4 Mayıs 2014

Hafif Kızartma


Merhaba dostlarım, nasılsınız? Umarım iyisinizdir. Annem, ben ve kedim üçümüz de iyiyiz.  Keyfimiz yerinde. Mayıs ayı başlangıcı nedeniyle yazı yazmak istedim ama olmadı. Aslında bir yoğunluk ta olmadı. Neyse bugüne kısmetmiş. Yazının başlığına bakınca hafif ile kızartmayı bağdaştıramamış olabilirsiniz. Ama emin olun çok hafif  bir kızartma çünkü bütün sebzeleri actifry' da kızarttık. Patlıcanı bile kızarttı. Bundan sonra ben de yaparım, annemle birlikte mutfağa girdik. Actifry'dan ben sorumluydum. İyi ki böyle bir aygıt var, ben çok memnunum. Ablamda da actifry var, ona  internetten aldık. Ama o  memnun değil.  Patatesleri kıtır kıtır yapmıyormuş. Ben, 35 dk. pişiriyorum istediğim gibi kıtır kıtır yapıyor.
Tarife geçelim mi?
Malzemeler
2 patlıcan
2 kabak
5 patates
350 gr kadar sivri biber
5 domates
biraz tuz
sıvıyağ
2-3 diş sarımsak

Yapılışı: Bütün sebzeler ayrı ayrı kızartılır. Ben, patatesi ve patıcanı ayrı ayrı 35'er dk. kabağı 30 dk. sivri biberi 13 dk. pişirdim.
Domatesler soyulur, küçük küçük kesilir, biraz sıvıyağ, biraz tuz ve sarımsakla birlikte tencerede ya da tavada pişirilir.  Kızartma işlemi bitince bütün sebzelerin üzerine pişirilmiş domates dökülür.
Afiyetle yenir.
Yeniden görüşünceye dek dostça kalın!

Hiç yorum yok: