15 Aralık 2012

Muzlu-Cevizli Kek

Merhaba dostlarım, dün, annem geldi, Misi ile ben sevinçten havalara uçtuk! Bu arada ben, muzlu kek yapmayı kafama koydum. Ve yaptım! Tadı da çok güzel oldu, fazla şekerli olmadı.
Hemen tarife geçiyorum.

Malzemeler:
2 yumurta
vanilya
kabartma tozu

1/2 nescafe fincanı toz şeker (ben, üç çorba kaşığı toz splenda kullandım)
1 kahve fincanı süt
2 kahve fincanı sıvıyağ
5 çorba kaşığı tepeleme ceviz (isteğe göre miktarı değişebilir)
2 muz
2 su bardağı un
25 gr kakao

Yapılışı:
Yumurta, vanilya ve toz şeker çırpılır, süt ve sıvıyağ eklenir. Ardından kakao, ezilip püre haline getirilmiş muz eklenir. Un ve kabartma tozu konur, karıştırılır, ceviz eklenir. Karıştırılır. Arzu edilen yağlanmış kalıba dökülür,
 180 C ısıda 40-45 dk. pişirilir.
Afiyetle yenir!

4 yorum:

Lezzet sarayı dedi ki...

hadi gözünüz aydın.kek içinse ellerine sağlık.

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Çok teşekkür ederim!

Aicha Dalgic dedi ki...

canim harik aolmus
gerçekten ellerine
saglik ! bende seni
bloguma beklerim
bu arada bana fikir
verdigin için tskrler

bisous

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Sevgili Aicha Dalgic çok teşekkür ederim! Elbette ben de ziyarete gelirim! Sevgiler!