostça kalın!

Hiç yorum yok: