31 Ağustos 2017
18 Ağustos 2017
Mercimekli Köfte
Merhaba sevgili dostlarım nasılsınız? Dilerim çok iyisinizdir. Biz mi? Biz de iyiyiz. Bigadiç'e dönmemize 15 gün kaldı. Bu nedenle biraz buruğum. Misi henüz hiçbir şey bilmiyor. O da gitmeyi istemeyecek. Ama şimdilik yapabilecek hiçbir şey yok. Kaç gündür canım mercimekli köfte istiyordu. Annem kırmadı yaptı. Ben de yoğurdum, şekillendirdim. Ve çayın yanında afiyetle yedik.
Mercimekli köfte tarifini veriyorum, ben annemin yanında durdum, yapılışını öğrendim.
Malzemeler
1 kupa kırmızı mercimek
2 kupa çiğ köftelik bulgur
1 demet maydanoz
2 dal taze soğan
Özel istek üzerine biraz reyhan, roka
1/2 çay kaşığı kimyon
Karabiber
tuz
pul biber
2 çorba kaşığı salça
1 çay bardağından biraz fazla sıvıyağ
3 orta boy kuru soğan
Biraz sızma yağ
Yapılışı: Mercimek ayıklanır, koyu boza kıvamına gelene dek haşlanır. Bulgur ıslatılır. İkisi karıştırılır. Soğan kavrulur, salça ve baharatlar eklenir. Ocak kapatıldığında karışımın içine biraz sızma yağ eklenir. Yeşillikler doğranır. Bütün malzemeler karıştırılır, yoğrulur. Şekil verilir.
Afiyetle yenir. Sevgili dostlarım yeniden görüşünceye dek sevgiyle kalın!
16 Ağustos 2017
Erikli Kek
Merhaba sevgili dostlarım, nasılsınız? Biz iyiyiz. Şu an'da annemle arka balkonda çay keyfi yapıyoruz. Sizler neler yapıyorsunuz? Dilerim keyifler yerindedir. Ben geçen gün erikli kek yaptım.
Annem, komşumuz Şeref abi çok beğendiler. Tarifi sizlerle paylaşıyorum. Tarife 1 çay bardağı da fındık ekledim. Çok güzel oldu. Bir de ben pudra şekeri kullanmadım çünkü kek yeterince tatlı.
- 2 tane yumurta
- 1,5 su bardağı toz şeker
- 1,5 çay bardağı yoğurt
- 1 su bardağı sıvı yağ
- 1 su bardağı süt
- 1 paket kabartma tozu
- 1 paket vanilya
- 2,5 su bardağı un
- 500 gram siyah erik
Üzeri için; Pudra şekeri
Öncelikle yumurtayı ve şekeri 5 dk boyunca mikserle çırpın. Ardından diğer malzemeleri sırasıyla ekleyin. En son un, kabartma tozunu ekleyin ve karıştırıp yağlanmış fırın tepsisine dökün. Erikleri dilim dilim doğrayıp hamurun üzerine sırasıyla dizin. 175 derecelik fırında pişirin. Fırından çıkıp soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serpip servis yapabilirsiniz. Sevgili dostlarım yeniden görüşünceye dek sevgiyle kalın!
Merhaba sevgili dostlarım, nasılsınız? Biz iyiyiz. Şu an'da annemle arka balkonda çay keyfi yapıyoruz. Sizler neler yapıyorsunuz? Dilerim keyifler yerindedir. Ben geçen gün erikli kek yaptım.
14 Ağustos 2017
Yasak Meyve
Gökten üç elma düşmüş; biri sana, biri bana, biri de bizi ayırana…
Sıra dışı bir güzelliği olan Lottie, küçük bir sahil kasabasında yaşayan Holden ailesinin himayesi altında, evin büyük kızı Celia’yla kardeş gibi büyümüştür. Sakin ve düzenli hayatları kasabadaki büyüleyici Arcadia Evi’ne bohem sanatçıların taşınmasıyla değişmeye başlar. Kasabalılar tarafından skandal sayılabilecek bir dizi olay yaşandıktan sonra Celia okumak için evden ayrılır. Ancak Celia’nın kolunda nişanlısıyla kasabaya döndüğü gün, en yakın arkadaşı Lottie’nin yüreğinin felaketi olur…
İki arkadaşın yollarının ayrılmas
ından elli yıl kadar sonra Arcadia Evi’ni yenilemek için kasabaya Daisy adında genç bir kadın gelir. Daisy terk edilmiş, bebeğiyle yapayalnız kalmıştır. O güzel evin büyüsüne kapılan genç kadın hem bir anne olarak güçlü olmayı ve yeniden sevmeyi hem de büyük bir aşkın yürek sızlatan sırlarını keşfedecektir.
Denizden esen rüzgârlar gibi, taze elmalar gibi kokan, insanı aşka davet eden, gülümseten ama bir o kadar da hüzünlendiren unutulmaz bir hikâye…
“Kalbi romantizmle, entrikalarla, ihanetlerle çarpan bir roman...”
-Woman & Home-
“Moyes aşkta kayıpların, kaçırılan fırsatların, değişen ailelerin ve çalkantılı dostlukların destanını müthiş bir dille kaleme almış.”
-Booklist-
“Güneş ışıldamıyor olsa bile bu kitap kalbinizi aydınlatacak…”
-Good Housekeeping-
*Yağmurdan Kaçarken'in hemen ardından "Yasak Meyve" çıktı. Umarım hepimiz beğeniriz.
(Tanıtım Bülteninden)
6 Ağustos 2017
Börülce Salatası
Merhaba sevgili dostlarım, nasılsınız? Dilerim çok iyisinizdir. Biz de iyiyiz. Son zamanlarda blogum kitap blogu olmaktan çıktı, yemek bloguna döndü değil mi, eski zamanlardaki gibi. Yeni çıkan, okuduğum kitapları siz dostlarımla paylaşmaktan çok hoşlanıyorum. Ama bu blogu yalnızca kitap blogu haline getirmek te doğru olmaz, değil mi?
Bugün öğleyin annemin dün yaptığı börülce salatasını yedik, lezzeti enfess. Anneciğimin eline sağlık. Yapımı çok kolay. Tarifi veriyorum.
1/2 kg börülce ayıklanır, haşlanır. Daha sonra sirke, 2-3 diş sarımsak, sızma yağ ve tuz eklenir, karıştırılır. Servis edileceği zaman domates doğranır, eklenir. Afiyetle yenir. Yeniden görüşünceye dek sevgiyle kalın dostlarım!
3 Ağustos 2017
Sosyete Mantısı
Merhaba sevgili dostlarım, nasılsınız? Ben doğrusunu isterseniz tatilin süresi azaldıkça üzülüyorum.
Evvelki yıl ve geçen yıl Eylül seminerlerinden sonra yine tatil yapmıştık. Bu yıl ekstra tatil yok, hüzünleniyorum. Misi'nin bundan haberi olsa eminim o da üzülür. Balkondan içeri girdiği mi var?Benim evimde de balkon var üstelik Misi'nin emrinde ama bence Misi bu balkonları özellikle de ön balkonu daha çok seviyor.
Eylül ayına girince 10 aylık maraton biz öğretmenleri bekliyor olacak. İnşallah 2018 yazına girerken benim iradem dışında gelişen radikal bir değişiklik olmazsa il içi tayin için başvuracağım. Şimdiden onun coşkusu sardı yüreğimi. İki yıl önce ilk kez il dışı tayin istemiştim. Olumlu sonuçlanmıştı. Daha sonra da ilk kez il içi atama isteyeceğim, bakalım ne olacak? İl dışında 41tercihin hepsini yapmak zorundasın. İl içi tayinde ise 1 tercihte de bulunabilirsin 10 tercihte de. Sana kalmış.
Evet gevezelik yaptığımın farkındayım. Bugün siz dostlarımla sosyete mantısının tarifini vereceğim. Mutlaka deneyin, çok lezzetli oluyor. Tarife geçiyorum.
Malzemeler
200 gr kıyma
1 büyük boy soğan
tuz, karabiber
2 yufka
sarımsak
yoğurt
pul biber, sıvı yağ
et suyu
Yapılışı: Kuru soğan rendelenir, kıyma ve baharatlar konur. Yufkaya hazırlanan kıyma eklenir. Yufka rulo yapılır, yumurta fırçası ile sıvı yağ sürülür. Ve rulo mantı bıçakla 2-3 cm kadar kalınlıkta kesilir. Tepsi ile fırına atılır, pişirilir. Kızarınca üstüne daha önce hazırlanan et suyu dökülür. 10 dk kadar pişirilir. Fırından çıkarılır, tabaklara alınır. Üstüne sarımsaklı yoğurt konur. Pul biberli yağ üstüne dökülür, afiyetle yenir. Çok pratik bir tarif değil mi?
Yeniden görüşünceye dek hoşçakalın!
27 Temmuz 2017
Çam Yeşili Sokağı
Sevgili Okur,
Bilin bakalım ne oldu…
Âşık olacak gibiyim! Hem de Mack McAfee’ye. Hatırlarsınız, minik bebeğim Noelle’le geçen bahardan beri Mack’in komşusuyuz. Tabii şüphelerim de yok değil, bildiğiniz gibi söz konusu erkekler olunca pek harika kararlar verdiğim söylenemez. Bebeğimin babası bunun en güzel örneği. Velayet davası açarsa diye de ödüm patlıyor. Ah, bu arada söylemeyi unuttum; yeni evimde bulduğum İkinci Dünya Savaşı’ndan kalma mektuplar beni bambaşka bir dünyaya götürdü. Mack’le onları yazan askerin ve “hayatımın aşkı” dediği kadının kim olduğunu bulmaya çalışıyoruz, epey yol kat ettik. Bir ara uğrayın da soğuk çay eşliğinde mektupları okuyalım. Hem ortak arkadaşlarımızın adadaki maceralarını da bir bir anlatırım. Belki sevgili Mack de bize eşlik eder. Bekliyoruz.
Mary Jo Wyse
Cedar Cove, Washington
(Tanıtım Bülteninden)
Sevgili dostlarım bu kitabı sizlerle paylaşmayı unuttum, çok özür dilerim. Şu anda bu kitabı okuyorum. Yine müthişşş, Debbie Macomber kitaplarının hangisi kötü olabilir ki? Bundan sonraki Cedar Cove romanının adı Mimoza Caddesi imiş. Daha sonra çıkacak. Yeniden görüşünceye dek sevgiyle kalın!
Sevgili dostlarım bu kitabı sizlerle paylaşmayı unuttum, çok özür dilerim. Şu anda bu kitabı okuyorum. Yine müthişşş, Debbie Macomber kitaplarının hangisi kötü olabilir ki? Bundan sonraki Cedar Cove romanının adı Mimoza Caddesi imiş. Daha sonra çıkacak. Yeniden görüşünceye dek sevgiyle kalın!
Erik Şurubu
Merhaba sevgili dostlarım, nasılsınız? Dilerim çok iyisinizdir. Biz de iyiyiz. Sıcaklarla boğuşuyoruz. Akşamüstü hava değişti, yağmur yağdı. Hava serinledi, çok güzel oldu. İstanbul'da oturan dostlarıma çok geçmiş olsun, yarım saatte ortalık mahvolmuş, haberlerde izledik. Annem ilk kez geçen hafta kırmızı erik aldı, Anjelik'ten küçük. Erik suyu yaptı, çok lezzetli oldu. Üstelik çok doğal ve sağlıklı da. İlk olarak annemin komşusu Serpil abla yapmış, ikram etti, çok hoşuma gitti. Sonra annem de yaptı. Bitirdik, bu hafta da yaptı annişim. Severek içiyorum. Çok hafif, şekeri de az.
Tarifini veriyorum. 1 kg kırmızı erik 3-4 litre su ile kaynatılır. 1/2 su bardağı şeker eklenir.
Daha sonra başka bir tencereye suyu süzülür. Posası ezilerek süzülen erik suyuna eklenir.
Erik suyu soğutulur, buzdolabına konur. Afiyetle içilir. Mutlaka deneyin, yapmazsanız, içmezseniz eksiklik olur. Yeniden görüşünceye dek sevgiyle, dostça kalın!
24 Temmuz 2017
Pratik Bir Yemek
Merhaba sevgili dostlarım, nasılsınız? Dilerim iyisinizdir. Biz de iyiyiz. Cumartesi günü cilt bakımım vardı, canım çok acıdı ama cildim tertemiz oldu. Havalar çok sıcak, Allah hepimize kolaylık versin. Allah dışarda çalışmak zorunda olanlara yardım etsin. Ben sıcaktan bunalınca duşa giriyorum, rahatlıyorum. Annem yalnızca 10 dk. için rahatlıyor. Neyse,dün annem çok pratik bir yemek yaptı. Tarife geçiyorum.
Malzemeler:
4 orta boy patates
10 tane kokteyl sosis
7-8 tane sivri biber
3 orta boy doomates
Tuz, kekik
2 diş sarımsak
Sıvıyağ
Yapılışı: Patatesler soyulur, kesilir. Tuzlanır, yağlanır, fırın tepsisine dizilir. Sosisler de çizilir, fırın tepsisine dizilir. Fırında 45-50 dk. pişirilir. Bir yandan da kabukları soyulup kesilen domates tencerede sıvıyağ ile pişirilir, kesilen sivri biberler eklenir. Rendelenen sarımsak ile biraz kekik eklenir. Fırından çıkarılan patates ve sosisler bir borcama konur. Üstüne pişen domates dökülür. Fırında biraz pişirilir. Fırından çıkarılır. Sıcak olarak servis yapılır. Afiyetle yenir. Çok lezzetli, mutlaka deneyin!
Sevgili dostlarım yeniden görüşünceye dek sevgiyle kalın!
21 Temmuz 2017
Bir Nakil Öyküsü
Merhaba sevgili dostlarım, nasılsınız? Dilerim iyisinizdir. Ben şimdi iyiyim. Dün dışarıdayken telefonum çalmış. Arayan numaraya geri döndüm. Naklimin merkezdeki bir okula yapıldığını, nakil işlemleri için Bigadiç'e gitmem gerektiği söylendi. Köydeki okula gitmekten kurtulduğum, yol parası vermeyeceğimi düşündüğüm için sevinçten havalara uçtum. Ailem, komşularımız hepimiz çok mutlu olduk. Bugün sabahtan Bigadiç'e gittim. İşlemlerimin sonuna geldik. İmzalar atılıyor. Şube müdürü bana köye gitmeye devam edeceğimi, köydeki okulun merkezdeki okula bağlandığını söyledi. Şok oldum, başımdan aşağı kaynar sular döküldü. Hepimiz çok sinirlendik. Sonra annem her zamanki gibi beni sakinleştirmeyi başardı. Okula gittim, müdür yardımcısıyla konuştuk, dertleştik. İşlerim umduğumdan daha uzun sürdü. Ama akşam 19.00'da Akçay'a geldim. Annişle yemek yedik. Sohbet ettik. Hamiş, Burçiş okula gitmek için korkunç para dökecekmiş yollara. Sonra da Allah izin verirse seneye il içi atama için başvuracakmış. Şimdilik durum bu. Yeniden görüşünceye dek sevgiyle kalın dostlarım.
Halide Edib
Latife Hanım" kitabıyla yakın tarihimize farklı bir gözle bakmamızı sağlayan İpek Çalışlar'dan çarpıcı bir Halide Edip gerçeği!..
İşgale karşı isyanın hatibi...
1915 Ermeni tehcirinde sesini yükseltmiş; idam cezasına yüz yıl önce karşı durmuş birkaç aykırı isimden biri...
Mahatma Gandhi'nin, Bertrand Russell'ın ve Yahya Kemal'in yakın dostu...
Ali Ayet ile Hasan Zeki'nin annesi...
Yüzlerce makalenin, onlarca kitabın yazarı...
Aşkın ve hürriyetin her gün yeniden kazanılması gerektiğine inanan, dünya çapında entelektüel bir kadın, Halide Edib...
"Onunla Bayan Isabel Fry'ın evinde tanıştım ve anlattıklarını saatlerce tek başıma dinledim. 'Haremin Işığı' ile birlikte bir odaya kapatılmış Byron gibi hissetmeme neden olan o büyüleyici güzelliği olmasaydı, belki de siyasi fikirleri daha çok aklımda kalırdı. Hatıra defterime, 'Bir ceylanı andıran yumuşacık süzgün bakışları, hafifçe yukarıya kıvrılmış minik üst dudağı, ince uzun burnu ve dalga dalga bakıra çalan esmer saç örgüleri, incecik ve alabildiğine zarif endamıyla, görüp görebileceğim en enfes yaratık' diye not düşmüşüm. İnsanı altüst eden bir kadındı; bizi baş başa bıraktıklarında hafif yüzüm kızarmıştı, belki her ikimiz de biraz utanmıştık. Ancak, hemen ciddi bir sohbete girişti ve ateşli ateşli bana Jön Türkleri anlatmaya koyuldu..."
Henry W. Nevinson
İpek Çalışlar'ın, roman akıcılığında kaleme aldığı bu kitap; sabırlı, ayrıntılı bir araştırmaya, tanıklıklara, bugüne kadar gün ışığına çıkmamış mektuplara, arşiv belgelerine dayanıyor. Çalışlar, edebiyat ve siyasetle geçmiş bir ömrün karanlıkta kalmış yanlarını da içeren çalışmasıyla, "Halide Edib gerçeği"ni anlatıyor.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)



