14 Şubat 2010

ENFESS BİR İNCİR REÇELİ


Merhabalarr, marketlerden alınma reçeli bir yana bırakalım. İlk olarak Sevincimin incir reçeline bayıldım, parmaklarımı yiyecek hale geldim. Ardından annişim, hatırımı kırmadı ve bana koca bir kavanoz incir reçeli yaptı. Fotoğrafını çekmeye ömrü vefa etmedi. Hem çok kısa bir sürede bitti hem de fotoğraf makinemin bozuk olduğu zamana denk geldi! Maalesef! :(((


Yoksa ben, annişimin, sırf Burçiş'i için yaptığı güzelim reçelin resmini çekmez miydim hiç?
Reçel bitince ben de yas sürecine girdim. Annemden yeniden reçel yapmasını istedim. O sırada bayramdı, atamamdı, annemin, uygun inciri bulamaması derken yeniden reçel yapma projesi de rafa kalktı.


Neredenn nereye, Misi, benim bilgisayarımın üzerinde yatıp uyuyup ayarlarını bozacak ta biz de İpsala'da bilgisayarcıdan yardım isteyeceğiz!
Ve annemle bilgisayarcımızın annesi dostluk kuracak. Sonra o güzelim mavi gözlü, temiz pak yüzlü anne, bahçesindeki meyve ağaçlarından, yaptığı reçellerden söz edecek. Benim annem, kızının incir reçeli için ölüp bittiğini söyleyecek te o tatlı teyze, benim için iki kavanoz reçel getirecek, verecek!
İşte incir reçelinin öyküsü bu! En kısa zamanda bu güzelim reçelin tarifini isteyip sizlerle paylaşmak farz oldu!


Mutluluk,mutfakta mı gizli,nerede gizli bilemiyorum, dört ay tarif marif yayımlamamışımm. İnanılmaz bir durum bu! Keyif te paylaşamammışım pek! Siz
dostlarımla mutsuzluğumu paylaşmışım. Beşinci ayda şeytanın bacağını kırıp erikli bomba tarifine yer verebilmişim! Nihayettt!
İncir reçeli yapan teyzeme bir kez daha teşekkür etmenin zamanı geldi.
İki kavanozun bir kısmını sömestr'da eve götürdüm. Anneme yani! Orada yedim. Az biraz da Bahar'ıma verdim! İkinci kavanozu biraz önce reçel kabına boşalttım.
Canım arkadaşım Bahar'ım, yarın göreve başlayacağı, ona kavuşacağım için çok mutluyum! Onu çoook özledim!
Hamiş: Enfess incir reçelinin eşlikçisi Dr. Oetker "Kaymak Tadında" krem şanti. Gerçekten de kaymak tadında, çok lezzetli! Reçelle de çok güzel uyum sağladı!
Dilerseniz, çırptıktan sonra streç filme sarıp buzluğa koyabiliyor, gerektiği kadarını kesip kullanabiliyorsunuz!

En kısa zamanda incir reçeli tarifi ile aranızda olacağım! İyi hattalar! Kucak dolusu sevgilerrr!

Hiç yorum yok: