17 Mayıs 2016

Adı Soyadı: Çocuklarının Annesi


Biriktirilmiş öyküler bunlar. Sevsen Aslantepe kendi sessiz köşesinde yıllarca emek verip örmüş, dokumuş öykü kozasını. Birbirinden farklı yaşam alanlarına küçük, tedirgin dokunuşlarla zengin duygu dünyalarını bize kolayca aktarması bundan… 

Hemen söylenivermiş gibi görünen sözün arkasında meyvesini vermiş bu sabır var. Bildiğiniz bir dünyaya ayna tuttuğunda da tümden yabancısı olduğunuz bir yaşamı anlattığında da yüreğinize dokunuyor anlatımı. Gözünüze sokmuyor, allayıp pullamıyor, doğallıkla, sadelikle aktarıyor ve "Evet," dedirtiyor. "Gerçekten de böyledir." 

"Yoksulluk çevrede kanıksanmış bir eksiklik olmakla hiçbir hanede sorun olmazdı. Gece yatağa girdiklerinde okudukları dualarda yaşanan gün için şükredilir ertesi gün için sadece sağlık ve aş istenirdi. Fakirliğin mutlulukla çok iyi geçindiği zamanlardı. Bu nedenle ufak bir sorun çıksa sofra örtüsünün altında kalan bir nohut tanesi gibi kendini belli ederdi." 
-Feyza Hepçilingirler-

"Sevsen Aslantepe TV programımıza "Kurt Cobain Cinayeti" çevirisiyle katıldığı gün, kendisini akıcı Türkçe kullanımı, artı renkli anlatımı açısından kutlamıştık. Hatta "Siz neden yazmıyorsunuz?" diye sormuştum. Bugün yanılmadığımı görmekle mutluyum. Kendisini kutlarım. Kitabın okuru alıp götürecek duygularını bugün hatırlamaya ihtiyacımız var."
-Okan BAYÜLGEN- 

"Sevsen Aslantepe yeteneğini yoğun duygularla süsleyip keyifle okunacak bir öykü kitabı hazırlamış. Okur kitabı kapattığında yakın geçmişte dünyanın, özellikle ülkemizin, yaşanabilir duygusallıkta, masum ve mutlu bir yer olduğunu hatırlayıp hüzünlenecek. Ben bu kanıdayım. Dilerim çok sayıda okura ulaşabilir, bir "Küçük Prens" gibi etkiler insanımızı. Devamını dilerim, hatta kendisine bu güzel hatırlatma için teşekkür ederim."
-Ayşegül ATİK-
(Tanıtım Bülteninden)

Yitik Kalpler İstasyonu


Aralarında Sarah Jio, Pam Jenoff, Karen White gibi sevilen yazarların olduğu dünyanın en tanınmış on yazarından okurken zamanda yolculuğa çıkıp umut ve sevgiye sıkıca sarılacağınız bir başyapıt...

"... Ben okurken duygu sağanağı altındaydım. Gözlerimin yaşardığı anlar oldu, yaşımı silerken gülümsediğim anlar da… Kaşlarımı çatıp öfkeyle okuduğum öyküler de oldu, beni aşkın varlığına tekrar tekrar inandıranlar da..."
-Mehmet Coşkundeniz, yazar-

"Seçimlerimizi kalbimiz mi yoksa mantığımız mı etkiler? Duygularımızla mı yoksa iç sesimizle mi hareket etmeliyiz? Ya umudumuzu kaybedip çaresiz kalırsak? İşte Sarah Jio'nun Yitik Kalpler İstasyonu hikâyesi, her güçlüğe rağmen ayakta kalıp geleceğe umutla bakabilmeyi sağlayan muhteşem bir anlatım."
-Elif Pulat, okur-

"1945 Eylül'ünde yaşıyormuşçasına, her hikâyede ya Grand Central Terminali'nin yüksek tavanının altındaki ya da bütün duygularını valizine doldurup yola çıkan vagondaki yolcusunuz. Ve Sarah Jio, her zamanki gibi aşka olan güveniyle karşımızda. Yitik Kalpler İstasyonu hiç bitmesini istemeyeceğiniz bir hikâye."
-Berna Saray, Sarah Jio Turkey-

"10 kadın yazar, 10 öykü, 1 terminal. Değişen dünya, düzen ve insanlar... İkinci Dünya Savaşı sonrasını anlatan, yüreğinize dokunacak farklı yazarların elinden çıkmış bu on öyküde, birbirine teğet geçen hayatları keşfettikçe yazarların uyumundan ve ustalığından etkileneceksiniz." 
-Seyhan Çinko, seyhandan.blogspot.com-
Yazar adı: Sarah Jio,Melanie Benjamin, Jenna Blum, Kristin Hannah, Amanda Hodgkinson, Pam Jenoff, Sarah McCoy, Kristina McMorris, Alyson Richman, Erika Robuck, Karen White

Çevirmen Adı: Aylin Akcan, Başak Bekişli, Kübra Beşer, Ozan Erdoğan, Fatma Zeynep Öztürk, Traje Tanrıkulu, Meryem Tezcan, Bige Turan Zourbaki
(Tanıtım Bülteninden)

Kolay Kadınbudu Köfte


Merhaba dostlarım, nasılsınız? Dilerim çok iyisinizdir. Annem, Misi ve ben üçümüz de iyiyiz. Annem iki gün yanımdaydı, bugün yolcu ettim. Annecim hala beni taşımış olmanın yorgunluğunu taşıyor.
Kaç gündür internetsizdim, bugün o sorun da halloldu. Allah razı olsun, TTNET'ten Cezmi bey ilgilendi, randevu aldı, bugün geldiler, baktılar. Meğerse modem kendini resetlemiş.
10 gün önce annemdeydim. Annem kadınbudu köfteyi canımın çektiğini biliyordu. Kolay kadınbudu köfte yaptı. Çok ta lezzetli oldu. Tarifi veriyorum.
1 orta boy kuru soğan
400 gr kıyma
1 kahve fincanı haşlanmış ve süzülmüş pirinç
Tuz, karabiber
1 yumurta
Kuru soğan rendelenir, haşlanmış ve iyice süzülmüş pirinç ve diğer malzemeler karıştırılır, şekillendirilir ve fırında pişirilir. Aynı zamanda domates ve sivri biber de fırına atılırsa yemek şölen olur, tadından yenmez. Afiyetle yenir. Yeniden görüşünceye dek sevgiyle kalın dostlarım!

10 Mayıs 2016

Renklerin Rehberliği


Renkler varoluşun bir parçasıdır ve ışık olan her yerde algılanır. olayısıyla renkler yeryüzünde insanoğlundan önce de vardı… Sonra insanoğlu var oldu. İlk andan itibaren de renklerden etkilendi!

İnsan, renklerin pek çok yönünün ve etkisinin hayatına girmesine izin verdiğinde, kendisinde çalışabileceği harika bir araçla etkileyici sonuçlara varabildiğini çok eski çağlarda keşetmişti... müzde yapılan araştırmalar da göstermiştir ki; renkler sadece mizi değil, ruhumuzu ve zihnimizi de etkiliyor. Renklerle, prob lemlerin, acıların, sıkıntıların üstesinden rahatlıkla gelebiliyoruz.

Renkler her zaman var olmuş ve evrensel bir dil olarak da insanlar arasında kullanılmıştır. Bu evren- sel iletişim aracı aynı şekilde biz insanlar için bilinçaltımız ve bilinç üstümüzle bilincimiz arasında da bir iletişim aracıdır. Bu kitabı elinize aldığınıza göre siz de renklerin hayatımızda önemli bir rol oynadığının farkındasınız veya farkında olmaya hazırsınız demektir. Kitapta, yazarın 2002 yılından itibaren kendi yaşamında uyguladığı ve inanılmaz olumlu sonuçlar aldığı renk kombinasyonları, renk bilgileri ve meditasyonları yer almaktadır.
(Tanıtım Bülteninden)


Pratik Mini Pizza


Merhaba dostlarım, nasılsınız? Dilerim çok iyisinizdir. Misi ve ben de çok iyiyiz. Geçtiğimiz haftasonu annişimdeydim. Bol bol yürüyüş yaptık. Cumartesi günü annişim çayın yanında mini ve çok pratik pizza yaptı. Biz öğle saatinde çay içiyoruz dolayısıyla pizza öğle yemeğimiz oldu.
Annem pizza için mini lavaş kullandı. Önce ketçap sürdü.  Her pizza için 3 tane siyah zeytin, 2 tane çeri domates, sivri biber, 2 salam, dört tane lavaş pizza için de 2 kahve fincanı rendelenmiş taze kaşar peyniri kullandı.
İkişer tane mini pizzayı afiyetle yedik. Size de deneyip yapmanızı öneririm, çok lezzetli ve çok kolay. Bir daha ki buluşmamızda bir aksilik olmazsa annem usulü ev yapımı köftenin tarifini vereceğim.
Yeniden görüşünceye dek sevgiyle kalın dostlarım.

9 Mayıs 2016

Veee Taşındık


Merhaba sevgili dostlarım, nasılsınız? Ben ve Misi çok iyiyiz. Geçen hafta taşındık, yerleştik. Annem taşıdı beni ve çok yoruldu. Geçen hafta Pazartesi günü ilk parti yüklendi, annem, Misi ve ben yeni eve geldik. Ben, Misi'yi balkona çıkardım, arada balkonda oturdum. Korktu ve yabancıladı. Arada yanıma geldi. İçeriye girmek için can attı. Adamların evde işi biter bitmez Misi'yi içeriye aldım, yeni evi turlama çalışmalarına başladı. Sonra da normale döndü. Zavallımın günlerdir tuvalet düzeni bozulmuştu o da düzeldi. Toparlanmaydı yerleşmeydi derken strese girdi yavrucak.
Hafta sonu annemdeydim, her gün yürüyüş yaptık, deniz kenarına gittik. Anneler Günü'nde kahvaltıyı dışarda yaptık, deniz manzaralı bir kafede oturduk. Hoş bir değişiklik oldu ama önümüze konanların çoğunu yiyemedim, yiyemedik. Sonra akşam üzeri eve dönmek üzere yola koyuldum.
29 Nisan'da interneti kapattırıp nakil yapılmasını için başvuruda bulunmuştum, adres yanlışlığı nedeniyle iptal edilmiş. Bugün yeniden başvurdum. Öğretmen olduğumu, internete çok gereksinimim olduğunu belirttim. Veee müjde  ev sahibim  ilgilendi. Bir çalışan geldi, telefonu bağladı, internet te oluverdi. Çok mutlu oldum, havalara uçtum.
Siz dostlarımla yeniden buluşabildiğim için de çok mutluyum. Yeniden görüşünceye dek sevgiyle kalın dostlarım ve bilin ki sizleri çok seviyorum.

24 Nisan 2016

Taşınmaya Az Kaldı


Merhaba dostlarım, nasılsınız? Dilerim çok iyisinizdir. Ben ve Misi çok iyiyiz. Allah izin verirse taşınmaya bir hafta kaldı. Haftaya Pazartesi taşınacağız inşallah!
Ben bugünümü gazete keyfi yaparak, mutfağa girip yemek pişirerek, haftalık plan hazırlayarak ve arada Misi hanımı yoğurarak geçirdim. O da beni bol bol ısırdı, etki-tepki ilişkisi değil mi ama?
Annem de bu hafta Perşembe günü gelip bana yardım edecek, Allah  yüzbin kez razı olsun annemden. Veee benim kızım şimdilik bilmiyor ama balkonlu bir eve kavuşacağız. Oturmakta olduğumuz evde bahçe vardı ama Misi'yi çıkarmaya cesaret edemiyordum. Dolayısıyla ben de kendimi bahçeden mahrum ediyordum, kızımı mutsuz etmeye hakkım yok. Şimdi ikimiz de mutlu olacağız. Biliyor musunuz Misi taşınmayı çok seviyor, oradan oraya atlıyor, koşuyor, enerji patlaması yaşıyor maaşallah benim kızıma!İnşallah yine taşınmayı sever. Benden şimdilik bu kadar dostlarım, yeniden görüşünceye kadar sevgiyle kalın, bir daha ki sefere yeni evde görüşürüz artık!

Bir Yol Var


Hayatın farkına var…

Mindfulness... En kestirme tanımla bilinçli farkındalık...
İçinde bulunduğumuz ana ve mekâna odaklanabilmek...
Gerçek bir kaosa dönüşen yaşamımızda verimli, mutlu ve keyifli olmanın sırrı... 

Bir Yol Var bizi dönüştürücü bir yolculuğa davet ediyor. Etrafımızdaki manzaranın tadını çıkarırken mindfulness felsefesi ışığında yaşam biçimimizi değiştirmek, şişmanlıktan kurtulup yediklerimizin tadına varmak, gerçek potansiyelimizi gerçekleştirmek için yapacağız bu yolculuğu...

Mindfulness meditasyonlarıyla
  • Her şeyi yeni bir gözle görecek

  • Olayları olduğu gibi kabullenip endişeyi bırakacak

  • Daha dengeli olacak

  • Güçlü yönlerinizi fark edecek ve

  • Kendinizi daha çok seveceksiniz!

  • (Tanıtım Bülteninden)

    * Bu kitabı yazan doktor endokrinoloji uzmanı. Milliyet gazetesinde tanıtımı vardı, ilgimi çekti, hemen D&R'dan ısmarladım. Bir tek kilo verme yönünden değil psikolojik olarak ta ilgimi çekti. Ama umarım kilo vermem daha da kolaylaşır!

    16 Nisan 2016

    Yulaflı-Elmalı Kurabiye


    Merhaba dostlarım, nasılsınız? Dilerim iyisinizdir. Annem, ben ve Misi üçümüz iyiyiz.
    Oturduğum evin sahibi her şeye karışan bir adam. Çok ta paragöz, Rab bana hep bana. Hiç sevmeyiz öyle insanları. Karısı da çok mızmız. -" Nasılsın Fatma abla " diyorsun. Aldığın yanıt -"boynum ağriy." Hep böyle, mutsuz, problemli bir kadın. Uzun süredir ev bakıyorduk, bugün aradığımız evi bulduk. Sabah annem komşumuzla çıkıp ev aradı, buldu. Ben evde temizlikle uğraşıyordum. Annem geldi, evi çok seveceğimi söyledi. Öğleden sonra birlikte çıktık, eve baktık.  Özellikle Misi için balkonlu ev bakıyorduk. O da oldu. Evin manzarası da güzel, çarşıya da çok yakın. Ev sahibi babacan bir insan.
    Karısının da aklı başında. Ay başında taşınacağız, Kontratı yaptık, kirayı ödedik. Oh nihayet bu evden kurtuluyorum, balkonsuz ev ne olacak! Ablamlar da benim adıma çok sevindiler.
     Bugün ev bakmaya, tutmaya çıktık. Ev sahibim Yılmaz amcanın oğlunun ayakkabı dükkanı var, bir ayakkabı beğenip içeri girip baktım. Annem bana yaz mevsimi için giyebileceğim siyah bir ayakkabı gösterdi, denedim, çok beğendim, aldık.  Hiç hesapta yoktu. Aslında vardı, sandalet alacaktık. Neyse yine alacağız kısmetse. Bugün çok mutluyum, gevezeliğimi hoş görün! ;))
    Güldal ablamın tarifini verdiği kurabiyeyi nihayet yaptım. Annem ve ben tadını çok beğendik. Siz dostlarım sizin de denemenizi öneririm. Tarifini veriyorum.
    Elmalı-Yulaflı Kurabiye
    3 tane elma
    1 yumurta
    6-7 çorba kaşığı yulaf ezmesi
    3-4 tane minik doğranmış kuru kayısı
    yarım avuç yaban mersini (ben bir avuç kullandım)
    1 çay kaşığı tepeleme tarçın

    Elmalar rendelenir, diğer malzemeler eklenir.  Elma suluysa biraz daha yulaf ezmesi eklenir.
    Yuvarlak şekil verilir (şekillendirirken biraz zorlandım doğrusu)
    Önceden ısıtılmış 180 C fırında 25 dk. pişirilir.
    Afiyetle yenir.












    14 Nisan 2016

    Kahvaltı-Brunch



















    İki asırlık pastane Beyaz Fırın'ın beşinci kuşak temsilcisi Nathalie'den, kahvaltı sofralarınız için lezzetli tarifler... Beyaz Fırın lezzetleriyle hazırlanan bu kahvaltı kitabında damak tadına hitap eden bolt çeşitli mönüler yer alıyor.

    İşte Bunlardan Bazıları;
    Yumurtalar & Krepler
    Poğaçalar, Börekler, Çörekler & Tartlar
    Ana Yemekler
    Tatlılar, Reçeller & Ekmekler

    * Dün, sipariş ettiğim kitabım elime geçti. Çok güzel bir kitap, çok güzel tarifler var. Arada ekmek yerine krep yiyebilirim sanırım. Reçeli toz splenda ile yapabiliriz. Diyetisyen tatlandırıcıya izin verdi. Hem ömür boyu diyet yapmayacağım değil mi? Ama hep kontrollü olmakta yarar var. Ben diyet yapıyorum evet ama aynı zamanda sağlıklı da besleniyorum. 
    Yeniden görüşünceye dek sevgiyle kalın! 

    Zaman Uçarken





















    Merhaba dostlarım nasılsınız? Dilerim çok iyisinizdir. Biz de iyiyiz. Uzunca bir süredir görüşemiyoruz değil mi? Öncelikle kolonoskopi temiz çıktı, bir sorun yok. Uyuduğumun farkında bile değilim, dışarı çıkardıklarında anneme bana henüz hiçbir şey yapılmadığını söyledim. ;))
    Oysa ki sonuç annemin elindeydi. O gün kolonoskopi için beklemem gerekirken diyetisyen ile de randevum vardı. Yağ, su ölçümü yapıldı. Diyet listesi elime verildi. Ve sonuç olarak ben iki haftadır diyetteyim. Aç kalacağımı sanmıştım, tatlı krizi ile nasıl başa çıkacağımı kara kara düşünüyordum.
    Hiç te korktuğum gibi olmadı. Bir kere hiç açlık yaşamıyorum, yiyerek kilo veriyorum. Ayrıca tatlı krizine de girmedim. Şu anda regl olduğum halde çikolata krizine girmedim. Elimde diyetten önce aldığım iki küçük paket çikolata var. Kriz anları için saklıyorum. Kuşluk zamanı Eti Form limonlu yarım paket yiyorum. Öğleden sonra meyveli Activia yiyorum. Gayet iyi gidiyor.
    Geçen hafta annemdeydim, Cumartesi günü bir dışarı çıktık, üç saat gezdik. Sonra annişim saçımı boyadı. Pazar günü de keyif yaptık. İki gün balkon keyfi yaptık. Daha sonra Burçiş yola koyuldu. Malum Pazartesi iş günü. Yarın da annem geliyor bana. Yarını iple çekiyorum.
    Çocuklarla harıl harıl 23 Nisan'a hazırlanıyoruz. Bir haftamız kaldığına inanamıyorum. Zaman ne kadar hızlı geçiyor. Aynı hızla okullar tatil olsa, seminer dönemi sona erse ben de tutkunu olduğum denizime kavuşsam, hasret sona erse ne güzel olur! Anneme gittikçe yürüyüşe çıkıyoruz, çay bahçesinde oturuyoruz denizi büyük bir keyifle seyrediyoruz. Ben deniz sezonunun açılmasını büyük bir sabırsızlıkla bekliyorum.
    Güldal ablamdan light kurabiye tarifi aldım, hafta sonu yapacağım, başarılı olursa siz dostlarımla burada paylaşırım. Bu arada diyetisyen meyvenin yanında yoğurt ya da leblebi yememi söyledi. meyvenin yağa dönüşmesini engellermiş. Badem, kuru kayısı da verdi. Bizde durum bu.
    En kısa zamanda yeniden görüşmek dileğiyle, sıcacık sevgiler!


    22 Mart 2016

    Her İşin Başı Sağlık


    Merhaba dostlarım nasılsınız? Dilerim çok  iyisinizdir. Ben mi? Ben de iyiyim. Geçen hafta annem yanımdaydı. sağlık konrolleri için Balıkesir'e gitti. Bende birkaç gün kaldı, Pazar günü döndü.
    Ben de bugün doktora gittim. Kan verdim, röntgenim çekildi, ekg yapıldı. Bu Cuma kolonoskopi yapılacaktı. Anestezi doktoru yokmuş. Cerrah canlı canlı yapabileceğini, fazla acımayacağını söyledi. Annemi aradım, Güldal ablamı aradım, fikir sordum. Kolonoskopi önümüzdeki hafta Cuma gününe ertelendi. Ben de okula döndüm. Operasyon ertelenince annemin gelişi de ertelendi. Ama anestezi almadan işlem yapılmasına cesaret edemedim, ne yapabilirim? Zaten ablam da, annem de böyle bir şeyin mümkün olmayacağını söylediler. Güldal ablama da geçen yıl kolonoskopi ve gastroskopi yapıldı, biliyor. Annem ablamın da yanına gitmişti. O da biliyor. İşte böyle dostlarım, bizde durum bu. Umarım bir sorun çıkmaz. İçimde negatif duygular yok. Benden şimdilik bu kadar, yeniden görüşünceye dek sevgiyle kalın!

    Çikolatam Olur musun?


    "Genelde küçük adımlar atan kadınımın bana koşarak gelmelerini sevdim ben."

    Adel, hayatın yükünü taşıyamadığına karar verdiği bir günde, kendini bir uçurumun ucunda geride kalan her anısıyla vedalaşırken buldu. Gözleri daha fazla gözyaşlarını taşıyamazken kollarını iki yana açtı. Bir adım ilerledi ve rüzgâr saçlarını savurdu. Her şeyin bittiğini düşündü. Ona karşı sevgisini hiç gösterememiş annesinin tavırlarının, babasının yabancılığının, her gece başını yastığa yalnız koyuşlarının, soğuk odasının o kasvetli havasının… Her şeyin. Rüzgâr tekrar bedenine saldırırken bu sefer savrulan tek şey saçları olmadı, dengesini kaybederken kendini boşluğa bıraktı… Ve tam son anda beline dolanan ellerinin sahibiyle hayatı hiç olmadığı kadar değişti. O adam, ölüme meyilli bir kızı onu yaşatacak kadar çok sevdi. 

    Yıkık bir ailenin, prenses ve kurbağa masalının, her an varlığını sonlandırmak isteyen bir kadınla onun için her şeyi göze alabilecek adamın gri hayatlarının deniz kokan hikâyesi…
    (Tanıtım Bülteninden)

    Kış Masalı


    Birçok kişinin hayallerinde bile sahip olamadığı hayata sahip olan Kerem, hayatındaki en büyük savaşını Hande´yi gördüğünde verir. Bu savaş, onun son savaşı olmayacaktır. Hande, hayatın koşturmacası içerisinde, her şeyden habersiz, Kerem Sarper´le yaptığı röportaj sonrasında gelişen olaylarla şaşkındır. Artık sahip olunanları yeniden kazanmaya çalışmanın, inanmanın, güvenmenin, aşkın ve masalların zamanıdır. Herkes doğduğu mevsimi severmiş, bu yüzden sevmeler de mevsim mevsimmiş.
    (Tanıtım Bülteninden)

    8 Mart 2016

    Bizim Günümüz


    Sevgili dostlarım "Dünya Kadınlar Günü'müz kutlu olsun, şiddetten, ön yargıdan uzak, huzurlu, nice mutlu yıllar geçiririz dilerim!

    Hafta Sonu Kaçamağı


    Sevgili dostlarım merhaba, nasılsınız? Dilerim çok iyisinizdir. Biz de iyiyiz. Ben, annem, Misi üçümüz de iyiyiz.
    Hafta sonu Akçay'da idim. Cuma günü okul çıkışı gittim, Pazar akşamı döndüm. Çok güzel geçti. Aslında Edremit'e sinemaya gidecektik. Ama canım istemedi. Hava çok güzeldi, annişimle iki gün deniz kenarına gittik, güneş bizi ısıttı, kedi olduk, ruhumuzu şımarttık. Bu kez eve dönerken burukluk yaşamadım. Çünkü önümüzdeki hafta annem gelecek. Bizde durum bu, yeniden görüşünceye dek dostça kalın!

    23 Şubat 2016

    Frambuaz Reçeli



    Merhaba dostlarım, nasılsınız? Dilerim çok  iyisinizdir. Ben iyiyim, Misi hanım da iyi. Bu hafta sonu Bigadiç'teyim çünkü Misicik küsüyor. Yılbaşı öncesi ve yılbaşı haftası Akçay'a gittim, kızım darıldı bana. Ben de onu üzmekten kaçınıyorum doğrusu. Onun için bir hafta Akçay'a gidiyorsam sonraki hafta sonunu kızımla geçiriyorum.
    Bugün arşivden bir tarifle karşınızdayım. Frambuaz reçeli pişirilmeden yapılıyor ve çok lezzetli oluyor, cheseecake yapıp üstüne meyve sos olarak Frambuaz reçelini koyabilirsiniz. Tarife gelelim.
     700 gr frambuaz için 700 gr toz şeker kullandık. Buzdolabında cam kapta sakladık ve üç gün boyunca yarım saat kadar tahta kaşıkla karıştırdık. Dördüncü gün reçelimiz hazırdı, kavanozlara boşaltıp yine buzdolabına koyduk.
    Yeniden görüşünceye dek sevgiyle kalın dostlarım!

    18 Şubat 2016

    Akçay'da Hafta Sonu


    Merhaba dostlarım, nasılsınız? Dilerim iyisinizdir. Ben mi? Ben ve Misi iyiyiz. Bu hafta başı annemle işlerimiz vardı. Pazartesi günü akşamleyin annem geldi, İşimizi hallettik. Ve annem Salı sabahı Akçay'a dönmek durumunda kaldı çünkü Çarşamba sabahı panjurcular gelip annemin yatak odasındaki balkona panjur takacaklardı. Biz hasret gideremedik. Çarşamba sabahı annemi arıyorlar, bir aksilik olduğunu bu nedenle Cuma günü geleceklerini bildirmişler. Annemin canı sıkıldı tabii ki çünkü işlerini ona göre ayarlamıştı. Neyse annem beni çağırdı. Bu hafta sonu annemle hasret gideririz artık. Misi'nin keyfi yerinde ama ben yokken nasıl olur hiç bilemiyorum. Evi kameralarla donatıp Misi'yi izlemek isterdim doğrusu.  Uzun bir süredir tarif yayımlayamıyorum, ilk fırsatta artık. Olmadı yine arşivden yardım alırım. Mutlu, keyifli, sağlıklı bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle!

    2 Şubat 2016

    Sömestr Biterken


    Sevgili dostlarım merhaba, nasılsınız? Dilerim çok iyisinizdir. Ben mi? Ben de çok iyiyim, annem, Misi ve ben üç bayan mutluyuz. Gerçi salonun, mutfağın, annemin odası gündüzleri Misi nedeniyle kapalı. Annem bu durumdan çok ta hoşnut değil. Öbür yandan annem de Misi'yi en az benim sevdiğim kadar seviyor. Misi hanım annemin sürgülü dolabını güçlü patileriyle açmayı başarıyor ve annemi gece bu hareketiyle uyandırıyor. Bu yüzden geceleri de benim odamın kapısı kapalı. Malum Misi odamda uyuyor geceleri.
    Bu arada tatilin bitmesine az kaldı, evimi özledim. Ama diğer yandan yaz tatilini şimdiden iple çekiyorum. 23 Nisan'ı atlattık mı tatile çok az kalmış olur.
    Tatilde annemle Edremit'e gittik, kaç gün gezdik. Gerçi şu son birkaç gündür annem biraz rahatsızdı.
    Üşütmüş. Bugün daha iyi. Bu hafta da sinemaya gitmek istiyorum. Cumartesi günü de öğleden sonra
    Bigadiç'e döneceğiz Misi ile.
    Bizde durum şimdilik böyle dostlarım, yeniden görüşünceye dek dostça kalın!

    *Bugün annem firik bulguru ile nohutlu pilav yaptı, çok geç pişti, suyunu da çekmedi. Bu nedenle tarifini yayımlayamadım. Başka bahara artık!

    17 Ocak 2016

    Canım Annem


    Merhaba dostlarım nasılsınız? Dilerim çok iyisinizdir. Ben mi? Ben de çok iyiyim, hafta sonu annecim yanımdaydı, dün Ümmühan abla geldi, temizlik yaptı, annem de ben de ona yardım ettik, işler daha çabuk bitti. Sonra çikolatalı sufle yaptım, tadı çok güzel oldu, kahveyle onu ikram ettim.
    Annem suflenin çok hafif olduğunu söyledi çünkü yağ oranı az. Dr. Oetker'in çikolatalı suflesi, merak ediyordum, aldım yaptım. Ümmühan abla da annem de ben de sufleyi beğendik. Canım istedikçe alır yaparım, sufle kalıplarım da var! ;))
    Annemden bugün ayrıldığım için üzgün değilim, önümüzdeki hafta sömestr tatili başlıyor ve ben Allah izin verirse 15 gün annemdeyim. Misicik te bize yarenlik edecek elbette, kambersiz düğün olur mu, annesi kızını o kadar süre yalnız bırakabilir mi hiç? İki günden fazla yalnız bırakamıyorum.
    Yılbaşından bir hafta önce de yılbaşında da annemdeydim. Kısa süreli iki ayrılık oldu ya benim kızım bana küstü. Annem telefonda Misi hanım ile konuştu da ara buluculuk yaptı. Bizde durum şimdilik böyle. Yeniden görüşünceye dek sevgiyle kalın dostlarım, tatil yapacaklar, tatile gidecekler şimdiden iyi tatiller hepinize!

    13 Ocak 2016

    Canım Kızım


    Ben kızına aşık bir anneyim, şu pozuna baksanıza ne kadar tatlı, ne kadar masum ve güzel!

    Bir Buket Aşk


    Kusursuz bir düğün yapmak sonsuza kadar mutlu olmayı garantiler mi? 

    Kasabanın örgü dükkânında buluşan birbirinden farklı üç kadın, sorunlarını çözerken arkadaşlıklarından güç alırlar. Lydia evliliğinde mutluluğu bulmuştur ama evlatlık kızı ve işinin geleceği için endişe etmektedir. Bethanne hâlâ kocasına deliler gibi âşıktır ama uzun mesafe ilişkiyi yürütmek gittikçe zorlaşmıştır ve eski kocası da onu geri kazanmada kararlıdır. 

    Lauren her zaman evlenmeyi ve bir aile kurmayı hayal eder ama uzun süredir beraber olduğu erkek arkadaşı evlenmeye yanaşmamaktadır. Hayatına bir anda giren bir yabancı hep hayal ettiği mutlu sona onu taşıyabilecek midir? 

    Üç kadının hayatı beklenmedik şekillerde kesişirken, umulmadık olayların ve sevginin hâlâ önlerinde uzanmakta olduğunu fark ederler. 
    "Bir Buket Aşk sizi ilk sayfadan alıp götürecek harika bir eser." 
    -Fresh Fiction -

    "Romantizm ve arkadaşlığı harmanlayan hikâyeler yazmada bir usta olan Debbie Macomber'ın her zaman ortaya heyecan verici eğlenceli şeyler koyabileceğine güvenebilirsiniz." 
    -RT Book Reviews- 
    (Tanıtım Bülteninden)

    *Annemden benim için bir kitap almasını rica etmiştim, Göktürk D&R'a Aytülcüm ile birlikte gittiler.
    Annem istediğim kitabı bulup almış, Debbie Macomber'in de yeni çıkan iki kitabını keşfetmişler. Aytülcüm ikisini de almış, sağolsun! Benim en sevdiğim yazardır Debbie Macomber, yeni kitaplarının çıktığını hele bir de alındığını öğrenince benden mutlusu yoktur bence! ;))



    Kıvılcım Sahili

    Hayatta her zaman iyi şeyler olmaz, kötü günler geldiğinde yaşam kıvılcımlarınla içindeki umudu canlı tut...


    Sevgili Okur,
    Belki bizi çok ama çok şaşırtan bir olay olduğunu duymuşsunuzdur. Kızım Justine ve eşi Seth restoranlarını kaybettiler. Deniz Feneri Restoranı'nın soruşturması devam ediyor ve en büyük şüpheli, yangının hemen ardından ortadan kaybolan Anson Butler.

    Justine ve Seth, şimdi yeni planlar yapmaya ve geleceklerini aydınlatmaya çalışıyorlar. (Böyle bir durumda evliliklerini yürütmenin de ne kadar zor olduğunu tahmin edersiniz.) Ve elbette ki hayatlarında sadece kötü şeyler olmuyor: Benim dünya tatlısı torunum Leif, artık Rainier Yolu'ndaki sevimli evlerinde onlarla birlikte.

    Cedar Cove'daki hayat herkes için devam ediyor. Evlilikler, doğumlar, toplantılar ve arada sırada patlayıveren skandallar… Neyse, bunları sonra konuşuruz. Şimdi sizleri hayat dolu bu kasabayla baş başa bırakıyorum.
    -Olivia-

    "Cedar Cove serisindeki kitaplar, inanılmaz keyifli ve bağımlılık yapıyor."
    -Publishers Weekly-

    "Macomber'ın birbirlerine cesaret ve destek veren sevgi dolu karakterleri, umudu ve aşkı hiç beklenmedik yerlerde buluyor."
    -Booklist-

    "Okuyucular Macomber'ın Cedar Cove'una aile buluşması rahatlığı içinde dönüyor."
    -BookPage-
    (Tanıtım Bülteninden)

    11 Ocak 2016

    Çay Keyfi


    Sevgili dostlarım merhaba, nasılsınız? Dilerim çok iyisinizdir. Ben de iyiyim, annem İstanbul'da, Cuma günü bana geliyor. Yaşasın, çok özledim!
    Önceki yazılarımda yaptığım kitap paylaşımlarını ve bu yazıyı yazarken çay keyfi yapıyorum.
    Birazdan gelişim raporlarını internete gireceğim. Önümüzdeki hafta Cuma günü sömestr tatiline giriyoruz, benden mutlusu, keyiflisi yok! Kızımla birlikte annemin yanında olacağız hayırlısıyla!
    Sevgili dostlarım yeniden görüşmek üzere dostça kalın!

    Artık Zen-Ginim


    "Bolluk ve bereket" kapılarını açmak için kampa girmeye hazır mısınız?

    Bu hayata ZENgin olmak, ZENgin yaşamak için geldiniz! İşte hayatın sırrı bu cümlede saklı! 2005 yılında ben bir garson, eşim Esra yoga hocasıydı. Los Angeles'ta 50 metrekare bir evde, ay sonunda kiramızı nasıl ödeyebileceğimizi düşünerek yaşıyorduk. Bu kitaba ilk başladığım günlerde ise, Hawaii'de DOKUZ AY SÜREN bir tatile çıkmıştık! Yani fakirlikten zenginliğe geçtik, hem de gayet kısa bir süre içinde... 

    Bizim yaptığımız her hatayı, bizi fakirlikte tutan her şeyi; bilinç olarak zenginliğe nasıl açıldığımızı;yolculuğumuzda yaptığımız uygulamaları; ve en önemlisi;"zenginlik" dediğimiz şeyin sadece paradan ibaret olmadığını bütün detaylarıyla bu kitapta okuyacaksınız. Yokluk bilincinden varlık bilincine geçmek; ZENgin olmak sandığınızdan çok daha kolay! Tek bir şartla: Bu kitaptaki uygulamaları yapacaksınız! 

    Keyifli okumalar dilemiyorum… Keyifle okursunuz zaten, sorun değil... Keyifli uygulamalar diliyorum… ZENgin olunca bizi unutmayın da…
    (Tanıtım Bülteninden)

    Sen Bir Yıldızsın Işılda


    Daha da çok parlamak isteyen gerçek yıldızlar için Burcu Ünsal'dan bir kişisel ışıltı kitabı… Sevgili yıldız tozu, bu senin hikâyen

    Hayatını baştan ele almak mı istiyorsun? Duygularını yönetebilmeyi, her daim motive olabilmeyi ve kendine net hedefler koyabilmeyi? Bir mucize arıyor, ama bunu nasıl başaracağını bilemiyor musun? Doğru yerdesin. Bu kitap sana kozmik varlığının temellerini ve hayatının lideri olmayı anlatacak. Çünkü sen, olmak, yaşamak ve inanmak istediğin şeyi seçme gücüne sahipsin!

    YILDIZ olma konseptini bilimsel temellere oturtup NLP'yi evrensel ve kozmik bir dille anlatan bu kitap, özel kişisel gelişim egzersizleri ve düşüncelerinizi ışıldatacak kavramlarıyla varlığınızı daha üst seviyelere taşımak, yaşamınızdan doyum almak ve kendinize inancınızı parlatmak için eşsiz bir rehber. Daha da çok parlamak isteyen gerçek yıldızlar için Burcu Ünsal'dan bir kişisel ışıltı kitabı…
    (Tanıtım Bülteninden)

    5 Ocak 2016

    Canım Kızım


    Annesinin aşkısı plan hazırlarken bana yardım ediyor! Biz çok akıllıyız, çok şiriniz ve çoook güzeliz!

    Sadece Senin İçin


    Bu kitap çok özel biri için yazıldı… 
    Senin için!

    Günlük koşuşturmacan arasında biraz nefes alman ve kendini şımartman için. Bu kitabı yağmurlu soğuk bir kış gününde sıcacık bir sobanın yanında veya yumuşacık bir battaniyenin altında oku. Ya da sıcak bir yaz günü kumsalda, ulu bir ağacın serin gölgesinde, tembel bir hamakta…

    Sadece Senin İçin'i okurken küçük atıştırmalıklar da sana eşlik etmeli mutlaka… Kahveyle çikolata, çayla tarçınlı kurabiye, peynirle simit. Ya da sen ne istersen…

    Unutma, bu kitabı kendini ödüllendirmek için okuyorsun.Tüm özel günlerin kutlu olsun.

    Bir yol ayrımına geldiler. 
    "Ben bu taraftan gidiyorum," dedi adam. Sağı gösteriyordu.
    "Ben de diğerinden," dedi kadın adama gülümseyerek.
    "Yaşamın olduğu yerde umut vardır," dedi adam ve sanki dünyanın en doğal şeyini yapıyormuş gibi içtenlikle kadının sırtını sıvazladı. Birbirini avutmaya çalışan iki yabancı, kucaklaşıp öylece durdular. Ve kendi yollarına gitmeden önce son bir kez birbirlerine gülümsediler.
    (Tanıtım Bülteninden)

    30 Aralık 2015

    Mutlu Yıllar


    Sevgili dostlarım merhaba! Ben bu kadar uzun süredir görüşmediğimizin farkında değilim, 10 gündür yazmadığımı sanıyordum oysa ki neredeyse bir buçuk aydır görüşmüyormuşuz.
    Sevgili dostlarım tüm sevdiklerinizle nice nice sağlıklı, mutlu, umut dolu yıllar geçirmeniz dileğiyle!
    Kocaman sevgiler hepinize!
    En kısa sürede yeniden görüşmek dileğiyle!

    19 Kasım 2015

    Hafta Sonuna Bir Kala


    Merhaba dostlarım nasılsınız, dilerim iyisinizdir. Ben ve Misi iyiyiz. Annem de iyi. Geçtiğimiz hafta sonu Akçay'da idim. Cumartesi, Pazar keyif yaptık, Pazartesi günü işimiz vardı, hallettik, eve döndük. Aynı günün akşamı Bigadiç'e döndüm. Balıkesir'de çok büyük bir alışveriş merkezi var, adı Yaylada. Kahve Dünyası'da var, tam benlik. İlk fırsatta annemle Balıkesir'e gitmek istiyoruz.
    Annemin bu hafta sonu Uzunköprü'den misafiri var, Sabahat abla. Uzunköprü'nün bize kazandırdığı en güzel insanlardan. Ben de gitmek isterdim ama daha yeni döndüm, kedişimi de yalnız bırakmak istemiyorum. Ben de dün temizlik yaptım. Bugüne sadece Pazar işi kaldı. Daha sonra karnabahar salatası yaptım. Yine de zamanım kalınca hem önümüzdeki haftanın planını hazırlayayım dedim hem de blogumda siz dostlarımla paylaşımda bulunayım istedim. Şimdilik benden bu kadar, yeniden görüşünceye dek sevgiyle, dostça kalın!





    8 Kasım 2015

    Kuru Meyveli Kek


    Merhaba dostlarım nasılsınız? Misi ve ben iyiyiz, dilerim sizler de iyisinizdir. Evet bugün hem dinlendim hem de mutfağa girip kek yaptım. Tadına baktım, ben yaptım diye değil ama enfes olmuştu. Ev sahibime de verdim, yarın öğretmen arkadaşlara da götüreceğim. Şimdi hemen tarifine geçiyorum.
     Malzemeler
    1 su bard. süt
    1 su bard. sıvıyağ
    3 su bard. un
    1 su bard. toz şeker
    1 paket vanilya
    1 paket kabartma tozu
    200 gr kuru meyve
    3 yumurta

    Yapılışı: Yumurtalar ve vanilya çırpılır, süt, yağ ve şeker eklenir, yine çırpılır. Un ve kabartma tozu eklenir, karıştırılır. Biraz unun içinr kuru meyve eklenir, karıştırılır. Hamur karışımına eklenir, kek kalıbı yağlanır. Kalıbın içine boşaltılır ve 180 C ısıda yaklaşık 45 dk pişirilir.
    Afiyetle yenir!
    Yeniden görüşmek üzere dostça kalın!











    Liman Caddesi


    Herkesin pişmanlıkları vardır. Senin yapmamış olmayı dilediğin bir şey var mı?

    Sevgili okur,
    İster inanın ister inanmayın yine yepyeni bir Cedar Cove hikâyesiyle karşınızdayız. Bu sefer işin içinde McAfee ailesi var.Özel dedektif Roy ile eşi Corrie, onlara geçmişteki pişmanlıklarını hatırlatan isimsiz mesajlar almaya başlarlar ve Corrie'nin bunun ne anlama geldiğiyle ilgili hiçbir fikri yoktur.

    McAfee'ler ayrıca kızları Linnette'den aldıkları sevindirici bir notla, onun kasabaya gelip yeni klinikte çalışmaya başlayacağını öğrenirler. Linnette kasabaya yerleşince annesi ona, Cliff'in at çiftliğinde çalışan Cal'le bir buluşma ayarlar, fakat Linnette bu randevu için annesi kadar hevesli değildir.Cliff demişken, Grace'le aralarındaki inişli çıkışlı ilişki tekrar başlar. Üstelik kasabadaki tek ilginç haber de bu değildir. Corrie sizi ve beni, tüm bildiklerini anlatmak üzere Liman Caddesi'ndeki evine kahve içmeye davet ediyor, buyurmaz mısınız?
    -Olivia-

    "Debbie Macomber muhteşem bir hikâye anlatıcısı, bir sonraki kitabı iple çekeceksiniz."
    -Publishers Weekly-

    "Tekrar Cedar Cove'da, o bildiğimiz sıcak aile ortamında, insana dair her türlü hikâyenin içindeyiz."
    -Booklist-

    "Çok üretken ve yetenekli bir yazar olan Debbie Macomber bizi Cedar Cove isimli, sevimli ve küçük kasabaya götürüyor. Üstelik bu kasabanın sakinleri oldukça enteresan, samimi ve eğlenceli. Bu kitaplar bağımlılık yapıyor."
    -Amazon-
    (Tanıtım Bülteninden)

    *Annem İstanbul'da, Yeşil Deniz Kabuğu kitabı ile Liman Caddesi kitabını ısmarladım, aldı sağolsun! İnşallah önümüzdeki hafta anneme ve  kitaplarıma kavuşacağım!

    Yeşil Deniz Kabuğu



    Yirmili yaşlarda hayat daha kolaydı. Özellikle de konu aşk olduğunda. Biriyle tanışıyordun, sen onları seçiyordun, onlar seni seçiyordu. Birlikte dünyayı fethedebilirdiniz. Paris'e taşınabilirdiniz. Bir sürü çocuk sahibi olabilir veya çiftçilik yapabilirdiniz. Günlük tuttuğunuz zamanlarda yazdığınız her şeyi yapabilirdiniz. Hayaller, parlak, çarpıcı renklerde yaşanacaktı. Hayat sizindi, ikinizindi. Her şeye birlikte göğüs gerip birlikte yaşayabilirdiniz. Hayatınızı birine bağlardınız ve gerisi önemini kaybederdi. Peki ya şimdi? 

    "Sarah Jio, her kitabında olduğu gibi, aşk hikâyesini, geçmişi ve gizemi birlikte harmanlayarak içinizi ısıtacak, okuduktan sonra kolay unutamayacağınız bir roman sunuyor. Yeşil Deniz Kabuğu, geçmişin kolay kolay peşimizi bırakmayacağını, dönüp dolaşıp bizi bulacağını son derece tatlı ve merak uyandırıcı bir dille anlatırken, bir yandan da Kailey'yle birlikte çıktığımız bu, zamanlar arası yolculukta, geride bıraktıklarımızı, hayatımızdan silinip gidenleri ve kendi geçmişimizi düşünmemizi sağlıyor. Yazarın ve türün hayranları kesinlikle hayal kırıklığına uğramayacak. Henüz Sarah Jio'yu hiç okumadıysanız buradan başlayabilirsiniz." 
    -Tuğçe'nin Kitaplığı-

    "Klasik bir Sarah Jio değil, bir Sarah Jio klasiği. Sürükleyici bir aşk hikâyesi... Okurken umudu, hüznü ve aşkı içinizde yaşayacağınız, aşkın en derinlerde olduğunu hissedeceğiniz etkili bir yolculuk. Daima kalbinizdeki sese kulak verin, aşkın hep var olduğuna inanın. İçinizdeki sonsuz sevgiye dokunmak istiyorsanız kesinlikle okumalısınız."
    -Sarah Jio Turkey-

    "Sarah Jio okuyucusunu her kitabında biraz daha şaşırtarak çıtayı yükseltiyor. Merakla okuyacağınız; romantizmi, vefayı, gerçek aşkı hissedeceğiniz bir hikâye."
    -Seyhandan.blogspot.com-

    (Tanıtım Bülteninden)

    1 Kasım 2015

    Sakızlı-Lorlu Kurabiye


    Merhaba sevgili dostlarım, nasılsınız? Ben ve Misi iyiyiz. Misi canı istedikçe koşturuyor, oyun oynuyoruz. Bugün oyumuzu kullandık, hayırlı uğurlu olsun!
    Ben bugün sakızlı-lorlu kurabiye yaptım, tadı çok güzel oldu.Ev sahibime de bu güzelim kurabiyelerden verdim.  Özellikle kahvenin yanına çok yakışır.
    Tarifi veriyorum.

    Malzemeler
    1/4 su bard. zeytinyağı
    250 gr tatlı lor peyniri
    1 su bard. toz şeker
    2 yumurta (birinin beyazı ayrılacak)
    1/4 limonun suyu
    1 çay kaşığı karbonat
    2 su bard. un (yaklaşık)
    2 küçük parça damla sakızı
    1 kase susam

    Yapılışı: 
    1- Zeytinyağını, loru, şekeri ve yumurtaları yoğurma kabınıza alıp karıştırın.
    2-Karbonatı limon suyunda eritin. Un ile birlikte karışımınıza ekleyin, hepsini iyice yoğurun.
    3- Damla sakızını havanda toz haline getirin, hamura ekleyin, bir kez daha yoğurun.
    4-Tepsinize yağlı kağıt koyun. Fırını 180 C'ye getirin.
    5- Hamurdan parçalar koparıp yuvarlayın. Hafif çırptığınız yumurta akına ve susama batırın, tepsiye dizin.
    6- Tepsiyi fırına koyun, 30-35 dk. pişirin. Piştiğinde oldukça yumuşak olacak. O nedenle tepsiden
    almak ve servis etmek için soğumasını bekleyin.
    Afiyetle yiyin!
    Dostlarım yeniden görüşünceye dek sevgiyle, dostça kalın!










    31 Ekim 2015

    Annem Annem Canım Annem



    Merhaba dostlarım nasılsınız? Ben birazcık keyifsizim. Salı günü öğleden sonra annem geldi. Anneme kavuştum. Çarşamba günü okul yarım gündü, biz töreni o gün yaptık. Okuldan dönünce annemle buluştuk, birşeyler yedik, alışveriş edip eve döndük. Perşembe ve Cuma günü doya doya annemle zaman geçirdik. Perşembe günü pazara gittik, alışveriş ettik.
    Bugün oldu ve saat 15.00'da annemle çıktık, onu yolcu ettim. Yurtiçi Kargo'ya gittim, ısmarladığım kitaplar gelmiş, onları aldım.



    Çarşıdaki işlerimi hallettim ve eve döndüm. Eve girdim ve içim bir tuhaf oldu, kendimi bir anda yapayalnız hissettim. Misi ile yine başbaşa kaldık.
    Bu arada önceki hafta okulun orada zeytin ağaçları varmış, Zeytinler toplandı, biz üç öğretmene eşit olarak dağıtıldı. Annem zeytinlerin nasıl yapılacağını öğrendi, hazırladı. Yaklaşık 20-25 gün öyle kalacaklar sonra tatlandırılacakmış. Annem bir sürü yemek yaptı, bana bıraktı. Bana çok yardımcı oldu, sabah birlikte temizlik yaptık.
    Buluşmalar, kavuşmalar çok güzel ama vedalar insana çok feci koyuyor doğrusu. Benden şimdilik bu kadar dostlarım. Yeniden görüşünceye dek sevgiyle kalın!






    24 Ekim 2015

    Bir Hayat Bir Hayata Değer


    Büyük eserler yaratmış olanların ve uzaktan küçücük gözüken dünyalarında derin sarsıntılar yaşayan sıradan kadınların aşkları ve acıları var bu kitapta. Bu kitabı okuduğunuzda sadece sanat ve bilim dünyasının görünmeyen yüzünü değil, kendinizden bile sakladığınız duyguları bulacaksınız. Beethoven tek bir kadını çok sevdi hayatında. Ona mektuplar yazdı, onun için besteler yaptı. Adını hiç kimseye söylemedi. Kimse bilmedi onun sevdiği kadının adını. Juan Ramon Jimenez, karısı Zenobia'ya âşıktı. Karısı hastalandı, ölüm döşeğine düştü. Nobel Edebiyat Ödülü'nü aldığını, sırf Zenobia ölmeden öğrenebilsin diye Nobel Komitesi zamanından önce açıkladı. Zenobia öldü sonra. Jimenez bir daha tek satır yazmadı.

    Oğul Alexander Dumas, pahalı bir fahişeye âşık olmuştu. Aslında bütün Paris bu veremli genç kadının peşindeydi. O kadın ise sadece Lizst'i sevdi. Onu terk eden tek erkek de Lizst oldu. Oğul Dumas, sevdiği kadın ölünce Kamelyalı Kadın'ı yazdı. Verebileceği en büyük armağanı verdi ona. Dünyanın en ünlü mimarlarından Louis Kahn, bencil ve çirkin bir erkekti. Bir tren istasyonunun tuvaletinde 74 yaşında ölü bulunduğunda, arkasında kendisine âşık üç kadın bıraktı. Oğlu, babası gibi birisini onların neden sevdiklerini merak edip o kadınları tek tek dolaştı.
    (Tanıtım Bülteninden)