7 Ağustos 2022

Vişneli Pratik Milföy Tart

 

Merhaba sevgili dostlarım nasılsınız? Dilerim çok iyisinizdir, biz de iyiyiz. En son 1 Mayıs'ta görüşmüşüz, tebrik mesajı göndermişim bir daha da yazı yayımlamamışım. Bu  hafta sonu Ayvalık çok rüzgarlı olduğu için plaja gidemedik. Ben de fırsat bu fırsat diye düşünüp mutfağa girdim ve bu enfess tarifi uyguladım. Yalnız milföyün kenarlarını da deldiğim için kenarları kabarmadı. Üzerine pudra şekerinin ardından fındık koydum ama bu fotoğrafı annemle birlikte daha çok beğendik. Böylece şeytanın bacağını kırdım ve siz dostlarımla paylaşmak için tarif yayımlama kararı aldım. Ben tart yaptım annem muammara yaptı, Güldal ablamla İloş'umu çaya davet ettik. Tartım beğenildi ve ikişer tane yenildi. İşte böyle, tarifi Tijen Aktay'ın instagram hesabında buldum ve uyguladım, çok pratik ve lezzetli tarifler paylaşıyor. https://www.lezzetibol.com/. Ziyaret edin pişman olmayacaksınız. Tarife geçiyorum. 


VİŞNELİ PRATİK MİLFÖY TART

Malzemeler

6-7 adet kare milföy
200 g labne peyniri
2 yemek kaşığı toz şeker
1 adet yumurta sarısı
1 paket vanilin

Vişneli sos için
1 su bardağı vişne
1 çay bardağı su
2 tatlı kaşığı nişasta (mısır veya buğday)
2 yemek kaşığı toz şeker

Üzeri için
1 yemek kaşığı pudra şekeri
1 yemek kaşığı file Antep fıstığı

Yapılışı
Mini tavaya vişne, su, toz şeker ve nişasta ekleyip karıştırın. Orta ateşte koyulaşana kadar pişirin. Ocaktan alıp soğutun. Ayrı bir kaseye labne peyniri, yumurta sarısı, toz şeker ve vanilin ilave edip karıştırın. Milföyleri derin dondurucudan çıkarıp fırın tepsisine dizin. Çözüldükten sonra kenarlarından biraz mesafe kalacak şekilde ortasına çatal ile mini delikler yapın. Ortasına labneli kremayı koyun. Üzerine vişneli sosu ekleyip önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında milföyler renk alana kadar pişirin. Tepsiyi fırından alıp soğutun. Üzerine pudra şekeri ve file Antep fıstığı serpip servise sunun.  

Sevgili dostlarım şimdilik benden bu kadar. En kısa zamanda yeniden buluşuncaya dek dostça kalın. 









Hiç yorum yok: