24 Mart 2013

GÜZEL KISIRIMIZ

Merhaba dostlarım, kısırımızı güzel olarak nitelendirdim! Bizim için öyle! İki gündür canım çekiyordu, malzemeleri aldım ve mutfağa girdim! Annem de bana yardım etti, işimiz hemencecik bitti! Eee ne de olsa anneler pratiktir değil mi? Hemen herkes kısırın tarifini biliyordur ama olsun ben yine de vereyim!


Malzemeler:
2 orta boy kuru soğan
3 domates (bana göre olmazsa olmaz)
1 çay bard. sıvıyağ
1 demet maydanoz
1 tatlı kaşığı sumak (biz, ekşili kısırı çok seviyoruz)
2 çorba kaşığı nar ekşisi
1 limon
1 kupa bulgur
5-6 tane sivri ya da çarliston biber
1 kurutulmuş kırmızı biber
1 diş sarımsak (istek üzerine)
2 çorba kaşığı salça
arzuya göre karabiber
1 tatlı kaşığı tuz

Yapılışı:
Kuru soğan doğranır, kavrulur. Bir yanda bulgur ıslatılır. Soğan kavrulunca sivri biber eklenir. Daha sonra domates eklenir. Domates te  pişince salça ve baharatlar eklenir. Ardından nar ekşisi ve limon eklenir.
Ve tencerenin altı kapatılır, ıslatılan bulgur ve maydanoz da eklendikten sonra kısırımız yemeye hazır hale gelir.
Ve  çay eşliğinde afiyetle yenir!Bir de yanında patatesli gözleme oldu mu değmeyin keyfime!

Eveee dostlarım, yeniden biraraya gelinceye dek sevgiyle kalın! İyi haftalar!  Ben, biletimi şimdiden aldım, hayırlısıyla Cuma günü akşamı İstanbul yolcusuyum!







Hiç yorum yok: