9 Ocak 2022

Unsuz Sufle


 Sevgili dostlarım merhabalar, nasılsınız? Biz iyiyiz. Bugün hem dinleniyorum hem de plan, etkinlik hazırlıkları yapıyorum. İşim bitti şimdi siz dostlarımla çok kolay ve çok lezzetli bir sufle tarifi paylaşıyorum. Tarif diyetisyen Andaç Yeşilyurt'tan.  Tarife geçiyorum.

                                                                              Malzemeler:

1 adet küçük muz
1 adet yumurta
1.5 yemek kaşığı kakao
1 yemek kaşığı pekmez
1/2 çay kaşığı kabartma tozu
Yapılışı:
Tüm malzemeleri bir kaba alıp iyice ezin ve karıştırın.Kıvamı için blender ile geçin.
Bir sufle kabının tabanını yağlayın ve karışımı ekleyin.Üzerine 2 kare bitter çikolata ekleyin.
180 °C fırında 15-20 dk pişirin.Üzerinde hindistan cevizi ile servis edebilirsiniz.
Afiyet olsun. 

Ben, suflenin üzerine bitter damla çikolata koydum, bir de pekmezi biraz daha fazla koyunca sufleye daha çok benzedi. Bir de ben önceki yıllarda Dr. Oetker'in çikolatalı sufle karışımını uygularken üstüne  servis etme sırasında önerdiği gibi pudra şekeri serpiyordum. Aslında bu tarifte de üzerine pudra şekeri serpmeyi düşündüm. Sonra kalorisini düşününce vazgeçtim. Hindistan  cevizi serptim, çok beğendim. Sıcakken muz tadı çok yoğun, annem o halini sevmedi. Ben tarifi üçe katlayarak yaptım, deneyin, pişman olmayacaksınız. Andaç Yeşilyurt'a sağlıklı, düşük kalorili tarifler paylaştığı için buradan çok teşekkür ediyorum. Sevgili dostlarım yeniden buluşuncaya dek sevgiyle kalın. 










Hiç yorum yok: