15 Haziran 2007

23. Ye Etkinliği-Yaşasın Sağlıklı Hayat!

Merhaba Arkadaşlar, 23. Ye Etkinliğimiz hayırlı olsun, düzenlenen etkinlikler içerisinde şimdiye dek hep çok sağlıklı, hafif tarifler oldu. Ama bu etkinlik biraz farklı! Etkinliği düzenleyen Defnenur'a teşekkü ederim, ellerine sağlık! Ayrıca etkinliğe katılan herkese iyi şanslar! Yine çok güzel aynı zamanda sağlığımızı korumaya yönelik, hafif ne tarifler öğreneceğiz bakalım, görmek için sabırsızlanıyorum!
Ben, bu etkinlik için Tarçınlı, Fındıklı, hafif kurabiye yapmaya karar verdim.

Tarçınlı Kurabiye

(25-30 adet için)

125 gr Çotanak Fındık yağı,

125 gr Becel margarin,

3 çorba kaşığı esmer şeker ya da toz Splenda (Splenda aynı Stevya gibi şeker bitkisinden elde ediliyor, gramında yalnızca 0,2 kalori var, kullanımı da çok pratik, büyük kutuda satılıyor, organik yaprak Stevya ile denerseniz 1-2 çorba kaşığı özütünü kullanabilirsiniz. Ben kullanmak için geç kaldım, unuttum bu yüzden Splenda kullandım).

3 su bardağından bir parmak eksik un,

1 tatlı kaşığı tarçın,

1 paket kabartma tozu,

1 su bardağı dövülmüş fındık,

Üzerine: 2 çorba kaşığı pudra şekeri (3 çorba kaşığı Splenda)

1 tatlı kaşığı tarçın

Yapılışı:

Margarini eritip ocaktan alın ve Splenda ilave edin. Splenda eriyinceye dek karıştırın (şekerden daha çabuk erir). Elenmiş un, kabartma tozu, tarçın ve dövülmüş fındığı ilave edip yoğurun. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp avucunuzun içinde yuvarlayın. Kurabiyeleri yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. Önceden ısıtılmış 140 C ısıdaki fırında 30 dk. pişirin.

Kurabiyeler ılıkken esmer şeker ya da toz Splenda ve tarçını karıştırıp kurabiyelerin üzerine ekleyin.

Afiyetle Yiyin!

Hepinize sağlıklı, keyifli, mutlu günler dileğiyle!

6 yorum:

sevdamavisi dedi ki...

Burçakcığım,
ellerine sağlık sağlıklı kurabiyeler yapmışsın. Ben katılamadım maalesef zaman darlığından. Ama güzel gelişmeler oluyor sanırım eşimle buluşabileceğim sonunda. umarım bir aksilik olmazsa. Bunda senin ve annenin de payı var inan. o güzel dileklerinizin mutlaka yardımı olmuştur. seni çok öpüyorum. Annene de sevgiler.

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Canım, kurabiyelerimi beğenmen beni çok sevindirdi ama esas mutlu eden ne oldu tahmin ediyorsun değil mi? Nihayet buluşacak olabilmen! Her şeyin en hayırlısı olsun canım, annem de sana sevgilerini iletiyor! Gözün aydın tatlım tabii Ada'nın da!

Adsız dedi ki...

slm..kurabiyeler çok güzel de ben bu splenda yı nereden aldığnı merak ettim,selamlar.

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Süheylacığım, kurabiyelerimi beğendiğin için çok çok teşekkürler! Splenda'ya gelince ezcaneden aldım! Sevgiyle kal canım!

Adsız dedi ki...

Alalala,,

canım burçak ben hayal görmeye başladım sanırım. Girdim buna uzun uzun yorum yazdım. Eee ama nerde yok :)

canım benim ellerine sağlık. Çotanak fındık yağını ilk kez duyuyorum. Ne komik bir isim o öyle :))

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Canım, yorumları okuduğum zaman yayımlayabiliyorum.
Çok sağol! Ama inan bana böyle bir yağ var, Çotanak ise beş altı tane fındığı bir arada tutan yeşil kabuğa verilen isim anladığım kadarıyla! Ben dün beş kiloluk aldım, Osman Müftüoğlu, öneriyor, çok çok sağlıklı bir yağ imiş!Hatta bir de sıvıyağ ile yapılmış yağ karışımı bile var. Her türlü yemekte çekinmeden kullaniabilirler! Canım, sevgiyle kal!